Marantz 2216

Gestart door NICOR, maart 15, 2012, 19:22:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

NICOR

Weet er iemand hoe dat het komt dat er storing voorkomt op de fm zender en de am zender vind ik direct muziek?op de fm zender hoor ik storing juist of dat het geluid niet doorkomt,het toestel is in perfecte staat,daarom dat ik niet begrijp hoe het komt?ik heb de kabels van men boxen in de 2260 gestoken,moeten deze in de versterker zitten? violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1

SB_Marantz

#1
Verkorte cursus:



schroef de antenne in de 75 of 300 Ohm aansluiting op de achterzijde van de receiver en je hebt signaal.
Coax aansluiting, via de kabel dus: signaalkant is de massieve draad van de coax kabel en die schroef je vast aan de 75 Ohm aansluiting ( zit achter de AM antenne , beetje uitklappen)
En de massa kant , het gevlochten gedeelte draai je op tot een ''massief'' draadje en schroef je op de GND ( ground)
Mochten er te zwakke zenders goed door willen komen even de FM muting uitzetten.
En goed op het zendermidden afstemmen uiteraard, daar is het metertje links voor bedoeld.


Dit is een receiver (tuner en versterker) dus ja de kabels van de speakers gaan naar de 2216 receiver: aansluiten op system 1 of 2 maar 1 is logischer.
Ook de selector even op system 1 zetten uiteraard.


Probleem opgelost?


http://www.audioscope.net/images/marantz2216.jpg


Achterzijde:    http://www.oaktreevintage.com/web_photos/Salvage_Hi_Fi/Marantz_2215B_Stereo_Receiver_salvage.jpg
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

Oke perfect,merci voor de hulp pompom pompom pompom

NICOR

Ik wil heT voorpaneel afnemen,heb de zijbouten afgenomen maar de knoppen haperen vooraleer ik  het paneel kan afnemen,kan ik deze verwijderen en hoe zonder te beschadigen?

lo

Over welk apparaat heb je het?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NICOR


Paul

Citaat van: NICOR op maart 17, 2012, 05:03:02
Model 2216

De sierknoppen zullen met schroefjes vastzitten zal wel los te krijgen zijn met een schroevedraairt of een klein inbus sleuteltje
Als je de sierknoppen los hebt zitten daarachter moertjes die je los moet maken en dan de voorplaat voorzichtig naar voren halen.
Wel opletten dat je alles los gedraaid hebt anders gaat het niet lukken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lo

Citaat van: NICOR op maart 17, 2012, 05:03:02
Model 2216


Dan is het misschien handiger om in het reeds door jou geopende topic tav de 2216, http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8425.0.html, verder te gaan met deze vraag ipv voor elke vraag een nieuw topic te starten. :-)

Als je dat doet zal ik dit topic verwijderen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

@NICOR,

Ik heb je topic "voorpaneel" samen gevoegd met dit topic.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Citaat van: Paul op maart 17, 2012, 09:30:09
De sierknoppen zullen met schroefjes vastzitten zal wel los te krijgen zijn met een schroevedraairt of een klein inbus sleuteltje
Als je de sierknoppen los hebt zitten daarachter moertjes die je los moet maken en dan de voorplaat voorzichtig naar voren halen.
Wel opletten dat je alles los gedraaid hebt anders gaat het niet lukken.


Niet bij de 2216 maat. :-D



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Zo meestal wel, kom op een beetje creabea zijn goed kijken in de fabriek hebben ze deze in elkaar gekregen moet dus ook te demonteren zijn.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

NICOR

Kga er van blijven,tis jammer dat ik er niets van ken,wil is er genoeg moet wel tof zijn als je aan die dingen kan werken
8-)