De set van Bearke65

Gestart door Bearke65, januari 26, 2009, 22:10:13

Vorige topic - Volgende topic

lo

Je hebt veel moeite gedaan om de set naar jou smaak te maken, en niet over 1 nacht ijs te gaan pompom
Heb je trouwens ook een apparte luisterruimte? Speaker kabel ook op afstandhouders. Erg netjes en verzorgd.
Meer tijd nemen om te luisteren :-D geniet ervan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bearke65

Citaat van: lo op december 27, 2009, 18:09:34
Je hebt veel moeite gedaan om de set naar jou smaak te maken, en niet over 1 nacht ijs te gaan pompom
Heb je trouwens ook een apparte luisterruimte? Speaker kabel ook op afstandhouders. Erg netjes en verzorgd.
Meer tijd nemen om te luisteren :-D geniet ervan.

groet,

lo
Hoi Io

Ik ben inderdaad niet over één nacht ijs gegaan en heb veel tijd besteed aan het rustig aan opbouwen van mijn set. Gelukkig ben ik in de omstandigheid geweest naar veel verschillende componenten te kunnen luisteren en op basis daarvan de beste keuzes te maken.
En ja ik heb inderdaad een eigen luisterruimte, met pal aan de andere kant van de muur de meterkast met een eigen groep voor de audio dus wat dat betreft bof ik aardig.

Nu maar hopen dat ik vanaf nu wat meer tijd krijg om te luisteren ...

Grtzzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Bearke65

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 26, 2009, 19:52:47
Als je nu eens de tekstschrijverij voor internet en de copywriting uitbesteedt... :angel:
He Mexicaanse Hond

Zo gaat het nu altijd ... heb ik een liefhebberij, vind ik en vinden anderen dat ik er zonodig artikelen over moet (gaan) schrijven. Het resultaat is dat ik me suf schrijf over die onderwerpen die mijn passies aangaan hetgeen echter ten koste gaat van de tijd die ik zelf zou willen besteden aan mijn liefhebberijen ... maar op de één of andere manier lukt het me niet om die impasse te doorbreken. Zijn er soms schrijftherapeuten hier op het forum??? :-(
Na ja ... er zijn slechtere baantjes te bedenken :-)
Avalon Avatar
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk I
PS Audio Quintet

MadVillain

In een winkel staan waar op dit moment totaal niks te beleven is vanwege de sneeuw?  clown1

Bearke65

Citaat van: MadVillain op januari 09, 2010, 13:26:51
In een winkel staan waar op dit moment totaal niks te beleven is vanwege de sneeuw?  clown1
Ja daar heb je een punt :-(
Avalon Avatar
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk I
PS Audio Quintet

Mexicaanse Hond

Citaat van: Bearke65 op januari 09, 2010, 12:12:18
He Mexicaanse Hond

Zo gaat het nu altijd ... heb ik een liefhebberij, vind ik en vinden anderen dat ik er zonodig artikelen over moet (gaan) schrijven. Het resultaat is dat ik me suf schrijf over die onderwerpen die mijn passies aangaan hetgeen echter ten koste gaat van de tijd die ik zelf zou willen besteden aan mijn liefhebberijen ... maar op de één of andere manier lukt het me niet om die impasse te doorbreken. Zijn er soms schrijftherapeuten hier op het forum??? :-(
Na ja ... er zijn slechtere baantjes te bedenken :-)

Ga je problemen maar eens van je af schrijven. Of bij nader inzien, doe dat juist maar niet.  :-D
Mijn advies om werk uit te besteden was natuurlijk ook een poging wat werk voor mezelf te genereren.  :wink:
En er zijn inderdaad genoeg slechtere baantjes, hoewel schrijven op zich best veel stress kan opleveren. Is een beetje afhankelijk van hoe perfectionistisch je bent.

Bearke65

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 09, 2010, 15:05:22
En er zijn inderdaad genoeg slechtere baantjes, hoewel schrijven op zich best veel stress kan opleveren. Is een beetje afhankelijk van hoe perfectionistisch je bent.
Ja zeker bij zoiets als deadlines ...

Groetjes

AJ
Avalon Avatar
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk I
PS Audio Quintet

bonbon

vanavond op bezoek bij bearke....
Allereerst een hartelijke ontvangst en boeiende gesprekken over muziek , hi-fi en muziek.. Daarna kreeg ik stukje piano muziek te hoen ( life) en we hebben besloten samen n keer te improviseren., leuk...

toen naar de set...... Wat een heerlijk verzorgde set die tot in de puntjes is samengesteld. Misschien qua klank niet zo spectaculair als sommige andere sets die ik gehoord heb maar ik denk wel 1 van de meest zuivere en heldere klanken die ik ooit uit een set heb gehoord.!!!  De klank van de piano was zo levensecht en het oplossend vermogen van het hoog was echt verbluffend... zoveel rust.....

complimenten voor deze schitterende set!!

Ik hoop over een paar weken als mijn speakers klaar zijn op een retour bezoek,

Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

mars

stupid oi,

Ik kan me er wat bijvoorstellen hoor  :yes:

Als ik zo eens bekijk waar bearke zijn set uit bestaat, dan heb ik al een bepaalde verwachting.  En ik zou mijn hoed opeten als ik daar ver naast zou zitten :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Musicman

Citaat van: bonbon op maart 12, 2010, 00:04:15
Allereerst een hartelijke ontvangst en boeiende gesprekken over muziek , hi-fi en muziek.. Daarna kreeg ik stukje piano muziek te hoen ( life) en we hebben besloten samen n keer te improviseren., leuk...

toen naar de set...... Wat een heerlijk verzorgde set die tot in de puntjes is samengesteld. Misschien qua klank niet zo spectaculair als sommige andere sets die ik gehoord heb maar ik denk wel 1 van de meest zuivere en heldere klanken die ik ooit uit een set heb gehoord.!!!  De klank van de piano was zo levensecht en het oplossend vermogen van het hoog was echt verbluffend... zoveel rust.....

Koen

Hoi Koen.

Ik ben stinkend jaloers man... :wink:
Zoals ik Bearke z'n set ken, is het wel degelijk een doordachte en goed opgebouwde set.
Hij heeft alles goed voor elkaar en de componenten goed bij elkaar gezocht.
Met name naar zijn CD14 ben ik heel nieuwsgierig!!

Het is altijd tof , om forumleden te ontmoeten en ook hun muziekbeleving en hoe de persoon ermee omgaat.
Ik hoop dat ik Bearke eens mag ontmoeten.....en ook zijn "muziekleven". :mrgreen:

Tof dat jullie elkaar beter hebben leren kennen, en dat het een leuke dag was.
Het zal zeker een vervolg krijgen.

Muzikale groet uit het Zuiden.
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Bearke65

Citaat van: Musicman op maart 12, 2010, 01:10:06

Hoi Koen.

Ik ben stinkend jaloers man... :wink:
Zoals ik Bearke z'n set ken, is het wel degelijk een doordachte en goed opgebouwde set.
Hij heeft alles goed voor elkaar en de componenten goed bij elkaar gezocht.
Met name naar zijn CD14 ben ik heel nieuwsgierig!!

Het is altijd tof , om forumleden te ontmoeten en ook hun muziekbeleving en hoe de persoon ermee omgaat.
Ik hoop dat ik Bearke eens mag ontmoeten.....en ook zijn "muziekleven". :mrgreen:

Tof dat jullie elkaar beter hebben leren kennen, en dat het een leuke dag was.
Het zal zeker een vervolg krijgen.

Muzikale groet uit het Zuiden.
Hoi Pat

Hert was gisterenavond ook heel erg leuk, eens rustig de tijd kunnen vrijmaken wat bij mij toch altijd passen en meten is. Wat Koen bedoelt met "spectaculair", en volgens mij verwijs je daar naar, is dat de set nooit op de voorgrond treedt. Het zijn vooral de luidsprekers die voor een heel ingetogen sound zorgen. Het klankkarakter is daardoor wel anders als bij veel andere sets, je kunt zeggen dat bij veel sets de muziek "naar je toe komt" terwijl het karakter van mijn set je meer uitnodigt om naar de muziek te gaan er er deel van uit te maken. Moeilijk te omschrijven maar eenvoudig te horen.

Daarbij is het één niet beter dan de ander, het heeft veel met muziekbeleving te maken. En aangezien hier met name klassiek en Jazz wordt gedraaid past deze sound in mijn muziekbeveling waar met name rust en emotie vreselijk belangrijk zijn.

Maar hoe dan ook, ik ben zeer tevreden met mijn set en heb geen upgrade plannen what so ever meer. Daarbij was het een leuke avond samen met Koen waarbij we hoofdzakelijk over muziek hebben gepraat.

Groetjes ook vanuit het verre Zuiden

AJ
Avalon Avatar
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk I
PS Audio Quintet

Bearke65

Koen

Hoi Koen

Ik wil je ten eerste danken voor de bijzonder mooie CD waar je me mee verraste, je hebt geen idee hoe zeer me die muziek aanspreekt, een enorme verrassing.
Ook bedankt voor de omschrijving want die geeft denk ik ook heel precies weer zoals de set klinkt. Met name rust in de weergave en het realisme van akoestische instrumenten is voor mij heel belangrijk en vind het leuk dat je net die aspecten ook goed terughoort in de set.\

Hoe dan ook ik zie de uitnodiging van jou voor een vervolgafspraak bij jou thuis graag tegemoet!

Fijn weekend alvast gewenst!

Groetjes

AJ
Avalon Avatar
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk I
PS Audio Quintet

Musicman

Hoi AJ.

Veel willen een geluid horen, wat hun meteen pakt.
(of een set wat laat horen wat hij allemaal kan......)

Een set zoals jij hebt staan, is zeer doordacht en super opgebouwd en heeft maar 1 reden.......
genieten van muziek zoals het hoort, op een zeer hoog niveau!!
(zonder dat de oren na verloop van tijd moe worden) 

Daarom ben ik ook jaloers op Koen. :wink:

Ik wens je een fijn en muzikaal weekend!!

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Koen

Koen

Je hebt mij nou toch wel erg nieuwsschierig gemaakt naar die zeer mooie cd die je had meegenomen naar Bearke65 .

Hij was vol lof over je cd zoals je hebt kunnen lezen .
Zou je voor mij willen vermelden om welke cd het gaat .

Het straalt er trouwens ook echt vanaf als je naar zijn setfoto kijkt dat Bearke65 een heel goed klinkende set heeft .
Zijn set hangt ook vol van de Siltech Ruby Hill netsnoeren , die ikzelf ook naar volle tevredenheid gebruikt .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Zoals wij hebben kunnen lezen op de afdeling - mededelingen - is helaas het door mij zeer gewaardeerde forumlid Bert ( Bearke65) overleden .

Voor degene die het willen , die kunnen op zijn set pagina nog even na genieten van de mooie verhalen van Bert  :cry:

Het gaat je goed daarboven vriend  :cry:

EDWIN  B