High end ... een term die word gebruikt om de prijs te verantwoorden ... onzin dus.
Intussen speel ik reeds geruime tijd met Magnepan .7 speakers aangestuurd door zeer goedkope Aiyima a07 eindversterker met externe voeding en een even goedkope Douk D2 voorversterkertje.
Vanaf dat ik dit setje nuttig ben ik minder gaan begrijpen waarom mensen vaak erg veel geld uitgeven voor versterking.
Ook ik heb hier versterkers gehad, weliswaar als demo (gelukkig), die 4000€ en meer moesten kosten ... ik weet nu dat deze het niet beter deden dan de budget Chinese doosjes.
Zo hoor ik ook wel vaker de mening dat het geluid "kleuren" not done is ... de maggies staan ervoor bekend om wat minder bas weer te geven ... ik gebruik zowel de treble als de bass knop vrij extreem, op die manier is de bas er dan wel en het irriterend hoog is lekker mooi getemperd.
Bij bezoek hang ik al wel eens een doek over de versterkers, verbazende blikken wanneer ik na een tijd luisteren deze verwijder.
Ik ben een zeer gelukkige eigenaar van mijn low buget systeem.
Ik heb nooit kunnen geloven dat ik op deze manier gewenst succes zou boeken ... de akoestiek en de speakers maken de klank, aangepast naar eigen wens door de twee extra knopjes op de vv. Myfi dus.