Geen enkel probleem om B&W cdm7nt aan te sturen met een buizenversterker. Ze hebben een helder geluid, mooi midden en voldoende bas. De bas zou voor sommige onder ons dieper en meer kunnen, moet je van houden. Je hebt bij de cdm7 serie 3 uitvoeringen waarvan de laatste de best klinkende was. De 1e ( cdm7) was niet zoveel ( er waren dealers die ze niet wilden verkopen), de 2e ( cdm7se) was al wat beter maar nog niet alles, de laatste versie ( cdm7nt) was veruit de best klinkende. Het verhaal dat B&W dikke versterkers nodig heeft is flauwekul, bv Naim zijn geen dikke versterkers en kunnen heel goed op B&W.
Nu zijn de 703 de opvolger van de cdm9, die staan bekend dat ze in sommige situaties teveel bas geven. Zo te lezen bij jouw niet, misschien wat aanpassing in de ruimte waar ze staan. Zet ze eens wat anders neer.
Klipsch is ook mooi, helemaal de RF7 type II, zou ook wel wat voor mij zijn. Hoog rendement.
@ Heb de foto's gezien hoe je je luidsprekers hebt staan, dat wordt met Klipschen niet veel beter. Ze moeten wel ruimte hebben, zoals Blue dolphin ook al zegt. Ben je met monitor luidsprekers volgens mij beter af. Heb je wel een goede plaatsing van het geluid zoals stemmen in het midden? Denk ook niet dat het met een andere versterker beter wordt, je hebt de ruimte niet mee. Als je wat nieuws koopt, thuis luisteren, ik jouw geval belangrijk. ( bij iedereen) Advies Hobo?, zijn ze ter plekke wezen kijken of hebben ze naar de situatie gevraagd?