Citaat van: sonsan op oktober 24, 2022, 13:28:48
Inderdaad meer ruimte dan op de foto van RHK maar ik vind het een fijnere gedachte dat de temperatuur nu geregeld word.
De temperatuur blijft nu netjes op 25-26 graden, prima lijkt me.
Ik ben nieuwsgierig naar jouw koel oplossing die de fabrikanten van je 'gepikt' hebben!
Ik ben begonnen met zelf heatsinks te plaatsen op de oudere Onkyo TX-SR876 (2009) die bekent stonden om binnen de 6 maanden de HDMI borden naar zijn grootje te helpen, en eigenlijk alle merken hadden dat probleem.
Je kon je vinger verbranden als je de processors aanraakte als de reiceiver werkte.
Ik gebruikte heatsinks van computer video kaarten die met heatsink pasta werden vast gezet.
Die Onkyo's hadden toen een mogelijkheid de temperatuur te laten zien van de processors, wat zonder heatsink 65 (!) graden was, en met de zwarte heatsink maar 31 graden max.
In de foto's zie je de HDMI kaart zonder en met heatsink.
Op de foto van de binnenkant van een huidige Marantz zie je ook nu de heatsinks zitten, links boven de zwarte, en die witte aluminium plaatjes.
Jouw temperatuur van 25 graden is prima, maar koelen kan geen kwaad.
Hoe weet jij trouwens dat het 25-26 graden is, en wat is er dan 25 graden ??Ik heb in de Onkyo tijd altijd koel fans gebruikt, tot extreme versies aan toe, met 9x 12 cm vinnen.........