Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Janver

Na een dag hard werken in de airco en blue skies buiten:

Buena Vista Social Club at Carnegie Hall
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

:-) :-) :-) :-)
Luisterde de afgelopen twee uur twee keer naar 'Highly Strung' van Steve Hackett. Zijn zesde en laatste solo album op het Charisma-label. Zijn voorganger 'Cured' moet volgens de Wikipedia nogal 'poppy' zijn - ik schaf deze dus niet aan: ben liefhebber, geen fan, laat staan adept van Steve Hackett.
Heb trouwens het Britse zavvi.com en zavvi.nl ontdekt: Dream Theater voor weinig. Ook YES is daar vertegenwoordigd met album die in Nederland ZEKER zijn uitverkocht. Voordeel: lage prijzen, géén verzendkosten. Nadeel: je kan niet met een bankoverschrijving, IDeal of achteraf betalen, alleen met sommige creditcards en PayPal. Mastercard wordt wel geaccepteerd - voor €10,= p.j. heb je al een Moneybookers (moneybookers.com) debetcard, heel goedkoop èn heel eenvoudig en heel veilig. Opladen met IDeal.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lars86

ja het enige nadeel van die winkels is dat je zo lang moet wachten. En ik sponsor ook graag mijn plaatselijke cdkroeg:P

Maar bestel er ook weleens wat... :) Btw volgens mij is mijn ing creditcard 15 euro en dan kan ik ook gewoon op vakantie betalen...

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op september 30, 2011, 04:54:22
:-) :-) :-) :-)
Heb trouwens het Britse zavvi.com en zavvi.nl ontdekt: Dream Theater voor weinig. Ook YES is daar vertegenwoordigd met album die in Nederland ZEKER zijn uitverkocht. Voordeel: lage prijzen, géén verzendkosten. Nadeel: je kan niet met een bankoverschrijving, IDeal of achteraf betalen, alleen met sommige creditcards en PayPal. Mastercard wordt wel geaccepteerd - voor €10,= p.j. heb je al een Moneybookers (moneybookers.com) debetcard, heel goedkoop èn heel eenvoudig en heel veilig. Opladen met IDeal.

Zavvi.nl

Dank voor de tip Cor.

Wat een mooie prijsjes hebben ze daar.
Zag dat ie de Midori Bonzai Garden heeft staan voor € 9,95. !
Heb ik zelf het dubbele voor betaald.

Ga zeker op mijn gemak eens rondneuzen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Lars86

ja de prijzen veranderen wel vaak weet je dat ook meteen;) net als op play.com !

Audiotic

Citaat van: Maurice op september 25, 2011, 10:48:24
Keith Jarret vind ik ook goed, Koln Konzert heb ik niet, wel een andere van hem (weet even de naam niet).
Paris / London -Testament ?
Ook prachtig!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Nirvana's Nevermind, remastered 96/24 download
Grunge, en geweldig goed opgenomen, wat een feest!!

Overigens ben ik er nu ook achter waarom 44.1/16 minder klinkt: alsof de muziek "over zand loopt", grainy, net als een hoge ISO foto: grofkorreliger.
Ik denk dat dat ook is wat een mooie vinyl ook zo mooi maakt, die "korreligheid" is eruit, net als bij DVD-Audio en SACD.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

WimPeu

Citaat van: Audiotic op september 30, 2011, 16:52:05

Overigens ben ik er nu ook achter waarom 44.1/16 minder klinkt: alsof de muziek "over zand loopt", grainy, net als een hoge ISO foto: grofkorreliger.
Ik denk dat dat ook is wat een mooie vinyl ook zo mooi maakt, die "korreligheid" is eruit, net als bij DVD-Audio en SACD.

:-o Denk dan dat die 9004 niet zo goed is als men beweerd...als ie van normale red book cd's een korrelig geluid maakt... Alles kan maar deze ervaring die jij omschrijft is wel weer een geheel nieuwe kijk op de zaken... HLP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

is mijn ervaring ook. redbook CD (16bit/44khz) is vaak wat glaziger en met veel minder lucht tov van high rez en vinyl.

Zoldar

bedankt voor de tip! nu aan het downen  HB