XBOX360 op MARANTZ SR5004?

Gestart door cliogek, december 27, 2012, 11:16:46

Vorige topic - Volgende topic

cliogek

Ik ben al een tijdje in het gelukkige bezit van een Marantz SR5004 receiver + BD5004 Blue Ray Disk speler.
Ik had wat moeite met aansluiten maar met telefonische hulp van iemand op dit forum is het uiteindelijk goedgekomen.

Nu heb ik een XBOX360 Halo4 Limited Edition aangeschaft maar nu weet ik niet wat voor de beste beeld- en geluidskwaliteit de meest optimale aansluitmethode/bekabeling/instelling is.
Welke Marantz- en gamefreak kan me daarmee helpen?

Ik heb een TV met maar 1 HDMI aansluiting en daar zit de versterker in.
Ik kan dus niet de XBOX op de TV aansluiten en dan de SR5004 op TV zetten.

Welke aansluiting, kabels en instellingen zijn in mijn geval het beste te gebruiken?
Moet ik een andere kabel kopen voor verbetering of kan ik de standaard meegeleverde bekabeling inzetten?
Over een tijdje wil ik een Samsung Smart TV aanschaffen maar daar heb ik nu helaas niks aan.

Bedankt voor de reacties!

Marvin

Of je kijkt naar een losse HDMI-Switch zodat je meer HDMI bronnen op je tv kunt aansluiten, -en haal je het geluid via toslink/glasvezel/sp-dif uit je Xdoos naar je receiver.

Maar de handigste oplossing zit waarschijnlijk in je receiver, gewoon de standaard HDMI vanuit je Xdoos naar een willekeurige HDMI ingang van je receiver. En vanuit je receiver gebruik je dan de al aangesloten HDMI kabel die naar je TV gaat.
Dan zal je misschien wat gekke instellingen moeten maken en misschien enkel geluid van de Xdoos via de receiver hebben, maar dat is natuurlijk ook gewoon het leukst.

Stadium III

Je hebt 3 ingangen en 1 uitgang met HDMI

Dus de uitgang naar de tv en de Xbox op 1 van de HDMI ingangen
Xbox doet alles via hdmi dus 1 kabel is genoeg speeeeeeeeeeeeel ze !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cliogek

Bedankt voor de reacties, gaat nu zeker goedkomen!
Ik laat het nog weten als alles werkt.
hello

cliogek

Omdat ik nog niet de juiste kabels bezit heb ik de XBOX met de meegeleverde scartkabel op de TV aangesloten.

Normaal als ik TV kijk en ik zet de Marantz op TV dan gaat het geluid via de speakers.
Dus ik dacht, als ik nu de scart in de TV doe en de receiver op TV zet dan moet het geluid van de XBOX ook via de luidsprekers komen.
Maar ik krijg geen geluid. Hoe komt dit? De XBOX zit toch in de TV en dan moet alle geluid toch via de TV uitgang naar de luidsprekers worden gestuurd.

HLP want ik ben technisch maar van dit soort simpele aansluitingen heb ik nog te weinig kennis.

Marvin

Die Xbox op een ander geluidsspoor zetten.
Dus van digitaal 5.1 afhalen en op stereo zetten, misschien dat dat helpt?

--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

Zat er niet eens een HDMI kabel bij?
Microsoft zal ook wel aan het bezuinigen zijn. :-D

cliogek

Er zat inderdaad geen HDMI kabel bij.
Moet ik wel ergens hebben liggen in de schuur.

Maar het spelen leverde ook al meteen een probleem op want Halo-4 moet ik Pal-60 worden gespeeld, maar zodra ik de XBOX op Pal-60 zet dan wordt het beeld ineens heel slecht.
Nu weet ik niet of dit aan de 6 jaar oude flatscreen ligt of dat ik een andere kabel moet gebruiken.

Er duidelijk is Microsoft hier niet in want een gebruiksaanwijzing kan er ook al niet vanaf.

Marvin

Zou die schuur eens door spitten en die HDMI kabel eruit vissen, zal wel een hoop gedoe schelen.
Ben op m'n werk, kan dus niet kijken wat ik zelf allemaal heb ingesteld.

cliogek

Zal morgen eens gaan zoeken en anders een kabel aanschaffen.

Is er nog iets waar ik op moet letten of is elke HDMI kabel goed.
Heb een keer een test gezien en toen bleken de kabels van 5 Euro net zo goed als die van 35 Euro maar geldt dat ook voor de aansluiting van een XBOX360?

Marvin

Ik heb gewoon de standaard bijgeleverde kabel erin gefrot, maar dat kan natuurlijk niet als die er niet bij zat.... :-D

cliogek

Het is alleen deze die erbij zit.

In de scart AV2 van de Philips TV.
Dan moet ik de XBOX dus op Pal-60 zetten voor games als Halo4, maar dan ziet het beeld er dus niet uit.
De TV kan in het menu ook van automatisch naar Pal-60 worden gezet maar dan blijft het beeld waardeloos.
Kleine tekst is niet te lezen, alsof je slechte ogen hebt.

Morgen maar eens goed aanpakken!

Marvin

Gewoon een HDMI kabeltje, dan verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.

cliogek

Vandaag een HDMI kabel gehaald bij de Action omdat ik de mijne niet kon vinden.
Maar liefst € 1,99 voor een 3 meter kabel!

Daarna moest de versterker nog juist worden ingesteld maar het is gelukt.
Alles werkt perfect nu in Dolby Digital met perfect beeld en geluid.
Snap nog steeds niet waarom zoiets niet standaard is meegeleverd.

Bedankt voor de reacties!
hello

Marvin

Het zat er bij de eerste generaties wél gewoon bij, ik begrijp het ook niet.
Fijn dat het werkt, veel speel plezier....!