bower wilkins 703

Gestart door v8, december 30, 2012, 21:46:41

Vorige topic - Volgende topic

v8

hallo allemaal , ben in bezit van een mooi set bower wilkins 703 ,

met daar bij de sr 6004 , het surround gebruik ik niet
vraag is , kan dit verbeteren door een stereo versterker ,
en zoja welke , wat ik begrepen heb , is dat de b en w 703
geen makkelijke luidspreker is om te matchen , vooral in laag heb ik het gevoel iets te missen
heb het idee dat de boxen meer in zich hebben dan ze laten horen , met deze combi
advies hobo , pearl lite versterker

thepioneer

Ik zal je speakers echt gaan updaten. Ik zie elke keer als mensen b&w luidsprekers hebben er dikkere versterkers op willen doen omdat het geluid wat ze willen er niet uit komt.

Ik was zelf ook b&w minded maar ik ben nu blij dat ik ze niet meer heb. Ik had de cdm7se.

B&w komt er bij mij niet meer in. Behalve mijn sub die blijft natuurlijk staan.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

v8

tja , ik heb bij correct r'dam , de Klipsch RF-7 II  gehoord ,
en daar was ik idd ook wel van onder de indruk  HB

JohnWx

Citaat van: v8 op december 31, 2012, 00:47:12

die kan je aansturen met een wekker radio in principe  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Blue dolphin

Heb ook je foto's gezien die je gepost hebt bij het voor stellen van je en zien er netjes uit de 703.

Ik zelf heb CM8 en ben ook opzoek naar wat meer laag.
maar heb ergens op het internet gelezen dat de B&W zuilspeakers rondom genoeg ruimte moeten hebben om goed tot hun recht te komen. (wordt zelfs gesproken over rondom 70cm.)

Ik ga binnenkort mijn woonkamer indeling aanpassen om de CM8 meer ruimte te geven en dan eens kijken wat er te behalen is in het laaggebied.

weet niet hoe groot/klein de woonkamer bij jou is om ze meer ruimte te geven??
ziet er op de foto niet al te ruim uit moet ik zeggen.
Misschien eens proberen met een tijdelijke opstelling waar ze meer ruimte hebben???

Mijn CM8 zuiltjes staan op een SR5006.

renes59

Geen enkel probleem om B&W cdm7nt aan te sturen met een buizenversterker. Ze hebben een helder geluid, mooi midden en voldoende bas.  De bas zou voor sommige onder ons dieper en meer kunnen, moet je van houden. Je hebt bij de cdm7 serie 3 uitvoeringen waarvan de laatste de best klinkende was. De 1e ( cdm7) was niet zoveel ( er waren dealers die ze niet wilden verkopen), de 2e ( cdm7se) was al wat beter maar nog niet alles, de laatste versie ( cdm7nt) was veruit de best klinkende. Het verhaal dat B&W dikke versterkers nodig heeft is flauwekul, bv Naim zijn geen dikke versterkers en kunnen heel goed op B&W.
Nu zijn de 703 de opvolger van de cdm9, die staan bekend dat ze in sommige situaties teveel bas geven. Zo te lezen bij jouw niet, misschien wat aanpassing in de ruimte waar ze staan. Zet ze eens wat anders neer.
Klipsch is ook mooi, helemaal de RF7 type II, zou ook wel wat voor mij zijn. Hoog rendement.

@ Heb de foto's gezien hoe je je luidsprekers hebt staan, dat wordt met Klipschen niet veel beter. Ze moeten wel ruimte hebben, zoals Blue dolphin ook al zegt. Ben je met monitor luidsprekers volgens mij beter af. Heb je wel een goede plaatsing van het geluid zoals stemmen in het midden? Denk ook niet dat het met een andere versterker beter wordt, je hebt de ruimte niet mee. Als je wat nieuws koopt, thuis luisteren, ik jouw geval belangrijk. ( bij iedereen) Advies Hobo?, zijn ze ter plekke wezen kijken of hebben ze naar de situatie gevraagd?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

v8

Citaat van: renes59 op december 31, 2012, 10:23:10

@ Heb de foto's gezien hoe je je luidsprekers hebt staan, dat wordt met Klipschen niet veel beter. Ze moeten wel ruimte hebben, zoals Blue dolphin ook al zegt. Ben je met monitor luidsprekers volgens mij beter af. Heb je wel een goede plaatsing van het geluid zoals stemmen in het midden? Denk ook niet dat het met een andere versterker beter wordt, je hebt de ruimte niet mee. Als je wat nieuws koopt, thuis luisteren, ik jouw geval belangrijk. ( bij iedereen) Advies Hobo?, zijn ze ter plekke wezen kijken of hebben ze naar de situatie gevraagd?

nee , is niet naar mijn situatie gevraagd ,
er werd eigenlijk gereageerd op t feit dat ik het surround niet gebruik ,
en dus met gewone stereo veel beter af zou zijn ,
en er een wereld van verschil zou zijn tussen de sr6004 en de aanbevolen pearl lite ,
ik zou versteld staan , dat mijn luidsprekers een totaal ander geluidsbeeld zouden geven ,
tja , waar of niet waar ???

renes59

Ga eens met de luidsprekers schuiven zodat ze uit de hoek komen, meer ruimte hebben en verder uit elkaar staan. Je zult verbaast zijn hoe goed de set kan klinken. Je hoeft ze zo niet te laten staan maar dan weet je waar je het zoeken moet. Ben je er ook van overtuigt dat je niets nieuws hoeft te kopen en wat je hebt goed is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

Klopt .... ik zou niet twijfelen en die 703's houden.  :yes:  :yes:
Het schuiven met de ls zoals renes59 zegt kan echt wonderen doen

Ben ook zeker dat een zuiver stereo versterker veel meer uit je ls kan halen.
Maar alles is erg persoonlijk dus gaan luisteren en vergelijken is de boodschap
Wat voor de een mooi klinkt is voor de ander een hekelpunt.

Ja B&W hebben specifieke klankkleur waar je moet van houden en soms iets te gekleurd maar als je de perfecte match vind klinken ze hemels.
Vroeger klonken men oude P5'kes ook soms te donker (het vergelijk met een gordijn dat voor de ls hing klopte) - en veel te veel laag (echt soms een boom boom bass)  :|

Nu icm een lampenversterker klinkt alles meer helder, sneller, detail, en een mega sounding bass.
Dus het ligt wel degelijk aan de juiste match te vinden en vooral ook waar je van houd  :yes:

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Juist ook je set gezien  :-) ...... ben er nog meer van overtuigd dat je die B&W 703 moet houden  :-D

Koppel er eens een zuiver stereo versterker aan en je zal het horen :-)

Zou persoonlijk niet gaan voor een pearl lite maar ga eens luisteren naar een pm15s... en koop een pm15s1 tweedehands.
Je bent dan veel beter af (welkom 2 premium :-) ) en een pak geld over tov een nieuwe pearl lite

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

pameijer

Je hebt schitterende speakers en de SR6004 doet ze mijns inziens inderdaad geen recht. Ik heb zelf ook de SR6004 en in stereo istie gewoon erg matig, punt. Ik heb de Pearl Lite ook thuis gehad om te proberen maar vond het ook verre van lekker klinken eerlijk gezegd, zwaar overrated en veel te duur.  De PM15 heb ik ook gehad en voegt erg veel toe aan je SR6004, absolute aanrader! Je zou de SR6004 kunnen verkopen maar je krijgt er max. EUR300 voor, en dan kun je hem beter houden voor de digitale ingangen, radio en videoverwerking. De PM15 S2 integreert prima in je setup met zijn HT-passthrough.

Veel wijsheid gewenst in het nieuwe jaar!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SpeedTriple

Ik heb de 704's, met de PM-17 als versterker. Vorige week de Cd-17 vervangen door de SA-11, en dat was voor mij de oplossing!!! Wat een verschil in het laag!!! Wanneer je versterker OK is, vervang de CD speler!!
Morgen wordt trouwens de PM-17 vervangen door een PM-11S1, ben benieuwd..

SB_Marantz

Citaat van: v8 op december 31, 2012, 00:47:12

Ik heb de mk1 met nog een compressiedriver.
Kun je echt mee knallen!

Speel nu al een tijdje met andere speakers die ook goed bevallen.

Misschien verkoop ik de Klipschen......euh....ben ik nog niet helemaal over uit....
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Eeg

Vraag anders of je bij wijze van proef de versterker thuis mag aansluiten en beluisteren.

Als dat bij hobo niet mag. Prima. Er zijn vast marantz dealers die daar minder moeilijk over doen wanneer je serieus geinteresseerd bent. Soms vragen ze wel een aanbetaling die bij aankoop in mindering wordt gebracht.

Bij proefluisteren weet je namelijk beter wat voor jou een oplossing zou kunnen zijn.
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

retriever

Gewoon een goeie stereo-versterker bij zoeken en je zal gelukkig worden van de klank die je uit deze luidsprekers krijgt !!
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.