Beste collega forummers,
Ik heb vandaag de aansluitterminal van de Epos los gehad en kom daar een zeer zuinig scheidingsfilter tegen. Nu ben ik voornemend om de filter onderdelen en de bekabeling te gaan vervangen door betere kwaliteit onderdelen.
Op de terminal kom ik alleen maar 3 onderdelen tegen welke het hoog filteren en dat zijn 2 caps van Bennic met de waarde (per stuk) 1,0uF 5% 160VAC/250VDC.
En een weerstand met (voor zover ik kan waarnemen) de kleurcode rood, paars, goud of geel en goud.
Nu weet ik niet wat wijsheid is, maar volgens mij moet ik de caps wel dubbel houden en niet twee keer die waarde in 1 cap nemen maar verbeter mij als ik het niet goed heb.
Dan die weerstand, kan iemand mij vertellen naar het kleucode verhaal wat de waarde is van deze?
Vraag uit nieuwsgierigheid, maar hoort er normaal gesproken niet een spoel in het laag signaal?
Ik heb wel in een recensie gelezen dat Robin Marshall deze woofer speciaal heeft ontworpen voor de M15 dus de mogelijkheid bestaat dat deze totaal niet gefilterd is.
Voor alle duidelijkheid heb ik nog 2 foto's gemaakt.
De bekabeling is ook van fietsdraad niveau dus daar valt al voldoende winst in te behalen.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Marcel