Front l/r phase sr6006 audyssey resultaten.

Gestart door jeffreyst, december 27, 2012, 17:06:30

Vorige topic - Volgende topic

jeffreyst

Hallo ,

Ik heb een sr6006 icm focals 826`s , center 8xx , en rel t-5 sub.

als ik de audyssey auto setup  start , maakt hij 1 ronde om het geluid te testen ,

dan komt hij met een fout melding : Front l/r phase

ik heb de audyssey al een paar keer getest . maar hij kwam steeds met deze fout melding, elke keer ben ik met Skip verder gegaan.

maar wat houd deze foutmelding in ?

de + en de - van alle speakers zitten goed.

ik zal trouwens ook even de uitslag van de meting geven.

front L -5,5 DB
front R -7.0 DB
center -3,5 DB
subwoofer -12 DB
Surround L -4,5 DB
Surround R -6 DB

De sub ( rel t-5 ) staat op muziek stand 40 % open , en muziek stand 70 %

Front = Large
Center = Large
Subwoofer = yes
Surround = Small

Zijn deze waardes goed ? , de huiskamer heeft tegels , jaloezieen . , bank ( waaruit gemeten is ) staat niet tegen een muur maar ongeveer 110cm van de muur af

Ik had wel ergens gelezen dat je met audysssey metingen beter de sub wat zachter kan zetten voor het meten ? alleen hoeveel zachter.

hoor het graag !

Stadium III

Sub ongeveer met de meting op een -3,0 tot een =3,0 dus zachter

Verder zijn de rest van de waarde's niet slecht het enige wat je eens kunt doen is + en - wisselen maar dit kan meer voorkomen dus je mag het ook negeren

Hoeveel metingen heb je gedaan ?

Verder is het belangrijk hoe je meet maar daar is al meer over beschreven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jeffreyst

ik heb ik denk sinds ik het setje heb, en dat is nog niet zo lang 3 metingen gedaan . de 2e keer had ik al de 8 metingen op 1 punt gedaan , ooit van iemand gehoord dat dit ook goed was omdat je toch maar op 1 punt zit.

maar later las ik dat die 8 punten ook zijn om de ruimte te berekenen. , hoe ik dus de rest van de metingen heb gedaan , het staande microfoon die bij de versterker zat met de voet op de rand van de bank gezet , ik zelf stond aan de achterkant van de bank om op de volgende meting te klikken.

is dit een goede manier ? , ik zal morgen of straks eens een nieuwe meting maken.

dit dat de sub wat zachter staat , en als er nog suggesties zijn hoe eventueel beter te meten.

Marvin

Speur het forum even door met de zoekfunctie.
Hoe je je metingen het meest optimaal doet staat heel erg uitgebreid uitgelegd.

--Verstuurd zonder netwerk--

Stadium III

Metingen kloppen niet
Op oorhoogte meten en uit de cirkel gaan staan

5.2.4

jeffreyst

Ik heb even een standaard gemaakt voor de microfoon.

Ik ga straks , of vanavond eens testen op deze manier. en zet de sub dan gelijk wat zachter , later kan ik deze gewoon weer harder zetten toch ? , of klop de rest dan ook niet meer ?

dit filmpje kwam ik ook tegen

http://www.youtube.com/watch?v=okyNlhJ3Hvo

alleen mijn rug van de bank is wat lager dan op het filmpje , maar de hoogte is nu ingesteld op oorhoogte.

de resultaten zal ik posten.

Stadium III

Zo is het goed

dan moet je een goeie meting maken en verder in een niet te kleine cirkel meten

5.2.4

jeffreyst

Net gemeten.

Sub LFE en HI/LOW level lager gezet.
Met microfoon op standaard 8 punten gemeten.

front L -6,5 DB
front R -7.5 DB
center -5,5 DB
subwoofer -3,0 DB
Surround L -6,0 DB
Surround R -5,0 DB

Front = Large
Center = Large
Subwoofer = yes
Surround = Small

Crossover frequentie check
Front Full band
Center Full band
Surround 60 hz

Crossover frequentie
Front 40hz
Center 40 hz
Surround 60 hz

Bass setting
Subwoofer mode LFE+Main
LPF for LFE 120 hz

Zijn dit goede resultaten ? , en zouden jullie nog wat veranderen aan het aantal HZ ? ( iedereen uiteraad zijn eigen "luister smaak " )

Wat me opviel , en misschien hoort dat wel. met het testen van de tonen , en als hij dan bij de sub komt test hij zeker zowel het LFE als HI/Low kanaal ? , ik moest ze namelijk beiden terug draaien om naar die -3,0 hz uit te komen.

Ook met muziek luisteren kan ik beide kanalen regelen , ik dacht dat het LFE alleen voor films was ? , met muziek luisteren , en ik draai het LFE verder open word de bas ook meer, zelfde geld voor het HI/LOW kanaal ,maar dat hoort zo ie zo.

als jullie nog tips hebben om eventueel het aantal hertz te veranderen , of iets anders hoor ik dat graag

Ik luister overigens niet altijd met de sub aan.

Ik heb trouwens de sub wel weer wat verder open gezet na het inmeten. , dit maakt verder niet uit voor de rest wat samen ingeregeld is ?

sub stond bijna uit om die -3,0 hz te halen.

Stadium III

Als je gaat draaien naar de meting klopt er weer niks van
Ik de audyssey waarde laten zoals ie is en met de subwoofer allen lfe pakken

5.2.4

jeffreyst

oke dan zet ik die alleen weer wat hoger.

het lijkt of het nu completer klinkt samen met de sub met de nieuwe metingen , maar het lijkt ook of er minder bas in zit , zonder sub *uiteraard is dit zo , maar met de "verkeerde meting " had ik wel wat meer laag leekt het.

Ik heb het volgende ingesteld : MultiEQ XT Audyssey Byp L/R , hierdoor krijg ik al een voller geluid
Dynamic EQ stond altijd al op ON
Reference level Offset 0 DB

Enige wat ik nu probeert is de dynamic Volume op light te zetten in plaats van Medium waar die altijd op stond.

Lijkt wel of alles wat voller word , klopt dat ook met deze instelling ?

Op welke stand kan ik deze het beste zetten ?

Marvin

De instellingen kan ik je niet mee helpen, dat heeft mijn oude beestje niet.

Maar veelal stelt men een veel te aanwezige bass in wanneer je zelf aan de knoppen draait.
Dat zou een verklaring kunnen zijn van een wat magerder geluid, wel is het een eerlijker geluid en zal het wanneer het in de mix zit behoorlijk brullen.
Zit het er niet in, dan hoor je het ook niet.
Maar daar waar je soms misschien een wat overstemde bass had zal je nu op oorverdovend volume die diepe toon kunnen weergeven.
Persoonlijke voorkeur zal je altijd houden, maar meer is niet altijd beter.

jeffreyst

Oke ik zal eens kijken.

Hoe zit het met Source level ( digital ) of analog. , kan ik hier nog wat mee ?

dit is om de onderlingen bronnen op een gelijke volume te zetten. , maar als  staat nu 0 DB

ga ik dit hoger zetten word het geluid harder uiteraard :-) , maar kan de versterker uiteindelijk hierdoor ook meer leveren / harder gaan ? , zitten er nog nadelen en of voordelen om de Source level  wat hoger te zetten.

Stadium III

Je zegt jet eigenlijk al goed als je dus een telaag inkomend signiaal hebt kun je deze wat ophogen zo heb ik mijn decoder 5 db gegeven

5.2.4