Probleem na HEOS firmware update

Gestart door Jokke, maart 28, 2025, 17:00:43

Vorige topic - Volgende topic

Jokke

Na de recente HEOS firmware update, heb ik geen toegang meer tot mijn Music Server. (NAS)
Marantz technical support zegt me dat dit komt door een bug in de software.

Dus maar even geduld hebben tot ze het hebben opgelost...  clown1
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal, Roon

Jokke

Ik contacteerde de Helpdesk van Marantz nog via email.  Na veel weg en weer geschrijf, was de Helpdesk geen grote hulp.
Nu vanochtend, had ik het idee om de Heos app op mijn mobieltje opnieuw te installeren (delete en install).

Rara, het werkt terug!  pompom

Onbekwame Helpdesk van Marantz?  :no:
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8

Jokke

Er is nog een ander probleem na de HEOS update.

De HEOS apparaten crashen bij het afspelen van 24/192 muziek via Tidal Connect.
Verschillende mensen (op facebook) hebben hetzelfde probleem, vooral met de Marantz SACD30n.

Ik heb een klacht geopend bij de Marantz helpdesk...

Jokke

Antwoord van Marantz :

"Beste,
Bedankt voor uw bericht.
Helaas is dit een onvoorziene bijkomst van de update die is uitgebracht. Dit was uiteraard niet de bedoeling en er wordt nu gewerkt aan een oplossing. Zodra de update voor uw apparaten uitkomt, zou dit probleem zich vanzelf moeten oplossen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
Brian"

lemon

Citaat van: Jokke op april 09, 2025, 08:59:05Antwoord van Marantz :

"Beste,
Bedankt voor uw bericht.
Helaas is dit een onvoorziene bijkomst van de update die is uitgebracht. Dit was uiteraard niet de bedoeling en er wordt nu gewerkt aan een oplossing. Zodra de update voor uw apparaten uitkomt, zou dit probleem zich vanzelf moeten oplossen.
Brian"

Citaat van: Jokke op april 09, 2025, 08:59:05Antwoord van Marantz :

"Beste,
Bedankt voor uw bericht.
Brian"

Ik heb je draadje hier over de Marantz problemen, HEOS en de daarmee werkende producten gevonden. Het is ook mijn ervaring dat de helpdesk van Marantz niet altijd helpt....

Het is voor eenvoudige mensen wel onbegrijpelijk dat ze er in geslaagd zijn om met een belangrijke eigenschap van hun product, streamen, apparaten te laten crashen / vastlopen.

Met HEOS heb ik zelf geen probleem ontdekt tot nu toe; met Tidal-connect wel.

Ik kan eens proberen via HDMI muziek te streamen naar de Marantz via mijn laptop. Maar Tidal connect via de computer laat de AVR ook crashen.

Jokke

Even meegeven dat Tidal via "Roon" wel perfect werkt.
Een "Roon"-abbonement is echter prijzig.

Jokke

Ik heb nu een paar dagen Roon in gebruik, en het streamen van Tidal geeft geen krimp.  Heel stabiel.
Da's wel even anders via de gratis Tidal app.

RHK

Citaat van: Jokke op april 26, 2025, 11:33:36Ik heb nu een paar dagen Roon in gebruik, en het streamen van Tidal geeft geen krimp.  Heel stabiel.

M'n audiomaatje is een verwoed stereoluisteraar en heeft al jaren Tidal. Heb het bij mij ook mogen ervaren met een proefabbo. Absolute top in stereokwaliteit!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

lemon

Citaat van: Jokke op april 26, 2025, 11:33:36Ik heb nu een paar dagen Roon in gebruik, en het streamen van Tidal geeft geen krimp.  Heel stabiel.

Maar word je er ook blij van dat je dure Marantz met HEOS niet met Tidal overweg kan en je daar weer een duur Roon account en extra andere dure apparaten voor nodig hebt? Was dat ook de voorwaarde waaronder je jouw Marantz had gekocht?
Want nu moest je de Roon server ergens op installeren, misschien er zelfs een SSD voor aanschaffen als je al een NAS had, of ROON apparaten kopen, die weer enkel met een ROON abonnement te gebruiken zijn.

En heb je dan zo`n ROON apparaat dan moet je er nog steeds een abonnement bijnemen. Voor software die op jouw apparaat draait, met jouw internetconnectie. Wat voor service levert ROON dat dit 150 dollar per jaar kost? Nou ze leveren een Bring Your Own Music service. Niets dus. En jij wordt op kosten gejaagd omdat Marantz je apparaat disfunctioneel heeft gemaakt.

Ik begrijp dat je het doet. Maar ik ben nu wel behoorlijk ontevreden over Denon/Heos/Marantz.

De laatste HEOS update heeft mij wel betere geluidskwaliteit geleverd maar nu kan ik dan wel via de HEOS app naar Tidal luisteren maar is de Tidal app zelf niet meer te gebruiken. Ondanks de belofte van Tidal connect. En dat ligt niet aan Tidal....

Ik verwacht van Marantz geluid dat zo goed is dat ik er geen ROON voor nodig heb.
 8-)

Jokke

Ik heb altijd al problemen gehad met streaming.  Eerst met een Logitech Touch, dan met een Cambridge CXN, en nu met de Marantz SACD30n.

Voor het eerst vind ik iets dat perfect werkt (en dat mag iets kosten) : Marantz SACD30n, Tidal + Roon.

Ik denk dat ik het hierbij houd.

dmeerpa

De Marantz/Denon/Heos support is inderdaad niet de beste.

Ik ben wel tevreden met mijn SaCD 30n en HEOS, maar geef toe ik gebruik ze niet om te streamen van Spotify, Tidal, ...
Wel voor het afspelen van musiek vanaf mijn eigen krachtige NAS (QNAP TS-877 - Ryzen 7-1700, 64Gb Ram & 10 SSD schijven) die ik voor een prikje kon koppen.

Er zijn wel wat vervelende zaken, zoals dat hij de album artiest weergeeft ipv die van de track. Volgens Heos Support is dat een keuze dat ze maakten. Blijkt niet juist te zijn, want ik deed een test op mijn oude NAS waar ik Twonky Media Server op draai en dan was het wel de track artiest.

Via Heos blader ik altijd door mijn muziek folders (mappen), maar als ik dan iets afspeek en na een paar minuten verder wil bladeren, kan hij niet meer verbinden met de NAS. Maar ook hier weer heb ik dat niet met Twonky Media Server maar enkel met Plex Media server.

Een probleem die wel bij HEOS ligt is het afspelen van DSD bestanden. Daar werd of wordt linker en rechter kanaal omgewisseld. Zelfs als je het vanaf USB-stick afspeelt. Na mijn melding is dit opgelost geweest. Maar maanden later had ik het terug voor (valt op met de track amused to Death van Roger Waters, waar hij verteld en je dit in principe links moet horen).
Ik heb geen idee of het vandaag goed werkt of niet.

Maar ik heb nooit geen problemen gehad om te connecteren met de NAS, maar Twonky Media Server lijkt wel beter te werken dan Plex Media Server.
Ik moet eens de tijd nemen om op zoek te gaan naar mijn key voor Twonky Media Server, zodat ik die kan installeren op mijn QNAP.

Roon Server heb ik ook geïnstalleerd op de NAS toen de SaCD dat ging ondersteunen, maar moest uiteindelijk vaststellen dat je zonder betalend account daar niks mee kan aanvangen en heb het gewist.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150