Vanmiddag luisterbezoek van een kennis uit Groningen. Hij is slechtziend, zijn gehoor heel goed. We hebben een klein warenonderzoek gedaan, wat klinkt het beste. Al eens eerder voor mezelf gedaan. Vooraf zei hij mijn JMR Sonata's goed te vinden klinken, ik vind mijn B&W's mooier en er staan nog Missions M51. Schakelen tussen de luidsprekers heeft een nadeel de buizen eindversterker moet elke wisseling uit gezet worden want onbelast is niet goed voor deze. Met een dB meter het niveau gelijk gemaakt. De muziek zeer breed getrokken, van Frank Zappa tot Arvo Part en van Abba tot Blues en Country. De kennis was het spoor bijster hij wist niet meer waar hij naar luisterde maar duide wel aan, zonder te weten wat het was, bij meerdere muziekstukken de B&W's dat die het meeste lieten horen en het mooiste klonken. Geen wetenschappelijk test maar een mooie bezigheid voor een woensdag in de winter. Koppie koffie erbij, plakkie cake, zo is de dag wel door te komen. Uitkomst was dat de B&W's het mooiste klonken.
Opstelling uit eerder vergelijk.