Hallo forummers,
Hier weer een kleine update.
Jullie zullen wel denken wat een onrust in zijn audiowereld, het is een komen en gaan van audio materiaal. Maar het doel heiligt de middelen en om ergens te komen zul je toch stappen moeten maken en/of handelen.
Mijn voorkeur is wel een strakke/summiere look maar natuurlijk wel een goede kwaliteit, voorbeeld daarvan is mijn Electrocompaniet en Astin Trew.
Maar al heel lang heb ik een guilty pleasure en dat is de Advance Acoustic met die mooie blauwe wappers. De looks vind ik geweldig met die grote VU-meters alleen de eerste jaren dat deze versterkers op de markt kwamen waren het alleen de looks welke mij konden bekoren maar niet de kwaliteit. Na enige jaren heeft men de versterker lijn nog een fractie verbeterd door er een MkII lijn van op de markt te gooien maar ook die kwam in geluidskwaliteit niet in mijn buurt.
Inmiddels is er sinds een jaar of 4/5 een nieuwe lijn op de markt met een ander uiterlijk namelijk een zwart plexiglazen voorkant met daarachter wel weer die geweldige blauwe wappers.
Omdat ik voor mijn zolder set nog op zoek was naar een goede versterker (hoeft niet persé aan de Electrocompaniet kwaliteit te komen) heb ik de nodige sites een beetje in de gaten gehouden en kwam op een gegeven moment deze mooie Advance Acoustic X-I120 tegen.
Na wat huiswerk op internet te hebben gedaan m.b.t. de muzikale kwaliteiten van deze X-I120, ben ik er achter gekomen dat de interne opbouw kwaliteit sterk verbeterd is t.o.v. de "oudere" modellen met de grijze fronten, wat resulteert in een sterk verbeterde muziek weergave . Natuurlijk valt en staat alles met de toegepaste combinatie maar ik heb er het volste vertrouwen in.
Ik ga de X-I120 eerst eens proberen in mijn huiskamer setting om te horen wat deze werkelijk in huis heeft, daarna gaat deze echt wel naar zolder want de Electrocompaniet gaat niet hierdoor vervangen worden.
Hij staat aangesloten in de woonkamer en in vergelijk met de Electrocompaniet, mwah is niet te vergelijken. Deze giga Advance Acoustic kan niet in de schaduw staan van de (qua formaat) bescheiden Electrocompaniet. Nu blijkt maar weer eens wat er een mooi/goed spul uit scandinavië komt.
Ik laat hem nog even spelen en aankomende week kan deze naar zolder.
Tot zover weer een update.
Groeten,
Marcel