Recente berichten
Home Theater / Re: Aansluiten Mordaunt Short ...
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 22:25:41Ik moet mezelf corrigeren, het is nog erger.
Maar ik doe nog weleens iets uit m'n blote koppie.
Van de website van Klipsch, die kwam bij Google als eerste naar voren.
" In addition, if you still use the RCA "Y" splitter cable, you have the potential to boost the sub's output signal when plugging into both the red and white RCA inputs on the back of the sub. If you choose to do this, please note that connecting both inputs in parallel will double the input voltage which equals a 6dB boost in output. "
6 decibel.
Maar ik doe nog weleens iets uit m'n blote koppie.
Van de website van Klipsch, die kwam bij Google als eerste naar voren.
" In addition, if you still use the RCA "Y" splitter cable, you have the potential to boost the sub's output signal when plugging into both the red and white RCA inputs on the back of the sub. If you choose to do this, please note that connecting both inputs in parallel will double the input voltage which equals a 6dB boost in output. "
6 decibel.
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 22:16:10Dat mag, ook jij hebt recht op een mening.
Laatste bericht door Emiel77 - Gisteren om 22:02:56Ehm.. denk dat die 3 dB niet opgaat eigenlijk.
Gaat hier om een relatief low level input naar de actieve sub.
LFE, 2 kanaals RCA, het is naar mijn beleving om het even, uiteindelijk moet de versterker in de sub het werk doen en lage tonen zijn niet richting gevoellig, 2 kanaals aansluiting is dus niet strikt noodzakelijk.
Gaat hier om een relatief low level input naar de actieve sub.
LFE, 2 kanaals RCA, het is naar mijn beleving om het even, uiteindelijk moet de versterker in de sub het werk doen en lage tonen zijn niet richting gevoellig, 2 kanaals aansluiting is dus niet strikt noodzakelijk.
Stereo versterkers / Re: Marantz PM7000N icm hoofdt...
Laatste bericht door Emiel77 - Gisteren om 21:56:15Hier 150 Ohm met de Sennheiser HD660s, werkt prima.
Lagere impedanties zijn naar mijn mening vooral geschikt voor bijvoorbeeld PC en telefoon toepassingen, over het algemeen heeft een degelijke versterker voldoende capaciteit om hogere impedanties aan te sturen op hoofdtelefoon niveau.
Lagere impedanties zijn naar mijn mening vooral geschikt voor bijvoorbeeld PC en telefoon toepassingen, over het algemeen heeft een degelijke versterker voldoende capaciteit om hogere impedanties aan te sturen op hoofdtelefoon niveau.
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door Emiel77 - Gisteren om 21:52:13Smashing Pumpkins - Siamese Dream
Bijna vergeten... naast Disarm is Silverfuck ook erg lekker...
Bijna vergeten... naast Disarm is Silverfuck ook erg lekker...
Laatste bericht door mountainbiker - Gisteren om 19:14:17Mijn zomer/relaxplaylist opstaan.
Laatste bericht door NB - Gisteren om 12:33:29Joe Sample and the Soul Commitee. Did You Feel That.
7 mans band, met Steve Gadd op drums.
Instrumentale jazzy soul.
7 mans band, met Steve Gadd op drums.
Instrumentale jazzy soul.
Stereo versterkers / Re: Marantz PM7000N icm hoofdt...
Laatste bericht door NB - Gisteren om 12:10:47Geen idee. Ik heb verschillende Sennheisers gehad, nu nog steeds de HD 700) op een PM 6007.
Die HD 700 is 150 ohm, en dat gaat prima.
Die HD 700 is 150 ohm, en dat gaat prima.
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 10:46:52Goeie morgen, welkom.
Het enige wat je doet met een dubbele stekker in je subwoofer, dus met je y splitter, is 6decibel meer volume meegeven met het aangeboden signaal.
Als je een enkele stekker gebruikt zal je dus de volumeknop op de sub, of de uitgestuurde decibellen in het menu van de Marantz iets moeten verhogen om dezelfde output te krijgen.
Je kan die splitter gewoon laten zitten.
En als je die splitter niet gebruikt, links of rechts in die subwoofer maakt eigenlijk niks uit.
Sorry voor het wat late antwoord.
*fout gecorrigeerd.
Het enige wat je doet met een dubbele stekker in je subwoofer, dus met je y splitter, is 6decibel meer volume meegeven met het aangeboden signaal.
Als je een enkele stekker gebruikt zal je dus de volumeknop op de sub, of de uitgestuurde decibellen in het menu van de Marantz iets moeten verhogen om dezelfde output te krijgen.
Je kan die splitter gewoon laten zitten.
En als je die splitter niet gebruikt, links of rechts in die subwoofer maakt eigenlijk niks uit.
Sorry voor het wat late antwoord.
*fout gecorrigeerd.
Stereo versterkers / Marantz PM7000N icm hoofdtelef...
Laatste bericht door pekelvlees - oktober 06, 2024, 18:10:28Ik speel nu al jaren na volle tevredenheid met een Marantz PM7000N,nu wil ik een goede hoofdtelefoon aanschaffen maar zie allerlei waardes (ohm) voorbij komen.
Wat zal mijn versterker aan kunnen sturen ?
Iemand hier ervaring mee?
Wat zal mijn versterker aan kunnen sturen ?
Iemand hier ervaring mee?