Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Janver

Qua upgrades heb ik nog geen idee. Draai ik over een maandje nog steeds cd's, dan wil ik wel een keer een SA15 gaan proberen en kijken of het werkt. Stereo is het belangrijkste voor mij. Ik wil wel eens de streamer NAD M51 gaan beluisteren en bedienen. We'll see. Het geluid is nu heel erg gebalanceerd,

Maar bij jou verrast de stap mij eigenlijk wel. Gaat de Touch ook weg?

Hoe bedien je eigenlijk de Onkyo? Met de tv aan?
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Nee daar ben ik nog niet uit. Ik mis wat "sparkle" bij digitaal over de graaf. En ik ben me meer bewust van room modes die ik met kabels en DAC eigenhandig groter heb gemaakt.

Ik zit nu een CD'tje te spelen op de DV-9500 ipv de SBT/Moon. En dat bevalt me beter. Wat meer hoog en minder opgeblazen laag.

of ik wordt langzaam doof. mischien moet ik hoorns kopen voor aan mijn oorschelp :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Misschien kun je eens de DSpeaker van Ron een keertje lenen?

Dan kun je misschien nog wel genieten van digitale ingangen en toch geen last hebt van de akoestiek. Misschien zelfs wel een keer de platenspeler erop aansluiten.

Ik ben overigens geen kabel fetisjist.

Een buizenversterker blijft natuurlijk kwijl!
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 18, 2012, 20:01:16
of ik wordt langzaam doof.

dat zeker maar niet zo snel  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

TurboMarco

Niks voor jou zoldar ?

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: Marco op november 19, 2012, 00:03:28
Niks voor jou zoldar ?

he die kwam ik net tegen op MP! geweldig apparaat  :kwijl:

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 19, 2012, 11:59:35
he die kwam ik net tegen op MP! geweldig apparaat  :kwijl:

ik kan het nog steeds nergens vinden maar eind jaren 90 begin was er een programma daar speelde je cd's mee af en kon je buizen klank creeeren etc. etc. maar ben het kwijt

Zoldar

sterker nog. de blu ray spelers van panasonic hebben een tube sound instelling. net echt joh!  clown1

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op november 19, 2012, 17:55:39
sterker nog. de blu ray spelers van panasonic hebben een tube sound instelling. net echt joh!  clown1
Ja, vanaf €399,00 weet je het. Heb jij hem al gehoord Zoldar? Er stond een review van Ad Bijleveld in LUISTER.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 19, 2012, 17:55:39

meen je dat echt voordat ik weer uurtje googlen moet

Zoldar

Ik heb er twee in huis. DMP-85 en DMP-210. 3 standen Tube Sound. Te gek man! Graaf te koop of te ruil voor een panasonic!

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op november 19, 2012, 18:10:13
Ik heb er twee in huis. DMP-85 en DMP-210. 3 standen Tube Sound. Te gek man! Graaf te koop of te ruil voor een panasonic!
:-o ???
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

kabel reset.

Digitaal begon wat sparkle te verliezen. En er zijn veel kabeltjes verwisseld de afgelopen tijd.
Wat is eraf gegaan?
- Supra powercable met hifi tuning/iego conectoren
- Supra powercable met iego 24k connectoren
- van den hull the rock XLR

alles vervangen door standaart kabels en een IC dropveter (single ended).

omdat ik het geheugen van een garnaal heb, heb ik ook met mic standaart en REW een reeks metingen gedaan (meerdere per geval om verschillen in metingen zelf uit te sluiten).

helaas kun is er geen calibartie file op het net  voor de adsy mic. Maar de jongens die de adsy mic hebben uitgemeten vs een gecalbreerde mic zeggen dat het voor de regio van de bass een prima mic is om te gebruiken.

geen schokkende verschillen maar een vesrchil van 3db zou net hoorbaar moeten zijn. jammer dat je geen metingen in het hoog kunt doen.

Enfin. Het hoog was terug en door uitsluiten kon ik de powerkabels aanwijzen als de boosdoeners. Heck ik zit zelfs te twijfellen of de dropveter erop blijft aangezien dei iets meer "glazig"hoog maakt dan de wat smoothere van den hull. Maar die geeft weer zo veel meer overzicht in het midden.