Cinema 30 versus SR8015, overstappen of niet ? Jaaaaa...... ;-))

Gestart door CBdicX, januari 28, 2025, 09:40:25

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 29, 2025, 13:40:23Toch denk ik dat rekenkracht in de vorm van processing overrated is, tenminste zeker wanneer geclaimd word toekomstbestendig te zijn.
Dat zie je ook met pc's waarbij een nieuwere processor 5% sneller zou zijn maar waar je in de praktijk niets van merkt behalve wat synthetische benchmarks dan.

Zowiezo vind ik toekomstige zaken zoals 8k video één grote scam aangezien 4k nog niet eens gemeengoed is, en wat audiocodecs betreft vraag ik mij af wat er dan nieuw is? of wat gaat er komen dan?

Ik weet nog wel toen wij 5.1 hadden, werd er ook gezegd, nou dit is het, wat zal er nu nog meer komen ?

Toen kwam 7.1, toen kwam Atmos met 2, 4, en nu 6 speakers, nu komen de Multi Subwoofer setups met 4 individele subs.
(en met de Cinema 30 is ook weer Front Wide van stal gehaald  :yes: )

Ik heb wel eens een hersenspinsel gehad met 4 vloerspeakers (geplaatst op de vloer) die geluiden zoals voorbij rijdende auto's, gerommel als er op een grindpad gelopen wordt, ect. ect.
Dat zal dan "Atmos Ultra" worden met een 7.4.4.4 setup...... :-D

Maar dit gaat niet stoppen bij de huidige surround setups.

TurboMarco

CiteerIk weet nog wel toen wij 5.1 hadden, werd er ook gezegd, nou dit is het, wat zal er nu nog meer komen ?

Toen kwam 7.1, toen kwam Atmos met 2, 4, en nu 6 speakers, nu komen de Multi Subwoofer setups met 4 individele subs.
(en met de Cinema 30 is ook weer Front Wide van stal gehaald  :yes: )

Na 5.1 is er grotendeels een soundbar gekomen en maken de meeste mensen gebruik van streamingsdiensten, daar ga je dan met een betere (lees snellere) processor.

Garbage in, garbage out :-)

Ik vermoed zo dat onder de Youtubers het aantal "echte" HT gebruikers het hoogst is, bij de consument kom je het nog nauwelijks tegen.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 29, 2025, 18:54:43Na 5.1 is er grotendeels een soundbar gekomen en maken de meeste mensen gebruik van streamingsdiensten, daar ga je dan met een betere (lees snellere) processor.

Garbage in, garbage out :-)

Ik vermoed zo dat onder de Youtubers het aantal "echte" HT gebruikers het hoogst is, bij de consument kom je het nog nauwelijks tegen.

Klopt, dat wat een aantal liefhebbers op dit forum, en andere forums nastreven op audio gebied, is wel (zwaar) in de minderheid.

Veel mensen (en ik heb ze in de familie) zullen een actie van de Action pakken voor 250 euro, bestaande uit een Atmos soundbar met (sub)woofer, en dan zijn ze meer dan tevreden.
Dat moet ik nog maar eerst zien te worden :-D

TurboMarco

Wanneer er niets meer te verbeteren valt dan is er niks meer om aan de man te brengen :wink:

En dan zijn veel youtubers out of business
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 29, 2025, 19:58:17Wel leuk hoe de C30 in 1e instantie ontvangen werd;  https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18926.0

Ik blijf het prijs verschil tussen de C40 en C30 opmerkelijk hoog vinden.
Buiten die 2 kanalen en meer wattage per kanaal wat het meeste opvalt, is er zo niet echt wat te vinden.
En een ronde trafo vergeleken met een blok trafo, Tja.......

Echter zijn er meer mix mogelijkheden binnen een setup wat je wel en niet wil gebruiken aan speakers, dat vind ik wel van belang voor mij.

Wat ik een sterk punt vind van de C30 is de herintroductie van Font Wide, wat ik dan ook wil gaan gebruiken.
Front Wide is nu een werkelijk onderdeel van Atmos, dus wordt daar daadwerkelijk specifiek geluid naar gestuurd, niet zomaar een mix (refurb) van kanalen.
Die info zit tussen Front en Surround in.
Verkoperd chassis en monolithisch front kanaal ontwerp, zal wel.
Ook een op papier de beste DAC binnen een receiver neem ik zo als het is.

Het kan gelukkig kwaad  :wink: maar niet waar ik de C30 voor gekocht heb, wel de ruime aanpas mogelijkheden binnen een speaker setup, en voldoende wattjes.

Die 13 kanalen gaan er komen met hulp van de Yamaha AS201  :yes: