Citaat van: WimPeu op december 26, 2009, 18:45:13
Dat een rack invloed op het geluid heeft...zal wel maar kan me er niks bij voorstellen.
Hier nog iemand Wim , die er ook zo over dacht .
Ik dacht dus ook van , daar geloof ik geen reet van .
Tot op het moment dat ik mijn enorm gammele audiorack van blik verving voor een serieus rack dat volledig ontkoppeld was .
Dat oude rack van mij was inderdaad van blik gemaakt , het zag er mooi uit , maar als ik er te hard langs liep hoorde ik het blik rammelen als één grote klankkast .
Als ik er tegen aan sloeg hoorde je die typische klank die je krijgt als je een zinken plaat heen en weer rammeld .
Toen ik dat vertelde aan de winkel waar ik mijn nieuwe rack kocht wisten ze niet wat ze meemaakte , een SA7-S1 en een Accuphase versterker op een rack van blik .
Toen mijn peperdure nieuwe Creaktiv - Little Reference audiorack was opgebouwd en de apparatuur was geïnstalleerd wist ik totaal niet wat mij overkwam toen ik de eerste cd draaide .
Dat kun je ongeveer in mijn situatie vergelijken met een overstap van een Cd17 naar een SA7-S1 , zo groot was het verschil ongeveer .
Ik heb er erg lang over na moeten denken gezien de erg hoge prijs van het rack , die hoge prijs was ik direct weer vergeten toen ik mijn eerste cd draaide .
Maar ook hier geld weer , hoe beter de weergave keten is , des te meer profijt heb je van een hoogwaardig audiorack .
Dat rack moet dan ook nog eens volledig ontkoppeld zijn , het zij met absorptie planken of d.m.v. de verbindings buizen tussen de planken of beide mogelijkheden tegelijk .
Vaak wordt kwartszand hiervoor gebruikt , Creaktiv gebruikt een kombinatie van loodballetjes en kwartszand hiervoor .
Iemand die met Marantz Range spullen draait of met iets vergelijkbaars moet zo'n duur rack absoluut nooit kopen , dan is het zonder van het geld .
Je zult zeker wel wat verschil waarnemen , maar absoluut niet in die oorder zoals ik zelf en BEARKE 65 dat ervaren .
Groeten EDWIN B