gisteren ben ik bij hobo hifi geweest in rotterdam , ik zat te denken om over te stappen op monitoren maar daar was ik al snel van genezen
focal 806v
B&W
Dynaudio
eltax
tussen de 350 en 500 euro stuk
de apparatuur die er stond was een PM8003 en SA8003 kon gewoon op mijn gemak luisteren mog zelf de apparatuur bedienen cd,s wisselen en overschakelen naar de verschillende speakers
Deze speakers heb ik beluisterd
B&W 685 ( 500 euro )
DALI lektor 6 ( 500 euro )
FOCAL Chorus 816v of 826 v ( 800 euro )
klipsch WF34 ( 600 euro )
audio psychic ( 1000 euro )
eltax ? (waren 1000 euro)
monitor audio RX6 ( 675 euro )
prijzen per stuk
had diverse CD,s meegenomen die ik ook goed ken , pink floyd ,enya ,andrea bocelli ,tiejsto, simpley red ,en hun hadden nog dire straits
B&W 685 vondt ik tegenvallen beetje wollig en scherpe hoge tonen
dali lektor 6 klonk redelijk maar beetje vlak en het laag niet mooi
Focal goede speaker maar vondt de diepgang niet mooi en hoge tonen te scherp wel mooie tonale balans ,wat me nogal tegenviel want vondt ze met car audio in deze serei altijd erg goed
klipsch scherpe hoge tonen en stemmen kwamen wel mooi over weinig laag
audio psychic mooi in balans confronterend maar weinig laag en niet mijn speaker wel erg goed
eltax vondt ik gewoon helemaal niks
monitor audio RX6 , die vondt ik met kop en schouders boven alle uitsteken DE tonale balans mooie warme en swingende diepgang nergens scherpte waarneembaar en alles komt rustig en mooi naar voren toe ,macht gewoon perfect met marantz en klanktechnisch helemaal mijn speakers , alleen nu eerst even gaan verder sparen
groeten Arjan