Ik ben om, de NAD M10 V2 is in alle opzichten beter, vooral het geluid klinkt, gedetailleerder en gewoon heel prettig om naar te luisteren. De SA30 klinkt in dat opzicht veel rauwer en minder gedetailleerd. Het enige wat ontbreekt in de NAD is een Phone AMP. Maar ik ga dit oplossen door een losse te kopen. Mijn SA30 houd ik als backup systeem, ik ga er geen versterker schakelaar tussen zetten, vanwege het vermeende kwaliteitsverlies.
Op de HDMI poort heb ik mijn TV aangesloten dat werkt perfect, volume kan ik regelen via de TV AB. Mijn CD- speler is aangesloten op een analoge poort, maar daze kan ik ook aansluiten op een digitale COAX-ingang van de NAD om zo de DAC van de cd-speler te omzeilen.
Ik heb Dirac Live uitgevoerd, maar er is een beperking: alleen de frequenties tussen 20Hz en 500Hz worden behandeld, voor de overige frequenties moet er een Dirac Live upgrade aangeschaft worden van 99,- euro...
Het mooie kleuren display ziet er mooi uit, bij het afspelen van muziek wordt de albumhoes weergeven met de titel van het album en titel van het nummer. Bij een analoge input worden er twee VU-meters weergeven wat, een leuk aanzicht heeft.
Ik ben zeer tevreden over het systeem, het is in alle opzichten beter dan de SA30. Vergeleken met de NAD loopt de SA30 een stuk achter, wat bedieningsgemak/functionaliteit betreft.