De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een boek over luidspreker ontwerpen heb gelezen, dus ik weet het ook niet precies.
Er zullen vast meerdere bandpass ontwerpen zijn, de manier van filtering is daarmee volgens mij van belang, 1e 2e of 3e order ofzo.
Maar ik zou het zelf allemaal niet meer uit m'n hoofd kunnen opnoemen, dus ik zeg letterlijk maar wat.

:-D

RHK

Jij kent de term subalterne officier uit je marine tijd vast wel, jij hebt er wel 4 in je huiskamer staan.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Marvin

6x15inch is misschien wat overdreven, maar wel lekker.

TurboMarco

Overdreven  :roll:  nee hoor gewoon erg lekker
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Marvin

Gister avond wat gespeeld met x-over voor de stereo weergave.
40/60/80hz, allemaal wat moeilijker te temmen dan de uiteindelijke setting.
Gewoon het front op large, geen subwoofer.
Een beter te reguleren en dus net weer even een wat strakkere bass.

RHK

Ook zonder Audyssey, dus gewoon direct?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Marvin

Citaat van: RHK op Gisteren om 19:26:50Ook zonder Audyssey, dus gewoon direct?
Ja zeker!
Muziek (stereo) altijd in pure-direct, maar ik heb wel een equalizer tussen tussen de pre-out en de eindversterker.
Maar die staat nu dus in de min. 

Marvin

De laatste meting maakte audyssey er zelf ook al large van, die ervoor small met 40hz.
Maar voorheen was audyssey ook al vaker zoekende of het nu large of small was. Het resultaat varieerde vaker.

RHK

Citaat van: Marvin op Gisteren om 21:06:25De laatste meting maakte audyssey er zelf ook al large van, die ervoor small met 40hz.
Maar voorheen was audyssey ook al vaker zoekende of het nu large of small was. Het resultaat varieerde vaker.

Audyssey heeft bij mij large ingemeten en ik heb ze ingesteld op 60HZ. Wel speelt in stereo via high level de Rel bescheiden mee voor het onderste laag.
5.2.2