Toekomst forum

Gestart door Maurice, januari 05, 2008, 23:48:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Er is momenteel een hoop consternatie waar veel leden iets van gemerkt hebben, daarnaast ook diverse problemen waar zowel leden als moderators niets van gemerkt hebben.

Hierdoor ben ik momenteel op een punt aangekomen waarbij ik mij ga beraden over de toekomst van het forum.

Het forum is 2 jaar geleden ontstaan door mijn interesse in Linux en het onderzoeken of ik zelf een server kon inrichten. Na een stijle leercurve is dit geslaagd, waardoor ik een stabiele en veilige privé server had. Ik had echter geen doel voor deze server en na wat alcoholische versnaperingen en msn contact met mijn neef Marco besloot ik laat in de nacht om een forum op te richten rondom het merk Marantz.
We hadden geen idee of er uberhaupt behoefte aan was, maar we wisten wel dat we dit kleinschalig en gezellig wilden houden.
Nou, dit hebben we geweten! Met de kleine doelgroep is dit forum binnen een jaar behoorlijk gegroeid, waarna we toch een verdere professionalisering wilden doorvoeren. We trokken een extra moderator aan, namen externe/professionele hosting en registreerden een eigen domein. Uiteindelijk een derde moderator en anno januari 2008 zijn we redelijk bekend en redelijk groot.

De groei is echter niet zonder pijn gegaan. Er zijn diverse problemen geweest, die we meestal in goede banen konden geleiden. Er zijn echter ook een aantal problemen geweest waar ik behoorlijk van ben geschrokken. Als hoofdelijk aansprakelijke heb ik op de achtergrond het nodige moeten regelen, wat soms zelfs tot juridische zaken kon/kan leiden.
Vooraf had ik dit echter nooit kunnen voorzien...

Nu ben ik echter op een punt aanbeland, waarbij ik mij afvraag hoe ik met forum verder moet. Zelfs OF ik wel met het forum verder moet. Is het mij allemaal nog wel waard?
Ik steek er namelijk wel een hoop energie en zelfs geld in (domeinnaam en webhosting kosten nu eenmaal geld).

Ik laat dit open ter discussie, maar ik wil hier niets horen over een actueel probleem waar een felle discussie over wordt gevoerd dan wel is gevoerd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Alszijnde Administrator van dit forum heb ik een eerste besluit genomen.

Ik ga de moderatie (voorlopig) weer volledig in eigen hand nemen, waarmee ik mij o.a. wil distantiëren van de lopende problemen en mogelijke consequenties. De situatie is dusdanig dat ik met een schone lei wil beginnen.

Bij deze wil ik wel Marco, Wilfred en Rob bedanken voor hun inzet alszijnde moderator de afgelopen tijd.

- Marco: altijd modereren met een minder serieuze ondertoon, vanaf het begin al betrokken

- Rob: een correcte moderator die op de achtergrond bleef, maar wel zeer behulpzaam was met verplaatsen van topics etc.

- Wilfred: een zeer gepassioneerde moderator die soms wel erg streng kon zijn ;)

Ik wil dus weer met een schone lei beginnen en hiermee gelijk de discussie aanzwengelen wat er op moderatiegebied zou moeten veranderen en wat zou moeten blijven.

Ik hoop dat jullie allemaal begrip voor mijn keuze hebben, maar als hoofdelijk verantwoordelijke voor het forum acht ik deze stap wel noodzakelijk.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

moeilijke, maar dappere beslissing, ik kan niets anders zeggen. notworthy
Heb je zelf al iets meer duidelijkheid over wat je precies verder met het forum wil? Ga je bijvoorbeeld t.z.t. op zoek naar nieuwe moderators? Welke weg wil je inslaan met het forum?
Moeilijke vragen allemaal, maar misschien kunnen we met z'n allen iets moois bewerkstelligen; in ieder geval meehelpen met het bereiken hiervan!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

sm8rules

Zou MARANTZ het forum willen sponseren?????
Marantz Sc-8  Sm-8  Cd17
Hepta Mk Four Tune
Van de Hull kabels
Monitor cobra silverline speaker kabels 2keer 4mm
sm-8 met screened supra LoRad 3keer2.5 mm netstroomkabel.
sc-8 2keer1.5 mm dubbel shield netstroomkabel
cd-17 2keer1.5 mm dubbel shield

mars

oi Maurice

Als ik met iets , maar dan ook iets kan helpen , dan ben ik er voor je!!!!

euh.... alleen ben ik nog al een nono op het gebied van  huis pc's

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

vielzweck

Citaat van: Maurice op januari 06, 2008, 00:48:13
Alszijnde Administrator van dit forum heb ik een eerste besluit genomen.

Ik ga de moderatie (voorlopig) weer volledig in eigen hand nemen, waarmee ik mij o.a. wil distantiëren van de lopende problemen en mogelijke consequenties. De situatie is dusdanig dat ik met een schone lei wil beginnen.

8>< door vielzweck

Ik hoop dat jullie allemaal begrip voor mijn keuze hebben, maar als hoofdelijk verantwoordelijke voor het forum acht ik deze stap wel noodzakelijk.

Goed Maurice dat je deze stap zet. Natuurlijk ken ik niet alle in en outs, kan ook niet en hoef misschien ook niet.
Even rust voor bezinning kan iedereen ten goede komen.

Waardering voor jou en je medemoderaters die hun tijd en energie hier in steken.

Als er ergens een handje hulp voor nodig is laat het ons (als ik al voor meerdere mensen mag spreken) weten. Er is veel creativiteit aanwezig op het forum dus wie weet.

vielzweck
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Maurice, ben persoonlijk blij dat je met een schone lei verder wilt en niet besloten hebt om de handdoek te gooien.
Weet zeker dat dit forum het waard is om voortgezet te worden en ook in een behoefte voorzie, al is het alleen maar voor het sociale karakter en dat een ieder altijd z,n praatje pot kwijt kon.

Hoop dat we met jouw beslissing weer een leuke tijd op het forum tegemoet gaan en mocht ik iets kunnen doen dan hoor ik dat graag.

Eens een marantzofiel altijd een marantzofiel.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

is mischien wel beter zo, na wat er allemaal gebeurt is.
en ook als ik iet kan doen(zouw niet weten wat clown1) roep je maar!

dmeerpa

Citaat van: sm8rules op januari 06, 2008, 02:55:47
Zou MARANTZ het forum willen sponseren?????

Dit was ook mijn eerste reactie. Zou/wil/kan Marantz Benelux deze site niet officiëel steunen op alle gebied. Denk dan niet alleen financieel maar ook met andere zaken zoals technische, historische en nieuwe informatie. En zelfs met URL's zoals marantz.nl/forum en marantz.be/forum. Dus dat ze deze site officiëel erkennen.

Er zijn veel fabrikanten die een forum hebben waar gebruikers terecht kunnen om van gedachten te wisselen, hulp te zoeken, enz...

Ik zou het spijtig vinden moest dit forum verloren gaan. Op technisch vlak wil ik zeker proberen t ehelpen met de site, ken redelijk wat van Joomla en morgen start ik met mijn curus Linux.

En zoals mijn naamgenood Paul zegt, Eens een marantzofiel altijd een marantzofiel.  HB
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Allereerst allemaal bedankt voor jullie steun  notworthy

Het forum zal zeker blijven bestaan, er is voldoende animo.
Sponsoring door bedrijven (ook Marantz) ben ik niet zo'n voorstander van, aangezien je mogelijk een zelfde lot tegemoet gaat als het forum van hifi.nl. De sponsors willen zich bemoeien met het moderatiebeleid of zelfs censuur toepassen.

Voorlopig ga ik nog niet op zoek naar nieuwe moderators, ik wil echter wel kijken dat leden meer invloed krijgen/nemen. Inmiddels heb ik "karma" aangezet, waarmee je een poster een positieve of negatieve score kan geven. Hiermee kan iedereen voor zichzelf zien hoe hij/zij door de groep ontvangen wordt. Daarnaast wil ik op zoek naar een modificatie waarmee per posting een waardering gegeven kan worden, bij voorkeur net zoiets als er bij tweakers.net gebeurd bij de reacties op nieuwsberichten.
Daarnaast wil ik jullie vragen om berichten die volgens jullie mening over de scheef gaan te melden aan de moderator met opgaaf van motivatie. Hiermee kan ik ook beter bepalen wat er leeft en hoe/of ik moet ingrijpen.

Wat ik zeker niet wil is een forum waar iedereen elkaar beaamt en napraat. Discussies vind ik geweldig en mogen zelfs scherp gevoerd worden, zolang maar inhoudelijk en goed onderbouwd. Ik ga hier vanaf vandaag strakker op toezien en zal daar mogelijk een aantal personen mee voor het hoofd gaan stoten. Discussie hierover is altijd mogelijk per PM of in een algemene discussie in een apart te openen moderatie topic.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

klinkt goed allemaal, denk dat er op deze manier de rust weer zal wederkeren. en denk dat iig een groot gedeelte van de leden(waaronder ik) ook wel willen sponseren. laat maar horen als dit nodig is!

Stadium III

Ook vanuit hier willen we graag een bijdrage leveren  pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arnoud-(KoyBoy)

Ik zou het ook zonde vinden als dit forum zou sluiten!
Heb hier toch wel behoorlijk veel info opgedaan.
Maar misschien zou je ook wel wat reclame op je site kunnen toelaten voor evt. inkomsten.
Blijft de site bestaan en krijg jij er nog geld voor ook.
Alleen dat karma snap ik niet,wie gaat dat regelen dan?

Maurice

Citaat van: Arnoud-(KoyBoy) op januari 06, 2008, 16:12:02
Ik zou het ook zonde vinden als dit forum zou sluiten!
Heb hier toch wel behoorlijk veel info opgedaan.
Maar misschien zou je ook wel wat reclame op je site kunnen toelaten voor evt. inkomsten.
Blijft de site bestaan en krijg jij er nog geld voor ook.
Er staan inmiddels al google ads op, maar dat is niet echt succesvol, andere mogelijkheden ga ik tzt nog wel onderzoeken. Ik wil me de eerste tijd op de basis van het forum concentreren, zonder mijn thuis/werk situatie te verwaarlozen.

Citeer
Alleen dat karma snap ik niet,wie gaat dat regelen dan?
Jullie allemaal zelf.
Ik wil deze als proef een tijdje laten draaien. Als je iemand een positieve bijdrage vindt leveren, dan klik je op positief. Negatieve bijdrage is dan natuurlijk negatief.
Ben nog niet erg gecharmeerd van deze feature, maar er is momenteel nog geen goed posting rating system beschikbaar voor het forum. Dit moet in de 2.0 versie van de software wel geregeld zijn, maar deze is nog in beta stadium.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Schaf aub dat karma gedoe af!!

Het leid nergens toe,sterker nog het werkt stemmingmakerij in de hand.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)