Tweekanaals, voor mij meer als genoeg!
De basisset versterkers, CD-speler en luidsprekers heb ik al jaren. De laatste tijd is de set langzaam maar zeker voorzien van betere bekabeling en stroomvoorziening.
De set bestaat uit
Componenten:Luidsprekers Avalon Avatar
Voorversterker Densen BEAT B-200
Eindversterkers: Densen BEAT B-300 2x (Bi Amp configuratie)
CD-speler Marantz CD14 met Tentlabs Clock Modificatie + modificatie analoog en voedingsdeel
Tuner: Good old NAD 412 ...
Bekabeling Luidsprekerkabel MIT MIT MH-750 Plus S3
Interlink tussen Cd14 en voorversterker: Taralabs RSC Air 3 Mk II
Interlink tussen vv en versterker voor het hoog: Siltech SQ-88 Classic
Interlink tussen vv en versterker voor het laag: Harmonic Technology Pro Silway Mk II
Stroomvoorziening4x Netsnoer Siltech Signature Ruby Hill
1x Netsnoer Siltech SPX-30
Verdeeldoos PS Audio Quintet Power Center
Diverse tweaks zoals cable lifters, zware natuurstenen plateaus onder de luidsprekers, 75 Ohm BNC afsluitweerstand bij Cd14 en externe aardingskabel voor de Cd14 maken de set compleet.
De set staat in een semi open luisterruimte van +/- 5,5 bij 3,5 meter. Er is veel aandacht aan akoestiek en de juiste opstelling besteed.
Het klankkarakter van de set: De Avalons en de Densen versterkers zetten een uiterst transparant geluidsbeeld neer dat verder wordt gekenmerkt en door een enorme snelheid en kracht.
Ik heb de set al een tijd en dankzij het hoge prestatieniveau van de set heb ik geen upgradeplannen aan de componentkant. Wellicht dat ik dit jaar eens ga kijken voor een andere interlink tussen de Cd14 en de B-200 voorversterker.