Recente berichten
Stereo versterkers / Re: EQ 515 aansluiten op PM700...
Laatste bericht door CBdicX - Vandaag om 09:17:03Citaat van: hg5812 op Vandaag om 09:06:37Hallo.
Overigens kun je de EQ515 ook verbinden als volgt:
PRE out op de versterker met LINE in
op de EQ515 en LINE out op de EQ515 met MAIN in op de versterker. Het knopje "seperate" achter op de PM7001 moet dan op ON staan.
Je hoeft dan geen gebruik te maken van de recording selector op de versterker.
Dit is inderdaad de meest "old school" aansluiting.
Wil je alleen dansend vu meters of balkjes, dus niet echt gebruik van de eq, dan kan je ook REC (tape) out gebruiken, en verder hoeft er dan niets terug gelust worden.
Laatste bericht door hg5812 - Vandaag om 09:06:37Hallo.
op de EQ515 en LINE out op de EQ515 met MAIN in op de versterker. Het knopje "seperate" achter op de PM7001 moet dan op ON staan.
Home Theater / Re: De center is de belangrijk...
Laatste bericht door dmeerpa - Vandaag om 08:20:37Hier de metingen van mijn LCR.
De groene (Center) en blauwe (Left) en oranje (R) zijn de curves die ik meet bij een sweep waar volumes afgeregeld zijn via analoge db-meter met behulp van ruis en die in grote mate overeenkomen met wat Audyssey had gemeten.
De Center (groen) is dus gemiddeld 8db stiller en de rechter (blauw 4). Na wat trial en error heb ik de center (paars) en linker speaker (roze) quasi gelijk.
Ik denk dat de ruis iets is tussen de 200 en 500Hz, ook daar zien we verschillen.
Nu heb ik mss een theorie...Wanneer Audyssey of wij met een db-meter het volume via ruis afstellen, dan is dat zonder Audyssey correctie.
Als ik de sweep uitvoer is de Audyssey correctie wel actief...
Zou de correctie volume verschillen kunnen veroorzaken...al lijken de verschillen wel groot.
De groene (Center) en blauwe (Left) en oranje (R) zijn de curves die ik meet bij een sweep waar volumes afgeregeld zijn via analoge db-meter met behulp van ruis en die in grote mate overeenkomen met wat Audyssey had gemeten.
De Center (groen) is dus gemiddeld 8db stiller en de rechter (blauw 4). Na wat trial en error heb ik de center (paars) en linker speaker (roze) quasi gelijk.
Ik denk dat de ruis iets is tussen de 200 en 500Hz, ook daar zien we verschillen.
Nu heb ik mss een theorie...Wanneer Audyssey of wij met een db-meter het volume via ruis afstellen, dan is dat zonder Audyssey correctie.
Als ik de sweep uitvoer is de Audyssey correctie wel actief...
Zou de correctie volume verschillen kunnen veroorzaken...al lijken de verschillen wel groot.
Laatste bericht door hg5812 - Vandaag om 08:18:12Hallo
Wat bedoel je met "er gebeurt niets met het geluid"? Je hoort niets of kun je de tonen niet regelen?
Als dat laatste het geval is controleer dan of het knopje EQ op de EQ515 op ON staat (ingedrukt)
Wat bedoel je met "er gebeurt niets met het geluid"? Je hoort niets of kun je de tonen niet regelen?
Als dat laatste het geval is controleer dan of het knopje EQ op de EQ515 op ON staat (ingedrukt)
Laatste bericht door Stadium III - Gisteren om 18:00:09Appart om te lezen
Volgens mijn is het doel toch altijd om iedere luidspreker appart even hard te laten spelen op je luister plek
Audyssey lang gebruikt hier en sinds ik alles af heb staan op old skool wel beste resultaat met een losse db meter
Dan maar een piek en een dal maar wel groots geluid !
Concert is ook nooit lineair
Volgens mijn is het doel toch altijd om iedere luidspreker appart even hard te laten spelen op je luister plek
Audyssey lang gebruikt hier en sinds ik alles af heb staan op old skool wel beste resultaat met een losse db meter
Dan maar een piek en een dal maar wel groots geluid !
Concert is ook nooit lineair
Laatste bericht door TurboMarco - Gisteren om 17:58:54In eerste instantie heb ik Dirac het werk laten doen en ik was daar niet tevreden over, software heeft ook wel wat bugs.
De volgende stap was alles op het gehoor doen, daarna met db meter gedaan en alles op 80 db waarbij de center + 1.5 db erbij kreeg en de rears +3 db .
Ik moet daar wel even aan wennen hoor want op het gehoor kies ik altijd voor meer frontstage, ik geef het even de tijd om het te laten bezinken.
Van de week een Behringer eindversterker ophalen zodat de D7's opgehangen kunnen worden, dan zal ik opnieuw de boel inregelen.
Ow en de sub's (alle 3) stonden ook erg zacht en deze hebben ook wat erbij gekregen
De volgende stap was alles op het gehoor doen, daarna met db meter gedaan en alles op 80 db waarbij de center + 1.5 db erbij kreeg en de rears +3 db .
Ik moet daar wel even aan wennen hoor want op het gehoor kies ik altijd voor meer frontstage, ik geef het even de tijd om het te laten bezinken.
Van de week een Behringer eindversterker ophalen zodat de D7's opgehangen kunnen worden, dan zal ik opnieuw de boel inregelen.
Ow en de sub's (alle 3) stonden ook erg zacht en deze hebben ook wat erbij gekregen
Laatste bericht door CBdicX - Gisteren om 17:40:47Hoe ik het altijd doe:
Audyssey run doen (via receiver)
Center 3dB harder
Height kanalen 4-5 dB harder
Daarna alles na lopen met een db app op mijn gsm, en kleine verschillen corrigeren.
Gsm wel rechtop zetten in het midden van de luister plek.
Ik merk wel opmerkelijke verschillen tussen Audyssey receiver en Audyssey app via de gsm.
Altijd is er verschil in crossover.
De app geeft altijd rond de +10hz.
Waar de receiver mijn Klipsch Fronts en Center op Fullrange zet, doet de app dit op 40hz.
Ook de andere speakers krijgen die x-over "boost" van 10-20hz.
Volumes en afstanden zijn gelijk.
Ik hou het op de receiver, ik vind meer speelruimte in crossover een belangrijk punt om de subwoofer zo min mogelijk detecteerbaar te houden, en dat geld met name voor de Center.
Als die een hoge(re) x-over nodig heeft gaat de sub "mee spreken".
Audyssey run doen (via receiver)
Center 3dB harder
Height kanalen 4-5 dB harder
Daarna alles na lopen met een db app op mijn gsm, en kleine verschillen corrigeren.
Gsm wel rechtop zetten in het midden van de luister plek.
Ik merk wel opmerkelijke verschillen tussen Audyssey receiver en Audyssey app via de gsm.
Altijd is er verschil in crossover.
De app geeft altijd rond de +10hz.
Waar de receiver mijn Klipsch Fronts en Center op Fullrange zet, doet de app dit op 40hz.
Ook de andere speakers krijgen die x-over "boost" van 10-20hz.
Volumes en afstanden zijn gelijk.
Ik hou het op de receiver, ik vind meer speelruimte in crossover een belangrijk punt om de subwoofer zo min mogelijk detecteerbaar te houden, en dat geld met name voor de Center.
Als die een hoge(re) x-over nodig heeft gaat de sub "mee spreken".
Laatste bericht door TurboMarco - Gisteren om 17:32:47CiteerEen centre speaker is voor de spraakIn het geval van films ja, maar in het geval van muziek ligt dat toch even wat anders.
CiteerSurround is leuk voor de effecten maar ik ben blij ermee gestopt te zijn.Ik zie dat anders, surround geeft je meer het gevoel bij het concert betrokken te zijn
Laatste bericht door CBdicX - Gisteren om 17:20:01 #10
Techniek / Re: Problemen receiver SR 7005...
Laatste bericht door Streeffie - Gisteren om 16:05:15ja is zeker, geeft gewoon een goed geluid.
Nog steeds blij mee.
Jullie bedankt voor de reacties
Nog steeds blij mee.
Jullie bedankt voor de reacties