Recente berichten

Marantz nieuwtjes en recensies / Re: Nieuwe Marantz AV20 en Amp...
Laatste bericht door pameijer - Gisteren om 23:51:05
En de AV30 komt er ook aan!

Sets van leden / Re: De set van Voorn
Laatste bericht door Voorn - Gisteren om 12:13:32
Ik heb de g3 65inch. Echt mooi scherm, hiervoor had ik een 49inch pioneer kuro, die was ook best goed.
Laatste bericht door TurboMarco - Gisteren om 06:53:01
Welke oled heb je?
Laatste bericht door RHK - mei 22, 2025, 23:04:44
Gelukkig ben je niet de enige.  8-)
Laatste bericht door Voorn - mei 22, 2025, 21:41:09
Het is zo stil op het forum, daarom even een update. Ik baal enorm want mijn oled van ruim een jaar geeft sinds deze week een streep over de hele breedte en dat is balen. Maar goed het is garantie werk ik weet zeker dat het weer goed gaat komen. Het gevolg is dat ik nu lekker veel muziek luister vanaf mijn bluesound en dat bevalt eigenlijk goed. Ik heb de cinema30 pas een paar weken, dus nu lekker alle instellingen uitproberen. Eigenlijk ben ik er helemaal uit, ik vind pure toch het mooiste klinken voor stereo luisteren. Het is echt lekker luisteren nu, het lijkt dat mijn luidsprekers nu zoveel meer tot leven komen met het vermogen wat er uit deze versterker komt. Wanneer ik visite heb vind ik het altijd lekker om all channel stereo te spelen met de subwoofer iets te hard aan, dat waarderen de meeste mensen altijd wel. Eigenlijk is het ook wel weer mooi dat mijn hele woonkamer volgepropt staat met luidsprekers en wanneer ik echt ga luisteren gebruik ik er maar twee... Wat een rare hobby, maar wel genieten en ik ben gelukkig niet de enige.
Home Theater / Re: Marantz Cinema 30 + Tidal ...
Laatste bericht door Jokke - mei 20, 2025, 19:46:46
Citaat van: pameijer op mei 20, 2025, 18:14:43Waar kan ik die 2 maanden proef vinden?
Ik heb hiervoor een code gekregen van Marantz via email.  Misschien effe Marantz Customer Service hiervoor contacteren?
Laatste bericht door pameijer - mei 20, 2025, 18:14:43
Citaat van: Jokke op mei 19, 2025, 18:28:21Je kan nu ook opteren voor Qobuz Connect.  Marantz geeft hiervoor een 2 maanden durend gratis proefabonnment.
Dit werkt beter dan Tidal Connect, maar ik merk na 2 weken gebruik het volgende :

> Dropouts op 24/192.  Werkt beter door te limiteren op 24/96.
> Soms verlies van connectie, waarna reset van Marantz en PC nodig zijn.

Ik heb dit trouwens al gemeld aan Marantz.  Let's see wat ze ermee doen...
Waar kan ik die 2 maanden proef vinden?
Laatste bericht door Jokke - mei 19, 2025, 18:28:21
Je kan nu ook opteren voor Qobuz Connect.  Marantz geeft hiervoor een 2 maanden durend gratis proefabonnment.
Dit werkt beter dan Tidal Connect, maar ik merk na 2 weken gebruik het volgende :

> Dropouts op 24/192.  Werkt beter door te limiteren op 24/96.
> Soms verlies van connectie, waarna reset van Marantz en PC nodig zijn.

Ik heb dit trouwens al gemeld aan Marantz.  Let's see wat ze ermee doen...
Laatste bericht door lemon - mei 19, 2025, 17:53:16
Citaat van: JHR op mei 11, 2025, 14:53:54Ik heb exact het zelfde probleem met Tidal Connect. Via de HEOS nooit een probleem. Soms ineens een buzzz en dan crashed de C40. Zit dan helemaal vast en moet op nieuw opstarten. Misschien internet snelheid te laag? Vreemd verschijnsel.

Als de snelheid van jouw verbinding te laag was, had je ook met Heos problemen. Zoals Jokke al aangaf is het een probleem van Marantz. Na mijn post zijn er nieuwe updates van Tidal geweest en die maken de kwaliteit er niet beter op.

Wel werkt Tidal op mijn computer normaal. Eventueel kun je dus proberen die op je versterker aan te sluiten ZONDER Tidal-connect. Want ook via een computer crasht de boel als je Tidal-connect gebruikt. Maar zelf vind ik dat te veel gedoe. En gebruik ik over het algemeen de HEOS app.

Toch blijft het behelpen. Want om een goede kwaliteit te krijgen moet ik bijvoorbeeld de 'auto-lip synchronisatie' uitzetten. En ik begrijp echt niet wie in hemelsnaam heeft bedacht dat deze ingeschakeld blijft als je naar muziek luistert. Deze ergernis had ik ook op alle voorgaande AVR modellen die ik heb gebruikt.

En verder schakelt 'Het Ding' niet over naar muziek als ik de tuner of HEOS op mijn remote kies, nadat ik video heb gebuikt. Het is uiterst krankzinnig maar om in de muziek 'mode' terecht te komen moet ik eerst 'Game' of 'Pure' kiezen. Dan kies ik Stereo en dan pas ben ik van de video instelling verlost. Volgens mij is dat belangrijk omdat het stereo-beeld bij muziek breder is dan het stereo-beeld bij video. Dat is omdat de dialogen op je TV onnatuurlijker klinken als ze te ver uiteen klinken, dus verder weg van het midden.

En ik begrijp echt niet waarom dat allemaal niet automatisch gebeurt als ik muziek kies en waarom het zo ingewikkeld is om 'Het Ding' in de muziek stand te krijgen.

Maar dat heeft niets met Tidal te maken.