pm14 geen geluid

Gestart door d15b2, april 04, 2012, 21:38:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d15b2

Hallo allemaal,

Vanavond na het werk kwam ik thuis en meende een deuntje op te zetten. Dus, tuner aan, versterker aan en... Nix  :-o

Nu was de vriendin vandaag thuis en vanmiddag heb ik zelf de set aan gezet zonder probleem.
Namiddag meende de vriendin een cdtje af te spelen. Dus cd speler aan, cdtje erin en verder nog steeds geen probleem. Nu, volgens haar (vrouwen taal  violent1) was het net of de cd bleef hangen maar toch wist ze te vertellen dat het display gewoon vrolijk verder aan het tellen was. Daarna heeft ze dan gewoon alles uit gezet en is richting winkel vertrokken.

Dus even er na kwam ik thuis en volgens dagelijkse gewoonte direct de tuner en versterker aan gezet en toen.... nix  :no:
Dus toen geprobeerd met cd speler, tuner, digibox... maar nergens kwam geluid uit.
Ondertussen heb ik geprobeerd of er via de hoofdtelefoon gluid uit komt, maar ook daar blijft het stil.
Daarnet heb ik ook effe het deksel eraf genomen om misschien enkele zekeringen te vinden, maar inwendig vind ik er maar 1 en die is in orde.
Het lampje vooraan brandt gewoon, de input selecie- en volumeknop doen het ook gewoon, zelfs met de afstandsbediening, alle knopje vooraan lijken ook te werken want inwendig hoor ik verschillende dingen klikken wanneer ik erop duw. Ook hoor ik een lichte brom als de versterker aan gezet wordt, daarmee denk ik dat de transfo het ook gewoon doet (ook omdat de lampjes branden redface)
Maar verder dan dit reikt mijn kennis niet en nu hoop ik op jullie kennis.

Ik zal ook een paar foto's plaatsen en hoop op een paar tips

Alvast bedankt.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

SB_Marantz

Het relais trekt niet aan en dat kan diverse oorzaken hebben:

Dc probleem wat gedetecteerd wordt door het protectie circuit.
Eindtrap stuk. (zie boven0
Of het protectie circuit zelf is stuk.

De versterker is 100% origineel zie ik en heb een donkerbruin vermoeden dat deze nooit onderhoud genoten heeft?

Je mag er eventueel mee langs komen.

Mail:  classicmarantz@gmail.com


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lo

Leuk om die 14 weer eens van binnen te zien.
Hopelijk is het een kleinigheid, succes!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

d15b2

SB_Marantz

Ikzelf heb de versterker nu sinds oktober vorig jaar en ik heb er nog nix aan laten doen sindsdien.
Heb deze pm14 gekocht en heb vernomen via de verkoper dat het van een overleden familielid was.
Heb geen idee of er ooit een preventief onderhoud aan gebeurd is.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

lo

Even een gekke vraag:
Naast de bronkeuze knop zit rechts een klein knopje. Volgens mij, als ik het me goed herinner, kun je daar mee aangeven of je via een XLR interlink of RCA interlink speelt. Je vriending heeft toch toevallig niet dat knopje ingedrukt?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

d15b2

Citaat van: lo op april 04, 2012, 22:05:22
Leuk om die 14 weer eens van binnen te zien.
Hopelijk is het een kleinigheid, succes!

Ik zie hem toch liever alleen vooraan ipv binnenin :-D
Laat ons idd hopen dat het maar iets klein is
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

SB_Marantz

Ook dat is een mogelijkheid.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

d15b2

Citaat van: lo op april 04, 2012, 22:17:36
Even een gekke vraag:
Naast de bronkeuze knop zit rechts een klein knopje. Volgens mij, als ik het me goed herinner, kun je daar mee aangeven of je via een XLR interlink of RCA interlink speelt. Je vriending heeft toch toevallig niet dat knopje ingedrukt?


Daar staat idd een klein keuze knopje, maar dit brengt geen verandering.
Zoals gezegd komt er ook geen geluid via tuner, blu ray,...
Dus dit is het allesinds niet.
Toch bedankt voor het mee denken.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

lo

Hmm jammer.

Een paar jaar geleden heb ik mijn PM14 van destijds mee genomen naar een audio zaak om hem op Dynaudio C2's aan te sluiten. Als bron was er toen een NAD M5 CD speler die via XLR werd aangesloten op mijn versterker. Bij thuis komst had ik hetzelfde probleem als wat jij nu beschrijft, heb me toen ook rot gezocht maar het knopje was de oplossing. Helaas bij jou niet dan.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Dat schakelaartje is alleen om de cd ingang van rca naar xlr te schakelen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

d15b2

Had idd kunnen zijn dat dit het probleem was, maar daar had ik ook al naar gekeken. Ook is het geluid gewoon weg gevallen, dus er werden geen knopjes bediend toen het fout ging.  :oops:
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

SB_Marantz

In mijn eerste reply staan de oorzaken cq mogelijkheden beschreven.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

d15b2

Citaat van: SB_Marantz op april 04, 2012, 22:29:39
Dat schakelaartje is alleen om de cd ingang van rca naar xlr te schakelen.

Idd, maar kan me voorstellen dat je je daar ook rot kan achter zoeken omdat je dat (eigenlijk) nooit gebruikt.  :-D
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

Citaat van: SB_Marantz op april 04, 2012, 22:35:16
In mijn eerste reply staan de oorzaken cq mogelijkheden beschreven.

Ik ga je meteen mailen HLP
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

jrm

succes, maar dat gaat helemaal goed komen, met zoveel kennis!