Citaat van: JohnWx op januari 13, 2025, 16:48:37Volgens mij hoor je geen verschil tussen fatsoenlijke dacs en als je alles op direct zet of uit ook niet
Zoals we vroeger zeiden dan is er iets stuk Wilfred
Ik ben het eens met John dat je geen verschil hoort tussen fatsoenlijke dacs.
Als ik via HEOS DSD, DSF of is het nu FLAC's afspeel via de DAC's van de Cinema 40 of via de Marantz Musical Mastering DAC van de SaCD 30n, ik hoor geen verschil. Puur om de gedachte dat de Marantz Musical Mastering DAC beter zou moeten zijn stream ik altijd via de SaCD 30n.
Zelfde met de voorversterker. Ik hoor geen verschil als ik de voorversterker gebruik van de SaCD 30n of die van de Cinema 40. En misschien zijn er audiophielen die dit wel horen, maar ik hoor het niet.
Maar ik heb wel verschillen gehoord tussen de SR7500, SR8002, SR7005, SR7008 en de Cinema 40. DE SR7500 mag ik niet meetellen, want die heb ik nooit gebruikt met de Wharfedale Opus 2, de andere wel allemaal.
Dat ging dan over verschillen in warmte, daar spande de SR8002 de kroon. Maar hoe recenter de receivers hoe meer detail er was. Vanaf de SR7005 was er ook meer dynamiek of moet ik zeggen hadden de kanalen meer vermogen.
Als je gaat vergelijken met andere merken was het verschil zelfs gigantisch.
Omdat ik dynamiek mistte bij de SR8002 was ik op zoek naar extra vermogen.
Zo heb ik de SR8002 vergeleken met een NAD C 275BEE, Vincent SV-232 en de SR8002 in combi met 'jawel' de Rotel RB991.
Bij de NAD was de stage vorming was een heel stuk minder, Ook het laag en de stem van bv Seal was een heel stuk minder.
De Vincent SV-232 was de versterker die het mooiste laag uit mijn Wharfedale Opus kon halen, al vond ik de stage beter bij de SR8002 en hoge klanken konden te schel klinken.
De Rotel bracht wat ik miste, maar de Vincent toont aan dat er in het laag nog heel wat groeimarge zit.
Daarom sluit ik een andere eind-versterker op termijn niet uit, maar idealieter zou je die op test willen hebben thuis.
Eentje die ik op het oog heb is zelfs 2de hands toch te duur om blind te kopen (SimAudio Moon 860A v2).
Voor de geïntresseerden
kan je hier op pagina 7 en 8 mijn bevindingen lezen.