Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Ondertussen in het doe-het-zelf-hoekje....

De Power Cable die ik van MP had beviel erg goed. Hoorbaar en meetbaar verschil. Na wat zoeken de ingerdienten op het interweb gevonden. De Supra lorad 2.5 was te lang dus hier heb ik wat vanaf gesnoept. 2 stekkers besteld. Na wat gepiel: presto!

De nieuwe power cord hangt nu aan het (supra) stekkerblok. (Hier heb ik eigenlijk nooit verschil kunnen horen tov een standaart blok. De Graaf werd er zelfs wat astmatisch van, dus die heeft zijn eigen stekker.) Met de power cord is dat wel anders. Minder schell hoog, ss en TT die schoner overkomen. Maar het grootste verschil zit in de bass. Lekkere schep romige bass er bovenop. Het geheel komt wat warmer over qua tonaliteit. Wereldschokkend? Nee maar wel genoeg om op te vallen. Je kunt meer uitgeven aan een IC.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Ik wist niet dat Marantz ook DVD-A spelers had  :-P

En hoe bevallen je de DVD-A's van Porcupine Tree ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Zoldar

DVD-Audio zat in een format oorlog (eerder schermutseling) met SACD. Met name Sony bood wel DVD-spelers aan die ook SACD's afspeelde maar boycotte DVD-A.

Zuivere DVD-a spelers ken ik nog niet maar pioneer schijnt er wel wat gmaakt te hebben. Je moet het zoeken in de DVD/multispelers van: Oppo, Marantz, Onkyo, Panasonic en Pioneer.

Ik zou er niet naar om kijken omdat het zo'n mini format is. Maar Porcupine Tree heb ik net ontdekt en dat is bij een plek gaan innemen naast Marillion en Pink Floyd. Als je een album op vinyl wil ben je collectors geld kwijt (absurd, muziek is om te draaien).

De DVD-Audio's van de band zijn nog gewoon te koop op de site van de band. 15 euri.
Zowel de multi-channel als de stereo mix zijn dynamisch, open, hard en loepzuiver. Heerlijke pans door de hele kamer ook buiten de speakers om.

De codec Meridian lossless packing is een voorloper van dts HD master audio volgens wikki. In theorie kun je 24 bit in  48khz-192khz kwijt op het schijfje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 31, 2012, 08:50:14
DVD-Audio zat in een format oorlog (eerder schermutseling) met SACD. Met name Sony bood wel DVD-spelers aan die ook SACD's afspeelde maar boycotte DVD-A.

Zuivere DVD-a spelers ken ik nog niet maar pioneer schijnt er wel wat gmaakt te hebben. Je moet het zoeken in de DVD/multispelers van: Oppo, Marantz, Onkyo, Panasonic en Pioneer.

Ik zou er niet naar om kijken omdat het zo'n mini format is. Maar Porcupine Tree heb ik net ontdekt en dat is bij een plek gaan innemen naast Marillion en Pink Floyd. Als je een album op vinyl wil ben je collectors geld kwijt (absurd, muziek is om te draaien).

De DVD-Audio's van de band zijn nog gewoon te koop op de site van de band. 15 euri.
Zowel de multi-channel als de stereo mix zijn dynamisch, open, hard en loepzuiver. Heerlijke pans door de hele kamer ook buiten de speakers om.

De codec Meridian lossless packing is een voorloper van dts HD master audio volgens wikki. In theorie kun je 24 bit in  48khz-192khz kwijt op het schijfje.

Je hebt nu een mooie Marantz

Maar je hebt ook heel soms een PIONEER 989 ai dvd speler die alles vreet en hdmi zelfs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Zoldar

Nog wat met de sub getweaked met behulp van het meetprogramma REW. Had ik veel eerder moeten doen. Met zo'n meetprogramma is het ook makkelijker om de surround/sub levels in te stellen op de Marantz DV-9400.

Verder Ocos LS kabels voor de Onkyo gekocht. Deze gaan naar de fronts.

De Marantz DV-9500 is geen ster qua aflezen, heeft meer hick-ups dan de Sony. Mischien een schoonmaakbeurt?

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 21:18:29
Nog wat met de sub getweaked met behulp van het meetprogramma REW. Had ik veel eerder moeten doen. Met zo'n meetprogramma is het ook makkelijker om de surround/sub levels in te stellen op de Marantz DV-9400.

Verder Ocos LS kabels voor de Onkyo gekocht. Deze gaan naar de fronts.

De Marantz DV-9500 is geen ster qua aflezen, heeft meer hick-ups dan de Sony. Mischien een schoonmaakbeurt?

hick-ups ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

slaat over bij sommige SACD's waar de Sony geen last van had.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 21:20:27
slaat over bij sommige SACD's waar de Sony geen last van had.

noem je ook een merk  :-P  even laten cleanen

Zoldar

De tulp kabels waren wat tekort voor tussen de Onkyo en Marantz DV-9500. Ik heb voor het mooie (=waf acceptabel) een setje 5.1 nodig van 2,5 - 3 meter. Daar gaan we natuurlijk geen hocus pocus kabels voor kopen.

Bij de pro-audio zaken of muziekzaken zijn vaak prima IC te koop voor non-hi-fi prijzen. setje voor 11 euro.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 13, 2012, 15:21:12
De tulp kabels waren wat tekort voor tussen de Onkyo en Marantz DV-9500. Ik heb voor het mooie (=waf acceptabel) een setje 5.1 nodig van 2,5 - 3 meter. Daar gaan we natuurlijk geen hocus pocus kabels voor kopen.

Bij de pro-audio zaken of muziekzaken zijn vaak prima IC te koop voor non-hi-fi prijzen. setje voor 11 euro.

ik vind hem er cool uit zien  :lol:

Niber

Kabels die aan de waf moeten voldoen??  :roll:  shutup

Heb je ze als een waslijn door de kamer hangen ofzo?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

SB_Marantz

Citaat van: Niber op juni 13, 2012, 17:25:31

Ik zou maar opletten met die hooglift..........voor je het weet vliegt de was 10 dB de hoogte in.  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Citaat van: Niber op juni 13, 2012, 17:25:31

yep

jrm

Stel je voor dat ze de grond raken, dan moet er de fik in (net zoals bij vlaggen!)

JohnWx

er zijn van "plastieke en houten" houders

http://www.quadraspire.com/