Citaat van: Frits Denon op februari 19, 2025, 12:33:02Ik mag het hopen voor Marantz. Een HT systeem komt niet in de buurt van een goede stereo amp, als het om stereo muziek gaat. Mijn mening. Heb destijd bewust gekozen om weer vooruit te gaan van HT naar stereo.
Het hele systeem met (vaak falende) moederborden en te lichte eindversterkers haalt het voor mij niet bij een goede versterker voor mooie stereo weergave. Maar daar zit ook de crux. De een wil HT, de ander stereo. En als je een mix wilt wordt het compromissen sluiten. En een systeem wat extra handelingen nodig heeft om gewoon goed te kunnen klinken valt voor mij sowieso af. Ik hoop voor de TS dat hij het met het nodige getweak voor elkaar krijgt. Vraag me dan wel af als er weer een film gekeken wordt of hij dan weer opnieuw moet gaan tweaken om dat weer goed te krijgen.
Een HT systeem komt niet in de buurt van een goede stereo amp, als het om stereo muziek gaat. Mijn mening.Ben ik het niet mee eens.
(Falende receivers komen nagenoeg niet meer voor, dat was uit het begin met video boarden die te warm liepen)
Als je naar de huidige D&M "vlaggeschip" receivers kijkt, en ook van andere merken, zijn die heel goed in staat om een goede Stereo weergave neer te zetten.
Die hebben vaak een monoblock Front Speaker opbouw en gedragen zich in Stereo, als een Stereo versterker.
Maar dat zelfde geld voor een budget of middenklasse Stereo amp, die doen het ook niet zoals de top modellen, je moet dus niet kijken naar de lagere serie receivers.