Cinema 30 versus SR8015, overstappen of niet ?

Gestart door CBdicX, januari 28, 2025, 09:40:25

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 12, 2025, 20:17:44Ik denk dat het eenvoudiger is om een Pathé bioscoop te bezoeken.  8-)

En dan met zo'n eikel achter je die eerst zit te bellen, en dan een zak chips open trekt  :-D

jos

Citaat van: CBdicX op februari 12, 2025, 15:44:55Laat eens weten of jij dit gaat proberen, dubbel Surround, en hoe het bevalt....
Dubbel Surround werkt in iedergeval in alle geuid modes, niets uitgezonderd, wat met FW wel het geval is, Auro doet sowieso niet mee met FW, en zoals besproken Atmos gedeeltelijk.
En DS (Dubbel Surround  :wink: ) vult ook het "gat" tussen Surround en Front, indien nodig natuurlijk.....

Er is nog zo'n "excoot" wat speakers betreft, en dat is Front Center Height.
(Auro 13.1 zie foto)
Een speaker tussen FHL en FHR in, ook weer om dat gat op te vullen.
Dolby doet daar niets mee, net als de VOG, blijft ook stil in Atmos of DSU.
Wil je deze speakers gebruiken moet alles door Auromatic bewerkt worden.

Dat doet de .6 in 7.x.6 ook, opvulling tussen FH en RH, zal ook wel slecht aangestuurd worden gezien dit ook weer object based is.

Op dit moment draai ik alles in 7.2.6 met daarbij de Front speakers via een PM7004. Deze heeft een A-B speakers. Het zou ook een idee kunnen zijn om de Front Wides gewoon op de B-terminals te monteren, mijn Audyssey metingen opnieuw te doen. Fronts en Front Wides spelen dan zelfde geluid af waardoor front geluid 'breder' zou kunnen klinken. Thoughts?
Marantz SR8015 - PM7004 - PM7004 - Atmos 9.2.4 - Atmos 7.2.6
8 x Mordaunt Short 906i - 1 x  905i - 6 x 902i - 2 x 907W
JVC RS540 - Projecta Electrol 16:9 131"
Marantz SR12S1 - DV12S1
2 x Vifa Format - 1 x Vifa Center - 2 x Vifa surround
Marantz SD4050

CBdicX

Citaat van: jos op februari 26, 2025, 12:40:31Op dit moment draai ik alles in 7.2.6 met daarbij de Front speakers via een PM7004. Deze heeft een A-B speakers. Het zou ook een idee kunnen zijn om de Front Wides gewoon op de B-terminals te monteren, mijn Audyssey metingen opnieuw te doen. Fronts en Front Wides spelen dan zelfde geluid af waardoor front geluid 'breder' zou kunnen klinken. Thoughts?

Wat ik merkte aan Front Wide als het goed gemixt was (wat helaas bijna nooit is) meer Front speelde dan Surround.
Wel af en toe ook effecten van Surround maar erg afhankelijk van de mix.
Het ging mij om het gat te vullen tussen Surround en Front dus niet zo zeer Front (stage) breder maken.
Denk dat mijn invulling iets anders is dan Front Wide wat bedoelt is om de Front stage breder maken voor brede tot zeer brede kamers.

Ik heb Front Wide losgelaten, ik ga voor een Auro3D speaker setup met TS en CH.
Auromatic werkt altijd, op alle Dolby en DTS bestanden, wat dan ook, Atmos, DTSX, noem maar op.

Op de Front Wide plek heb ik Surround, dus 2x Surround links en rechts, +/- 2, 2.5 meter van elkaar.

Links van mij hangt een Surround speaker wat dichterbij dan degene die meer aan de voorkant hangt, het volume van die speaker draai ik wat terug met een speaker volume regelaar zodat beide speakers op de luisterplek even veel dB geven.
Rechts hangen de speakers even ver uit elkaar en de afstand tot de luisterplek is hetzelfde.