NA7004 vast in opstartloop

Gestart door Jan Marantz, januari 08, 2025, 20:59:13

Vorige topic - Volgende topic

Jan Marantz

Hoi iedereen,
Probleem met mijn NA7004.
Door bij vergissing wat te snel na elkaar met de afstandsbediening de NA7004 aan en uit te zetten is die om één of andere reden nu geblokkeerd geraakt en zit mijn toestel vast in een opstart loop. Mijn NA7004 heeft ervoor de volledige namiddag perfect gewerkt. Ik gebruik nl héél véél DAB met mijn toestel.
De rode led komt niet meer aan maar ik hoor wel steeds om de 1 a 2 sec een relais binnenin het toestel klikken.
Factory reset lijkt ook niet te werken.
In de manual staat dat de "factory reset" kan uitgevoerd worden door de DISPLAY en MDAX toetsen ingedrukt te houden en dan de stekker achteraan in te steken. De factory reset zou moeten starten en INITIALISING ofzo zou moeten op de display te voorschijn komen.
Dat gebeurd dus niet. Wel gaan alle kleine rode led's op het toestel aan, de power led zelfs in 't groen .... heb die voordien nog nooit groen weten branden, héél vreemd.  De display zelf doet ook niks en als ik de toetsen los dan gaat de relais terug aan het klikken.
Weet er iemand hoe dit te verhelpen ?
Marantz SR5004 :: PM7004  :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 Classic :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Voorheen Xplod

NB

Erg vervelend. Hopelijk vind je een oplossing.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

i2Paq

Nachtje zonder stroom (stekker uit stopcontact)?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Jan Marantz

Citaat van: i2Paq op januari 09, 2025, 13:53:08Nachtje zonder stroom (stekker uit stopcontact)?

Ja gedaan en net effe terug geprobeerd .... nope ... probleem blijft  :no:
W&M Audio LS-03 LS cable

Voorheen Xplod

Jokke

Laten herstellen bij erkend service center:
https://www.marantz.com/nl-nl/support/service-centers.html

Zij maken een offerte voor de herstelling.  Je kan dan nog steeds beslissen of je het laat doen.
Room1 : B&W803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n
Room2 : Focal Clear, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2

Streaming Service : Tidal

i2Paq

Is de NA7004 niet ver past its shelf-live?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Jan Marantz

Mijn NA7004 is reeds eens in repair geweest omdat de stand-by voeding het had begeven. Da's nu toch zo'n 3 a 4jaar geleden.
Toen is die serviced bij Easyrepair in Deinze in Belgie. Blijkt idd ook een officiele Marantz repair shop te zijn.
Die mensen hebben prima werk geleverd, niks op aan te merken.
Misschien ga ik er nog eens heen.
Ik heb nog een extra tip gekregen van een service shop in Wetteren/Belgie ... nog wat dichterbij. Ik woon nl. in de buurt van Gent.
Een collega HAM radioamateur ... misschien ga ik daar ook eens luisteren wat die voor mij zou kunnen doen.
W&M Audio LS-03 LS cable

Voorheen Xplod