RCA interlink met aardingsdraad.

Gestart door dmeerpa, februari 27, 2025, 15:38:46

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Vandaag gebruikt mijn set 2 "belangrijke" RCA interlinks.

Eéntje tussen de Marantz SaCD 30n en de Cinema 40 en een andere tussen de Cinema 40 en de Rotel RB991.

Tussen de SaCD 30n en de Cinema 40 steekt nu een Monster Sigma M∑2000 RCA kabel.
Mijn 2 fronts zijn verbonden met de Rotel via de Monster Sigma M∑2 speaker kabel.
Tussen de Cinema 40 en de Rotel RB991 zit ook wel een Monster kabel, ik meen de M1000.

Of kabels nu een verschil maken of niet maakt me in dit topic nu even niks uit.
Ja dat waren nieuwe dure kabels (ik kocht ze 2de hands aan een fractie van de nieuwprij al kan je zeggen dat het dan nog duur was, maa de gedachtte alleen al dat het pokkedure kabels waren geven je een goed gevoel :D ).

Ergens wil ik ook tussen de Cinema 40 en de Rotel RB991 een Sigma M∑2000 RCA kabel, maar die zijn 2de hands moeilijk te vinden, en ik wil ook geen te gekke prijzen betalen.
In Kerkrade (NL) verkoopt iemand zo'n kabel, alleen, en daar gaat de vraag over, is het eigenlijk een phono interlink. Het verschil met de gewone interlink is dat ze beschikt over een aardingsdraad.

De vraag is of dit een negatieve impact kan hebben/heeft. En zo niet waar plaats ik die kabel dan het best.
tussen de bron en de receiver, of tss de receiver en de amp? en waar sluit ik de aardingsdraad aan, of laat ik ze gewoon weg, maar heeft de ongebruikte connector dan geen negatieve invloeden ?

Ze is me te duur om het op goed geluk te kopen en de afzetmarkt is veel te klein voor deze toch al vrij oude kabel, de verkoper heeft hem ook al maanden te koop staan.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

SB_Marantz

Wat een epistel zeg!

Een rca kabel , cinch whatever bestaat uit een signaal en een gnd kant.
Dus waarom zou je een extra ground willen gebruiken?
Het heeft geen zin maar kan ook geen kwaad.
Ik lees nergens iets over een draaitafel welke uiteraard wel apart aan de gnd terminal van de versterker geschroeft moet worden.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Citaat van: SB_Marantz op maart 09, 2025, 11:42:33Een rca kabel , cinch whatever bestaat uit een signaal en een gnd kant.
Dus waarom zou je een extra ground willen gebruiken?

Nee het gaat erom dat ik een 2de Monster Sigma M∑2000 RCA kabel wil.
Die zijn moeilijk te vinden , hebben ook al wat leeftijd, behalve dan deze met aardingsdraad.

Punt is, als dat allemaal geen negatieve invloed heeft, ik dan deze met extra grond misschien zou kopen, maar zoals je zegt ik heb er inderdaad geen nood aan.
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K

TurboMarco

Je verwonderen over het gebrek aan reacties omtrent kabels op dit forum vind ik best wel bijzonder aangezien de meeste (actieve) leden hier een uitgesproken mening over hebben, namelijk het doet wat je ervan verwacht en niets meer dan dat.

Goed je wilt dan toch een bepaalde kabel hebben met een extra aarde welke je niet nodig hebt, die extra aarde kan je laten voor wat het is en dus niet gebruiken maar dat wist je hoogstwaarschijnlijk al, blijft over de rca l/r en die kan je gewoon gebruiken.

In het ergste geval vergaat de wereld :-D
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

tbanis55

Kabels, kabels, kabels....
Laatst bij van den Hul in Vaassen geweest.
Peperdure kabels, onder het motto "als het duur is, moet het wel goed zijn..."

8mm2 luidsprekerkabels bijv. €3500,- ... voor huis-tuin-gebruik is 2,5mm2 ruim voldoende.

Sterke verhalen als zou je het verschil kunnen horen horen hierbij.

Voor de beeldvorming : vervorming is slechts te horen als het boven de 2% uitkomt.

Dat geld ook voor de interlinks. Bedenk dat een overgangsweerstand van bijv. 10 Ohm niet van invloed is op de in/uitangsimpedantie van 47KOhm.
Dus verzilverde draden is mooi, maar levert technisch niets op.

V.w.b. grounding: let op dat je geen z.g. aardlus creëert , dat levert soms een aardige brom op.

m.v.g.
Ton

SB_Marantz

Leef jij ook nog?

En ja, je hebt helemaal gelijk.
Simpele materie wanneer je het begrijpt.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

CiteerPeperdure kabels, onder het motto "als het duur is, moet het wel goed zijn..."
Dat gaat ook op voor apparaten zoals versterkers, streamers en ja ook luidsprekers.
Menig koper van "dure" spullen hebben geen idee wat de kostprijs is van de gebruikte componenten, je kan wel stellen hoe duurder des te hoger de winstmarge, zo simpel is dat.

Uiteraard speelt de verwachting van iets wat 10-100x duurder is de grootste rol, en de verkopers weten dat maar al te goed.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

:gp:
Nette prijzen voor zo op het oog degelijke kabels.

5.1.4

LG77C4

RHK

Citaat van: TurboMarco op maart 17, 2025, 09:20:38:gp:
Nette prijzen voor zo op het oog degelijke kabels.

RU doet niet aan dure verpakkingen die je toch weggooit. Het zijn niet alleen degelijke kabels, maar ook hele goede kabels en vooral betaalbaar. Geen 300 euro voor een of ander duur merk kabel. De recensies op de website bevestigen dat.
Ik heb alles wat kabels betreft van RU Connected, ook de speakerkabels.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Nu ik alle LS kabel van het zelfde heb wil ik ook maar eens alle rca kabels van het zelfde hebben want nu is het een ratjetoe van merken dus zal ik zeker deze Ru's overwegen.

5.1.4

LG77C4

SB_Marantz

Deze zien er netjes uit.
Zitten de connectors niet te los of strak om de bussen?

Heb nog een paartje nodig van een Meter of 3.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM