Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Hij heeft idd een hele mooie set ,als de Onkyo aanstaat denk je van ja klinkt wel goed ,maar als daarna de graaf en platenspeler aangaan en een Unplugged Live opname dan  notworthy :kwijl: pompom

100%Marantz

Jammer dat ik er nier bij kon zijn, had dit zeker willen meemaken. Een andere met Triangles, zijn er niet veel op het forum.
Maar vooral om jullie te ontmoeten en kennis te maken.

Zag er goed uit, misschien een andere keer.
marantz, what else?

Zoldar

Heren, bedankt voor de gezelligheid en voor de tijd die jullie hebben genomen om hiernaartoe te rijden.

Xander en Quattro waren als eerste aanwezig. Mooie audi a6 trouwens. Ik heb met precies zo'n auto een keer een ritje gedaan naar manheim en terug.

Nog geen uur voor de meet melde Rob46 zich via pm of hij aan kon schuiven. Natuurlijk.

We hebben veel muziek gedraaid en ik heb weer wat tips opgedaan qua muziek. Quattro heeft bovendien een heerlijke collectie chill-out achtergelaten waar ik vandaag mee ben wakker geworden.

Qua niveau hebben we het heel netjes gedaan, ik zag zo'n 85-90 db bij muziek en heel even wat harder bij de film.

We hadden het weer mee dus we hebben ook in de tuin ff goed bij kunnen praten over streaming, kabels, verschil tussen analoog en digitaal en de zin van het leven. Nou, dat laatste wat minder.

Ik vond het zeer geslaagd en weer leuk om wat gezichten te zien bij de namen hier op het forum.

Tot Ziens!

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Zo, eindelijk even tijd om te reageren.

Gisterochtend naar Robert afgereisd om hem op te halen. Maar eerst natuurlijk even luisteren naar z'n nieuwe Glennies  :kwijl:
Ze zijn best prominent aanwezig zeg maar  :-P maarja, dat heb ik al snel, ik ben de smalle Totems gewend.
Ze staan ook lekker vrij, altijd fijn  als dat van je ega mag  :-D
De sound was lekker. Ben nket zo goed in het omschrijven en we heben eigenlijk te kort geluisterd maar het was zeker prettig luisteren.
Wel vond ik, net als bij Zoldar later, dat ik te dicht op de speakers zat. Ik hou van wat meer ruimte, meer afstand. Maar da's puur persoonlijke voorkeur en natuurlijk praktische indeling van de woonkamer.

Daarna door richting Rotterdam. M'n gratis navigatie was niet zo optimaal op de vele wegen rond Rotterdam maar  het is gelukt  :yes:
Na bij Zoldar eerst het gras in de voortuin aangedrukt te hebben met m'n zware bolide heb ik 'm toch maar even elders geparkeerd  :schater:
En ook bij Zoldar viel mij bij binnenkomst de imposante verschijning van de Triangles gelijk op. Wat een joekels zeg, mede dankzij de dubbele woofers en de vrije opstelling. De draaitafel stond prominent bovenop het rack. Ik ben geen plaatjesdraaier maar het zag er fraai uit. Later bleek het ook nog eens meer dan prima te klinken.
De Graaf stond onderop dus viel niet zo op. Zo anders was dat met het geluid wat deze buizenbak voortbracht.
Daarbij als bronnen nog een Sony 555ES cd-spelert en een SBT, samen op een M1 DAC.

De bronnen werden fijn afgewisseld en dat bracht de verschillen mooi aan het licht.
De platenspeler liet mooie muziekale muziek horen. Er zat meer emotie in, meer gevoel.
Natuurlijk hangt alles ook af van de opnames.

We hebben vanalles gehoord, Rob was heftig aan het notuleren dus dat zullen we nog wel horen.

Aan het eind nog even wat HT geweld gehoord en gezien. Beamer op een vintage diaprojectortafeltje (ik heb exact dezelfde  :schater:) en projecteren op de muur boven de tv. Gewoon een simpele oplossing die prima werkt (en ik vond het wel een goed idee, zou voor mij ook wat kunnen zijn, al heb ik een okergele muur).

Tot slot nog even mijn meegezeulde CA dempingsplaat onder de Graaf gelegd. Het lastige van een buizenbak is dat je dit niet even snel kan doen (de buizen moeten eerst afkoelen), dus dan is het wat lastig vergelijken, ook niet in de laatste plaats vanwege het gewicht (35kg geloof ik).
Zoldar hoorde in die paar minuten al verschil maar wist niet of het zou matchen met de rest.

Om 18:00 toch maar weer huiswaarts gekeerd, maar niet na de gastheer hartelijk bedankt te hebben voor de gastvrijheid, lunch, gezelligheid en het mogen beluisteren van een mooie set.
Het is een heerlijke set, lekker vol, dynamisch, mooi fundament, snel en gedetailleerd. Dat zijn toch wel de woorden die mij zo te binnen schoten (maar nogmaals, ik ben er slecht in).
Om 19:40 kwam ik ook weer thuis aan. Het avondeten was al op dus ik mocht m'n eigen prakkie maken  :-D

Enne Rob, je bent hier van harte welkom! Kunnen we het over Totems en streaming hebben  :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

lo

leuke verslagen mannen, jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Ik zou bijna vergeten een update te geven over de set zelf. In deze week dat ik het reik alleen had heb ik ouderwets zitten miereneuken met powerkabels en stekkers.

Ik kan het karakter van de graaf beinvloeden met 2 powerkabels.
Een van belden: voordeel: veel strakker laag. Meer snap en detail,in het midhoog. Nadeel: hoog en midden  te dik bovenop de rest van de muziek, te "exposed". Dit is ook te zien in rew metingen als een soort verhoogd plateau bij 5-7 khz.
Een van furutech alpha 3 tuinslang editie: voordeel: smooth hoog en midden. Nadeel: moddervette bas, ongecontroleerd. Alles wat je van een buizenbak verwacht. Ik vind het hoog en midden wat donker. Met te weinig dynamiek en snap.

Het antwoord was uiteindelijk om de belden niet uit et rusten met iego gold connectoren. De stekkers zorge voor het aangezette hoog. De belden kabel met supra connectoren zorgde wel wel voor strakke bas zonder te veel hoog/mid.

En zo hebben we zaterdag zitten luisteren.

xander32

Citaat van: Zoldar op april 06, 2014, 20:26:34
Ik zou bijna vergeten een update te geven over de set zelf. In deze week dat ik het reik alleen had heb ik ouderwets zitten miereneuken met powerkabels en stekkers.

Ik kan het karakter van de graaf beinvloeden met 2 powerkabels.
Een van belden: voordeel: veel strakker laag. Meer snap en detail,in het midhoog. Nadeel: hoog en midden  te dik bovenop de rest van de muziek, te "exposed". Dit is ook te zien in rew metingen als een soort verhoogd plateau bij 5-7 khz.
Een van furutech alpha 3 tuinslang editie: voordeel: smooth hoog en midden. Nadeel: moddervette bas, ongecontroleerd. Alles wat je van een buizenbak verwacht. Ik vind het hoog en midden wat donker. Met te weinig dynamiek en snap.

Het antwoord was uiteindelijk om de belden niet uit et rusten met iego gold connectoren. De stekkers zorge voor het aangezette hoog. De belden kabel met supra connectoren zorgde wel wel voor strakke bas zonder te veel hoog/mid.

En zo hebben we zaterdag zitten luisteren.
... en hij zag dat het goed was :yes:.

renes59

Citaat van: QuattroNL op april 06, 2014, 14:06:08
Het lastige van een buizenbak is dat je dit niet even snel kan doen (de buizen moeten eerst afkoelen), .....
De buizen moeten eerst afkoelen, waarom moet dat? Dat buizen eerst warm moeten worden voor een goede werking begrijp ik maar dat ze moeten afkoelen ( om de versterker te kunnen verplaatsen?) is nieuw voor mij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Ik heb dat meegekregen van wim van analogue audio. Dan zouden de buizen kwestbaarder zijn. Ik heb een periode gehad dat ik erg snel door de buizen heen ging. Ik zag wim zeg maar om de 6 maanden voor een setje kt90. Zo kwamen we op de opmerking.

Nu gaat het eigenlijk al ruim een jaar goed, sinds dat de graaf voor eenopfrisbeurt bij hal9000 is geweest.

Ik zeg wel eens de Graaf GM50 wordt een erfstuk. Wat mij betreft is dat ook zo en houd ik em met service goed bij.

renes59

Als dat een behoud voor de versterker is, blijven doen. Graaf versterkers zijn mooi spul.
Buizen die maar 6 maanden meegaan, dat is wel erg kort. Eindbuizen Siemens RS1003 gaan bij mij +/- 5 jaar mee. Heb wel slechte ervaring met buizen uit Rusland.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

audiof. zonder budget

Citaat van: renes59 op april 07, 2014, 08:59:16
De buizen moeten eerst afkoelen, waarom moet dat? Dat buizen eerst warm moeten worden voor een goede werking begrijp ik maar dat ze moeten afkoelen ( om de versterker te kunnen verplaatsen?) is nieuw voor mij.

De gedachte hierachter is hetzelfde als bij warme lampen in projectoren, deze zijn nl. eerder beschadigd als ze warm zijn dan wanneer ze reeds afgekoeld zijn en vertransporteerd worden.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

renes59

Zou een hersteller van buizenversterkers wachten tot deze afgekoeld zijn en dan pas weer verder gaan met herstellen?
Zo kwetsbaar zijn buizen nu ook weer niet, ze werden wel gedropt uit vliegtuigen, wel goed verpakt natuurlijk. Hoeveel buizen worden er tegenwoordig niet verstuurd via de post?
Gewoon uit de USA via de post, geen centje pijn.

Verpakt om gedropt te worden, SRS551 Oost-Duitse tegenhanger van de RS1003.

Ik wil maar zeggen zo delicaat zijn buizen ook weer niet, ze kunnen best wat hebben.

Zoldar

Ik denk zelf dat er meer aan de hand was met de Graaf toen die zo hard door de buizen heen ging. Na de reparatie van hal9000 geen centje pijn. Maar ik ben er wel wat voorzichtiger mee geworden.

Ik weet ook wel dat buizen niet zo heel fragiel zijn, kijk naar wat roadies doen met gitaarversterkers na een optreden. Die worden zo een bus ingesmeten, gaat ook goed.

Maar ga het lot nu niet tarten door dat ding uit mijn handen te laten flikkeren om er een ca platform onder te schuiven.

Over de ca diamond isolation plaat:
Wat een joekel van een ding. Echt zwaar ook. Ik kan niet opmaken of ik verschil hoorde want ik heb niet vlak na alkeer dit kunnen doen. Wat me wel,opgiel is dat het hoog wellich wat aangezet werd en er wat meer rust was in het sterebeeld. Ik weet niet zeker of ik het mooier vond.
Wat ik wel zeker weet is dat ik de graaf ermaa heel wat ventilatie ruimte mee afneem en dat is zeker niet de bedoeling.

Ik vraag me af of ik met dempingsringen voor de buizen niet net zo iets kan bereiken.

renes59

Als de buizen niet microfonisch zijn zal het volgens mij niet veel uitmaken. Zijn de buizen microfonisch dan zijn ze kapot. Als je er met de vinger tegenaan tikt en je hoort dat duidelijk via de luidsprekers wordt het tijd voor vervanging.
Lucht om de buizenversterker is altijd goed.

QuattroNL

In de CA plaat zit veel keramiek.
Ook wordt er veel EMI (electro magnetic interference) en RFI (radio frequency interference) tegengehouden. Allemaal microfonie welke een negatieve invloed op het geluid kunnen hebben.
Daarnaast maakt de plaat alles dood qua trillingen (it's a killer).

Bij mij doet ie veel maar dat kan in elke situatie weer anders zijn.
Daarom is uitproberen in de eigen set zeker een must.
En ik vind het luek om bij een M&G de plaat mee te nemen en het bij de eigenaar zelf uit te proberen. Ben dan zelf ook wel benieuwd naar het resultaat.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB