DE Marantz vintage eindversterker.

Gestart door Mr Marantz, juli 29, 2007, 00:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Hier nog een antwoord van Marco;


Ow jah,de Marantz 500 klinkt heel erg goed hoor en heb zelden zon strakke versterker mogen beluisteren,naar mijn mening zijn de typsche warme randjes wat Marantz eigen is toch wel minder vertegenwoordigd,daarvoor krijg men terug een hele ruimtelijke weergave waarbij vooral het laag (ook de laagste oktaven) meer defenitie laat horen,Hulde!!daarvoor.

Ik ben ook wel benieuwd wat verschillende pre's evt kunnen verbeteren cq kunnen verslechteren in de setup van SB,maar daar kom ik iig wel een keertje achter ;D

Vooralsnog vind ik dit een van de mooiere combis die ik tot nu beluisterd heb",natuurlijk prefereer ik mijn eigen combi boven die van SB en dat lijkt mij ook wel logisch aangezien mijn smaak behoorlijk afwijkt van de meeste mensen waaronder die van Wilfred,maar dan hebben we het ook over de smaak van muziek heh!!
Tenslotte alles wat nieuw voor je is moet je aan wennen,daarbij spelen mee akoustiek,en vooral de tijd die je gewend ben om iets te beluisteren.
Ik ben iig nu overtuigd dat een ev een set kan maken en/of breken,ook ben ik overtuigd dat een marantz model 500 het vuur aan de schenen legt van heel veel dure,hedendaagse zogenaamde highend merken,Krell bv is bij mij nu uit de gratie immers  een hele tijd was een KSA50 de ref amp voor mijn gevoel,nou deze 500 pist over de Krell naar mijn idee,het is dat ik de centen er voor niet heb want anders wist ik het wel!!!

greetz Marco
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Slagwerkcrack

L.S.,

Vraag: Is daar nog aan te komen, aan zo'n Marantz 500 versterker?
           (Ik heb dit zelf geprobeerd, maar schijnt moeilijk te zijn.)
Vraag: Zo ja, via het Marantzforum, of zijn er speciaalzaken hiervoor?
            (Misschien, zijn daarnaast E-Bay en Marktplaats.nl, niet altijd even betrouwbaar,
             met het risico dat men vintage koopt, met verborgen gebreken?)
Vraag: Wat zal door de bank genomen, hiervan de aanschafprijs zijn voor de Marantz 500?
Vraag: Het is geen geïntegreerde, maar losse eindversterker?
Vraag: Zijn er überhaupt voordelen, aan het gebruik van de losse voor-en eindversterker,
            t.o.v. een geïntegreerde versterker?


Met vriendelijke groet,


Slagwerkcrack.
Slagwerkcrack

jrm

Beste,

Ik zie ze heel af en toe voorbij komen op biedingen sites. Mocht het zo zijn dan zijn er op het Marantzforum een paar kanjers die dit kunnen reviseren voor je.

Het bedrag is wat op dat moment iemand er voor over heeft (Kan veel zijn... in mijn ogen)

Het is inderdaad een eindversterker, maar wel een krachtige  :-D

Voordelen, voordelen, los of geïntegreerd, dat ligt eraan wat je zoekt een grote set met losse componenten of een wat bescheidenere opzet? Geluidstechnisch zal het verschil er wel zijn, maar nagenoeg niet hoorbaar voor onze oortjes (= mijn mening)


Slagwerkcrack

L.S, (Weledelgeacht, Hooggeleerd,  :schater:getransistoriseerd  :angel:Marantzforum!)

S.O.S. !!! (SAVE OUR AUDIO SOULES) HLP

VRAAG:
Kan iemand mij, een suggestie aan de hand doen, waar ik (met overigens zeer veel geluk, gezien het bouwjaar 1974/75) en wereldwijd, een gelimiteerd aantal exemplaren)  een Vintage Marantz Eindversterker Model 500, zou kunnen verkrijgen?

Ik zoek mij overal helemaal lerp, :zzz: en tot op heden ben ik deze,(in ieder geval, in het internet) nog niet tegengekomen..............................

Dan behoudens een exemplaar, als besproken door uw Marantz- forum, als deze is behandeld als topic
ter reparatie.... violent1.(Ik geef met naam en toename toe, :roll: de eigenaar hiervan zeer te benijden.)

VRAAG: Een ieder van jullie, is zeer goed gekent in deze materie, wat zal men bij de aanschaf van een
            gereviseerd exemplaar, (door de bank genomen) in Euros gaan rekenen ?
           
            Wie heeft in Godsnaam,  :angel:zo'n edel apparaat nog in de verkoop????
           
            En wanneer niet in de verkoop, waarmee is men dan om te kopen, HB om alsnog tot verkoop
            over te gaan ???


Een antwoord indeze van het forum,  HLP(met hopenlijk positief resultaat), zou ik zeer waarderen....


Met vriendelijke groet,


Slagwerkcrack.
Slagwerkcrack

JohnWx

Citaat van: Slagwerkcrack op juli 30, 2012, 14:47:27
L.S, (Weledelgeacht, Hooggeleerd,  :schater:getransistoriseerd  :angel:Marantzforum!)

S.O.S. !!! (SAVE OUR AUDIO SOULES) HLP

VRAAG:
Kan iemand mij, een suggestie aan de hand doen, waar ik (met overigens zeer veel geluk, gezien het bouwjaar 1974/75) en wereldwijd, een gelimiteerd aantal exemplaren)  een Vintage Marantz Eindversterker Model 500, zou kunnen verkrijgen?

Ik zoek mij overal helemaal lerp, :zzz: en tot op heden ben ik deze,(in ieder geval, in het internet) nog niet tegengekomen..............................

Dan behoudens een exemplaar, als besproken door uw Marantz- forum, als deze is behandeld als topic
ter reparatie.... violent1.(Ik geef met naam en toename toe, :roll: de eigenaar hiervan zeer te benijden.)

VRAAG: Een ieder van jullie, is zeer goed gekent in deze materie, wat zal men bij de aanschaf van een
            gereviseerd exemplaar, (door de bank genomen) in Euros gaan rekenen ?
           
            Wie heeft in Godsnaam,  :angel:zo'n edel apparaat nog in de verkoop????
           
            En wanneer niet in de verkoop, waarmee is men dan om te kopen, HB om alsnog tot verkoop
            over te gaan ???


Een antwoord indeze van het forum,  HLP(met hopenlijk positief resultaat), zou ik zeer waarderen....


Met vriendelijke groet,


Slagwerkcrack.

Er is er 1 in AUSTRALIE weet niet of hij verkocht is voor ongeveer 2800 euro (Canuckmarkt)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slagwerkcrack

Hallo John WX,

Met overigens, welgemeende dank voor het snelle antwoord, inzake de Vintage 1974/75 Marantz 500 eindversterker....

Australië? :-o 2800 Euro? :-o

Godsallemachtig, :-o dat zijn toch, geen prijzen meer?
Een dergelijke vraagprijs is werkelijk absurd, daarvoor heeft men een geheel nieuw exemplaar
van Marantz, notabene uit het high-end segment.

Het is waarschijnlijk overigens ook nog zo, dat de nieuwe lijn van Marantz, niet meer zo'n zwaar wattage heeft, als vroeger de Marantz 500 uit 1974.

Dat aanbod uit Australië;
Is dat inclusief een wereld-recessie-toeslag, met gratis een kangeroe cadeau? :roll:
Er komen ook nog eens verzendkosten bij,  :schater:gaat dit soms per Aboringal in een kano? 

Ik vraag hierbij ter plekke, aan de mede-forumleden SB Marantz en Hall900, of zij ook een dergelijke prijs voor hun exemplaar, hebben moeten betalen ??? :-o

Met toch ook de vraag, of het voorenbedoelde apparaat mogelijkerwijze, wat dichter bij huis te verkrijgen valt?

Met vriendelijke groet,

Slagwerkcrack.








Slagwerkcrack

JohnWx

Citaat van: Slagwerkcrack op juli 30, 2012, 15:50:32
Hallo John WX,

Met overigens, welgemeende dank voor het snelle antwoord, inzake de Vintage 1974/75 Marantz 500 eindversterker....

Australië? :-o 2800 Euro? :-o

Godsallemachtig, :-o dat zijn toch, geen prijzen meer?
Een dergelijke vraagprijs is werkelijk absurd, daarvoor heeft men een geheel nieuw exemplaar
van Marantz, notabene uit het high-end segment.

Het is waarschijnlijk overigens ook nog zo, dat de nieuwe lijn van Marantz, niet meer zo'n zwaar wattage heeft, als vroeger de Marantz 500 uit 1974.

Dat aanbod uit Australië;
Is dat inclusief een wereld-recessie-toeslag, met gratis een kangeroe cadeau? :roll:
Er komen ook nog eens verzendkosten bij,  :schater:gaat dit soms per Aboringal in een kano? 

Ik vraag hierbij ter plekke, aan de mede-forumleden SB Marantz en Hall900, of zij ook een dergelijke prijs voor hun exemplaar, hebben moeten betalen ??? :-o

Met toch ook de vraag, of het voorenbedoelde apparaat mogelijkerwijze, wat dichter bij huis te verkrijgen valt?

Met vriendelijke groet,

Slagwerkcrack.

Het is niet absurd dat zijn gewoon de prijzen
En je krijgt en geen nieuwe 500 voor
Denk als je zoiets vandaag de dag moet kopen betaal je het dubbele 
Alles wat schaars is en veel mensen willen het hebben kost nou eenmaak geld, dat heet markt werking
Dit soort spullen moet je wereld wijd zoeken via Audiogon of Audiomarkt.de
Onder de 1500 euro ga je er geen 1 vinden denk ik ja misschien maar dan is hij niet goed maar gelukkig hebben we 2 goede doctoren op het forum

Tis wel een versterker voor het leven  :-)

Je weet maar nooit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Maar dat heb je met meer dingen in het leven de een heeft het ervoor over en de ander denkt  frusty

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Ik heb  zelf   geen  500  maar  wel een  510M. Dit is  de opvolger  ervan.  Ik heb voor mijne  150 euro betaald  toen gerepareerd  en aan mijn broer  verkocht.  500 in  europa is  erg zeldzaam, meeste  kans  in de VS  en canada.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Overigens,  ik ben  geen  voorstander  van  topprijzen  betalen.  Ik wil altijd  het apparatuur  voor  goedkoper  omdat  alles  service  nodig  heeft. Mensen  zetten  de  spullen op  ebay  en  marktplaats als  zijn goed. Echter blijkt  er  toch een bende  te  mankeren bij aankoop. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

Citaat van: HAL9000 op juli 30, 2012, 17:58:01
Overigens,  ik ben  geen  voorstander  van  topprijzen  betalen.  Ik wil altijd  het apparatuur  voor  goedkoper  omdat  alles  service  nodig  heeft. Mensen  zetten  de  spullen op  ebay  en  marktplaats als  zijn goed. Echter blijkt  er  toch een bende  te  mankeren bij aankoop.
Probeer dat de verkopers maar eens uit te leggen!!Kom soms spullen tegen waarvan je op je vingers kunt natellen dat er een slijtageslag moet hebben plaatsgevonden in de loop der jaren maar gewoon aangeprezen worden als zo goed als nieuw.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Slagwerkcrack

L.S.,

Met dank, aan alle beantwoorders, aangaande de topic Marantz 500.......
Moch iemand, deze per toeval tegenkomen, dan houdt ik volgaarne aanbevolen......
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraagje aan iedereen, maar in het bijzonder aan HAL9000, welke in het bezit is
van de opvolger, n.l. de Marantz 510M.

Vraag; Is deze, (in vergelijk met de Marantz 500) in nederland en omstreken, gemakkelijker te verkrijgen?
Vraag: Is deze, veel minder in kwaliteit en prestaties, in vergelijk met de Marantz 500 ?
Vraag: Mocht HAL9000 per toeval, tegen een te dure vrouw aanlopen, (die kosten nog meer geld)
           wil hij dan eventueel, de Marantz 510M van de hand doen?
Vraag: Indien neen, aangezien hij (en ook de anderen) betere kontakten heeft/hebben,
           kan hij/kunnen jullie, met mij samen uitkijken zodra een dergelijk exemplaar,
           ter aankoop, de revue passeert?


Met vriendelijke groet,

Slagwerkcrack.
Slagwerkcrack

SB_Marantz

#58
Kleine correctie: De 500 werd in 1971 geintroduceerd.
Staat zo in den bijbel beschreven.  :yes:

Verder is het een erg zeldzaam model en erg goed ontworpen.


Een bult power waar je akelig van wordt.... :-o

Voor iets wat echt zeldzaam is zul je wat neer moeten leggen, zo simpel is het.
Je kunt het ook laten.....the choice is yours.


Een vriend uit Denemarken heeft er een tijdje geleden 2 gekocht.
Zal eens vragen of hij er eentje weg doet ............NOT.  :schater:










Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Slagwerkcrack

L.S.,

Even, een korte excuse aan HAL9000, ik heb er per ongeluk overheen gelezen,
dat jij deze Marantz 510M inmiddels al, hebt doorverkocht aan jouw broer....!!!!

Potverrrrrrrdrrrrrie, ik vis ook altijd, achter het net.....................


Met vriendelijke groet,


Slagwerkcrack.


Slagwerkcrack