Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Zeker. Ik heb nog niets gehoord wat veel beter is.

Maar ik luister nu wel naar dsd (sacd files) op een dac die minimaal zo goed is. En dan gaat er een wereld aan muziek op zeldzame/onbetaalbare schijfjes voor je open. En dat kan gewoonweg niet met een sacd speler zonder dsd dac functie.

Morgen een pro audio dac op bezoek om het op te nemen tegen de huidige gast. Maar de sony, hoe goed ook, heeft geen meerwaarde meer.

Heeft niets met leeftijd te maken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 11, 2014, 22:07:01
Begin jij nou ook al (Joep de 2de) violent1 De sony scd 555 es is een uitstekende speler.

Groetjes Roy
.... nuancering; een uitstekend loopwerk met een gedateerde dac.

Zoldar

xander32

... wanneer je ook van de Graaff af moet, weet ik nog wel een adres 8-).

jowa

Zoldar

Ik zeg wel eens, de Graaf wordt een erfstuk. Dat is wat overdreven, maar ik zie mezelf hem nog lang niet wegdoen. En een nieuwe is 6K, met alleen een andere volume regeling. Ik laat deze gewoon af en toe vertroetellen door hal9000.

EXIT Sony scd-555es en Musical Fidelity M1 DAC.
tsja, ik was toch klaar? nee, nu echt.........
SACD's worden nu ook als DSD downloads aangeboden. En daarmee worden obscure titels, die nu onbetaalbaar zijn, heel bereikbaar. Bijvoorbeeld: Depeche Mode's Violator, staat op een analoge master en is secuur overgezet op DSD. De SACD  tik je minimaal 100 euro af.

DSD streamen
Dat kan met de huidige Marantz streamers en een handjevol DAC's. Ik ben op zoek gegaan naar DSD Dac's met gebalanceerde uitgangen. De volgende shortlist ben ik aan het afwerken.

Teac UD-501
North Star Audio Design Impulso
Mytek stereo192-DSD

De Teac UD-501 op bezoek, wat een heerlijke DAC.

bramdg

Ziet er alvast  :kwijl: uit en zo te horen klinkt dit ook zo  :yes:  :yes:
en past mooi samen met de Graham Slee stuff  :-D

Komen de DSD files van je SB Touch ? ...zoja ik wist niet dat SB al zo ver was  :-)
Ik draai hier nog steeds (voor mij de stabiele) versie: 7.6.1 omdat ik totaal niet tevreden was van de laatste officiƫle release toen van LMS 7.7.3.
> erg log, traag, vastlopen....

Ik heb gelezen dat er ondertussen nieuwere releases uitgekomen zijn (non officiƫle & beta) 7.8 7.9 ....?

Heb jij soms ervaring met deze nieuwe versies ?

Ik kijk alvast uit naar het verdere verloop van de komende testen met andere Dac's  pompom

Have Fun
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Zoldar

De SBT kun je fopppen om DSD te streamen. Je zet de DSD bestanden eerst met foobar om in 172khz flac. Een DAC die DoP  ondersteund (wat staat voor DSD over PCM) doet de rest.  Het is wat werk maar het kan!

Makkelijker is het om een laptop met Foobar aan de usb ingang te hangen en met je tablet et bedienen. Maar je hebt de keuze.

Ik weet niet welke versie ik gebruik. Maar ik weet wel dat sinds ik de logitech media server op de NAS heb draaien ik nooit meer problemen heb gehad. Aanrader!

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Rob46

Teac ook opwaardeerder voor cd spelers?

Marantz 81

Dat die Graaf zo duur is  :-o had ik niet verwacht dacht de helft ofzo

Hoe de je dat streamen nu dan ,moet daarvoor altijd je computer aanstaan dan ?

Zoldar

Citaat van: Rob46 op augustus 22, 2014, 18:09:29
Teac ook opwaardeerder voor cd spelers?

Hangt af waarmee je hem vergelijkt natuurlijk.

De Teac UD-501; Wat een fijne dac.

Hij klinkt wat zakelijker dan mijn inmiddels verkochte Sony scd-555es, net wat minder warm of vol in het laag. Maar de UD-501 heeft een erg leuke party trick nl, zonder filters te draaien en doet dan een beetje aan een Metrum Octave denken. Hij meet dan overigens een beetje zoals de oude philips/marantz dac's. 

Maar je kunt de zaak weer stakker trekken met de instelbare filters; filters sharp en slow. Je kunt ook de upsampling aan en uit zetten. Tweaken in de gloria. En het is een zwaar gebouwd ding, knoppen voelen stevig aan, een brok kwaliteit. XLR uitgangen, dual mono opgebouwd. En dat voor 800 euro.

Als DSD dac (zeg maar rips van sacd's) opent hij de deur wagenwijd open naar de muziek. Heerlijk ademend stereobeeld. Beter zelfs dan de sony es speler die net iets geslotener is. DSD is met foobar en ook met SBT te streamen.

De Mytek stereo-192 DSD
De enige reden dat ik de Teac niet meteen heb gekocht is de Mytek stereo-192 DSD. Een dac die voor mastering doeleinden in studios wordt gebruikt. Ik geloof niet zo in grote verschillen tussen dacs, geloof dat ze meer op elkaar lijken en in de marge verschillen. Die stelling hield geen stand. Want de mytek is tegelijkertijd heerlijk open en dynamisch, zonder klinisch te worden. Hoog ligt er mischien iets meer bovenop maar niet storend. Veel meer zaken gehoord in opnames, met name in het see through midden. De bass is krachtiger. En dat was alleen nog maar met CD flacs.
Met DSD lijken ze erg op elkaar, de mytek een vleugje meer detail en iets zakelijker maar nog steeds adembenemd open en natuurlijk.

Hier ben ik nog even niet uit. De meerprijs van de Mytek is fors. Zou met de Teac prima kunnen leven.

Kortom zowel de Teac als de Mytek maken mooie muziek en ik heb zonder twijfellen mijn Sony SCD-555es en Musical Fidelity M1 Dac verkocht.  De Teac is minimaal zo goed als de sony en beter of hoegenaamd volwassener qua klank en bouw als de M1. De Mytek blaast ze allemaal uit het stereo rack.

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2014, 22:03:03
Dat die Graaf zo duur is  :-o had ik niet verwacht dacht de helft ofzo

Hoe de je dat streamen nu dan ,moet daarvoor altijd je computer aanstaan dan ?

Ik stream en draai nu helemaal niets digitaals, todat er een DAC is pompom

Zoldar

Exit Squeezebox Touch
Maar waarom? Was er tevreden over.
Om DSD te streamen moet je elke SACD 2x op je harde schijf zetten. 1 keer in 172khz DOP fop formaat en het originele iso bestand. Dan zit ik al snel aan een nieuwe NAS met harde schijf = honderden euri's
Plus de Mytec DAC die ik ga aanschaffen praat niet over USB met de sbt zonder een usb brug. Zit je meteen aan een MF Vlink192= honderden euri's.

Dus ik ga lekker met een knappe laptop en foobar spelen.

Sony Vaio Y series

500gb hdd en 5gb intern geheugen. Mijn complete muziek collectie past erop, de komende tijd dus niet eens een netwerk nodig.
Met een app bedien ik foobar vanaf de bank.

Nu nog de DAC en dan hebben we weer muziek.

lo

Heerlijk doordacht weer  notworthy
Staat toch netjes en combineert perfect die laptop!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.