De Marantz/Denon/Heos support is inderdaad niet de beste.
Ik ben wel tevreden met mijn SaCD 30n en HEOS, maar geef toe ik gebruik ze niet om te streamen van Spotify, Tidal, ...
Wel voor het afspelen van musiek vanaf mijn eigen krachtige NAS (QNAP TS-877 - Ryzen 7-1700, 64Gb Ram & 10 SSD schijven) die ik voor een prikje kon koppen.
Er zijn wel wat vervelende zaken, zoals dat hij de album artiest weergeeft ipv die van de track. Volgens Heos Support is dat een keuze dat ze maakten. Blijkt niet juist te zijn, want ik deed een test op mijn oude NAS waar ik Twonky Media Server op draai en dan was het wel de track artiest.
Via Heos blader ik altijd door mijn muziek folders (mappen), maar als ik dan iets afspeek en na een paar minuten verder wil bladeren, kan hij niet meer verbinden met de NAS. Maar ook hier weer heb ik dat niet met Twonky Media Server maar enkel met Plex Media server.
Een probleem die wel bij HEOS ligt is het afspelen van DSD bestanden. Daar werd of wordt linker en rechter kanaal omgewisseld. Zelfs als je het vanaf USB-stick afspeelt. Na mijn melding is dit opgelost geweest. Maar maanden later had ik het terug voor (valt op met de track amused to Death van Roger Waters, waar hij verteld en je dit in principe links moet horen).
Ik heb geen idee of het vandaag goed werkt of niet.
Maar ik heb nooit geen problemen gehad om te connecteren met de NAS, maar Twonky Media Server lijkt wel beter te werken dan Plex Media Server.
Ik moet eens de tijd nemen om op zoek te gaan naar mijn key voor Twonky Media Server, zodat ik die kan installeren op mijn QNAP.
Roon Server heb ik ook geïnstalleerd op de NAS toen de SaCD dat ging ondersteunen, maar moest uiteindelijk vaststellen dat je zonder betalend account daar niks mee kan aanvangen en heb het gewist.