Citaat van: sonsan op november 01, 2022, 16:53:34
Omdat ik erg enthousiast ben over de pas aangeschafte Aircom T8 er nog één op de kop kunnen tikken. Nu heeft zowel de receiver als de stereo versterker er eentje op hun dak liggen....
De tweede die ik via MP gekocht heb is wat 'getweaked' door de vorige eigenaar. Er zijn schotjes tussen de ventilatoren gemaakt d.m.v. rubber strips zodat de warme lucht direct naar buiten word geleid en niet gaat circuleren in de kast. Ook aan de onderzijde zit een ring van rubber strips om zo geen valse lucht aan te zuigen. Op zich een goede gedachten lijkt me.
Ik ga eens kijken hoe warm die versterker gaat worden. (Mocht dat toch meevallen (t.o.v. de receiver) de komt er een Aircom te koop.... )
Een man naar mijn hart
Prima verbetering, zeker die rubber ring aan de onderkant, daar zal inderdaad de meeste lucht van de omgeving aangezogen worden, zo op die pootjes, en niet vanuit de kast.
Zal wel van dat isolatie rubber zijn om een deur of raam tocht vrij te maken.
Ook die schotjes binnen forceren de lucht eruit per ventilator, dus ook weer wat beter.
Goede verbetering die zo door de fabrikant overgenomen kan worden, maar ja, dan gaan de $$ spreken, en dit zal een redelijke verhoging van prijs veroorzaken.
En een paar Euro's meer kan het net gevoelsmatig te duur overkomen.
Het is een tacktisch spel tussen prijs en geboden verbetering.....
Jij zit goed met deze verbetering, ik zou de verbeterde op de receiver zetten, die versterker zal wel mevallen zonder HDMI gedeelte.
Geluid van ventilatoren zit altijd in de vorm van de vinnen/schoepen.
Er zijn speciaal ontwikkelde vinnen die stil zijn, echter zuigen die ook minder lucht weg.
Noiseblocker (NB) is zo'n firma met nagenoeg onhoorbare fans.
Dus gaan de vinnen lawaai maken (kapot lager) of maken sowieso teveel geluid, kijk dan naar NB, maar de stille serie is behoorlijk prijzig !!
De frames waar de vinnen in zitten zijn altijd voorzien van rubber om geen trillingen te veroorzaken.
En nog belangrijker, een opstart voltage van beneden de 6 volt, zelfs 4.5 volt voor een aantal modellen !!
Deze hoor je totaal niet op 4.5/5/6 volt en voeren voldoende lucht af op deze lage spanning.
Dus de huidige vinnen kunnen vervangen worden voor stille mochte ze toch wat storend zijn
https://www.blacknoise.com/site/en/products/noiseblocker-it-fans.php