Cinema 50. Ik mis laag in m'n muziek

Gestart door Dennis 73.., februari 16, 2025, 22:57:22

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

CiteerAls je dus gewoon alle zooi uitzet, dus Audyssey ook, dus gewoon op stand direct of pure direct op alleen 2 frontspeakers draait heb je geen last van softwareconfig.  er omheen.

Ook maar even afwachten wat de bevindingen van de topicstarter zijn denk ik.

stupid  :gp:

Laten we idd even de reactie vd topicstarter afwachten voordat er allerlei aannames gedaan worden.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op februari 18, 2025, 09:40:09Het is bedoeld om dynamische pieken, en zo ook bass, af te vlakken, tenminste, zo ervaar ik het.
Waarom dat direct aan staat is een vraag voor D&M.

Sound united toch?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op februari 18, 2025, 18:25:29Sound united toch?

Nee, ook dat niet eens meer, D&M is nu Masimo.

Doen ook in medische apparaten......

SB_Marantz

Tja , Wat kan ik zeggen.....?

De ''ziel'' is reeds lange tijd uit de merken.

En in dit geval draait good old Saul zich om in zijn graf.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Dennis was gisteravond hier on-line, maar reageert niet.  byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RHK

Citaat van: Frits Denon op februari 19, 2025, 10:05:49Dennis was gisteravond hier on-line, maar reageert niet.  byebye

Misschien heeft ie de reacties gelezen en probeert het e.e.a. uit met z'n versterker, mij benieuwen...
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op februari 19, 2025, 09:57:11Tja , Wat kan ik zeggen.....?

De ''ziel'' is reeds lange tijd uit de merken.

En in dit geval draait good old Saul zich om in zijn graf.

Een waar woord, voor alle oude merken.
Gaat nu alleen om poen en marketing gel#l  :no:

Frits Denon

Gaat dit ook op voor de top of the range bij Marantz? De PMA3000 van Denon is toch een dijk van een versterker. Ik heb het bewust niet over HT systemen, want die schaar ik onder de, voor mij minderwaardige, grote volume groep.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Citaat van: Frits Denon op februari 19, 2025, 10:53:24Gaat dit ook op voor de top of the range bij Marantz? De PMA3000 van Denon is toch een dijk van een versterker. Ik heb het bewust niet over HT systemen, want die schaar ik onder de, voor mij minderwaardige, grote volume groep.

L😁L

RHK

Citaat van: Frits Denon op februari 19, 2025, 10:53:24Gaat dit ook op voor de top of the range bij Marantz? De PMA3000 van Denon is toch een dijk van een versterker. Ik heb het bewust niet over HT systemen, want die schaar ik onder de, voor mij minderwaardige, grote volume groep.

Ik mag er toch vanuit gaan (blijkens tests op internet) dat de Marantz AV10 en AMP10 toch echt wel top zijn bijvoorbeeld.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

Citaat van: RHK op februari 19, 2025, 12:07:12Ik mag er toch vanuit gaan (blijkens tests op internet) dat de Marantz AV10 en AMP10 toch echt wel top zijn bijvoorbeeld.

Ik mag het hopen voor Marantz. Een HT systeem komt niet in de buurt van een goede stereo amp, als het om stereo muziek gaat. Mijn mening. Heb destijd bewust gekozen om weer vooruit te gaan van HT naar stereo.

Het hele systeem met (vaak falende) moederborden en te lichte eindversterkers haalt het voor mij niet bij een goede versterker voor mooie stereo weergave. Maar daar zit ook de crux. De een wil HT, de ander stereo. En als je een mix wilt wordt het compromissen sluiten. En een systeem wat extra handelingen nodig heeft om gewoon goed te kunnen klinken valt voor mij sowieso af. Ik hoop voor de TS dat hij het met het nodige getweak voor elkaar krijgt. Vraag me dan wel af als er weer een film gekeken wordt of hij dan weer opnieuw moet gaan tweaken om dat weer goed te krijgen.

Marvin

Ik vind het allemaal wel meevallen met de stabiliteit de laatste jaren.
Je las voorheen veel vaker problemen met surround receivers.
Voor mij is het het hart van mn media door het hele huis. Volop gebruik van de zones, beeld en geluid mixen, bioscoop ervaring is hier zeker van pas.
Maar er was wel wat externe versterking nodig om de fronts volledig tot hun recht te laten komen. 
Maar dat is voor mij deel van de hobby.
Ik durf best de uitdaging aan om aan te tonen dat er ook hoogwaardig stereo uit m'n systeem komt.

CBdicX

Citaat van: Frits Denon op februari 19, 2025, 12:33:02Ik mag het hopen voor Marantz. Een HT systeem komt niet in de buurt van een goede stereo amp, als het om stereo muziek gaat. Mijn mening. Heb destijd bewust gekozen om weer vooruit te gaan van HT naar stereo.

Het hele systeem met (vaak falende) moederborden en te lichte eindversterkers haalt het voor mij niet bij een goede versterker voor mooie stereo weergave. Maar daar zit ook de crux. De een wil HT, de ander stereo. En als je een mix wilt wordt het compromissen sluiten. En een systeem wat extra handelingen nodig heeft om gewoon goed te kunnen klinken valt voor mij sowieso af. Ik hoop voor de TS dat hij het met het nodige getweak voor elkaar krijgt. Vraag me dan wel af als er weer een film gekeken wordt of hij dan weer opnieuw moet gaan tweaken om dat weer goed te krijgen.

Een HT systeem komt niet in de buurt van een goede stereo amp, als het om stereo muziek gaat. Mijn mening.

Ben ik het niet mee eens.

(Falende receivers komen nagenoeg niet meer voor, dat was uit het begin met video boarden die te warm liepen)

Als je naar de huidige D&M "vlaggeschip" receivers kijkt, en ook van andere merken, zijn die heel goed in staat om een goede Stereo weergave neer te zetten.
Die hebben vaak een monoblock Front Speaker opbouw en gedragen zich in Stereo, als een Stereo versterker.
Maar dat zelfde geld voor een budget of middenklasse Stereo amp, die doen het ook niet zoals de top modellen, je moet dus niet kijken naar de lagere serie receivers.

Frits Denon

Citaat van: Marvin op februari 19, 2025, 12:41:18Ik vind het allemaal wel meevallen met de stabiliteit de laatste jaren.
Je las voorheen veel vaker problemen met surround receivers.
Voor mij is het het hart van mn media door het hele huis. Volop gebruik van de zones, beeld en geluid mixen, bioscoop ervaring is hier zeker van pas.
Maar er was wel wat externe versterking nodig om de fronts volledig tot hun recht te laten komen. 
Maar dat is voor mij deel van de hobby.
Ik durf best de uitdaging aan om aan te tonen dat er ook hoogwaardig stereo uit m'n systeem komt.

De aanvulling met extra eindversterking voor de fronts snap ik volledig. Maar dat zou ik juist terug willen zien in de HT zelf. Wellicht kan het plaatsen van 2 extra zware eindtrappen voor de fronts IN de receiver een oplossing zijn.

Maar we dwalen af van het topic. Excuus daarvoor.

Frits Denon

Citaat van: CBdicX op februari 19, 2025, 12:41:25Een HT systeem komt niet in de buurt van een goede stereo amp, als het om stereo muziek gaat. Mijn mening.

Ben ik het niet mee eens.

(Falende receivers komen nagenoeg niet meer voor, dat was uit het begin met video boarden die te warm liepen)

Als je naar de huidige D&M "vlaggeschip" receivers kijkt, en ook van andere merken, zijn die heel goed in staat om een goede Stereo weergave neer te zetten.
Die hebben vaak een monoblock Front Speaker opbouw en gedragen zich in Stereo, als een Stereo versterker.
Maar dat zelfde geld voor een budget of middenklasse Stereo amp, die doen het ook niet zoals de top modellen, je moet dus niet kijken naar de lagere serie receivers.

Daar heb je een punt. Is dus al aanwezig met monoblock's geïntegreerd. Heb je daar voorbeelden van?