Vervangen Marantz PM16?

Gestart door Cobraatje, december 23, 2012, 12:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Citaat van: John Wx op december 26, 2012, 21:13:29
JA de PM-16 erg mooi ding
Zekers, maar nadat vriendin, via het luidsprekerschakelkastje, tussen stereo en home cinema heeft geschakeld terwijl beide versterkers aanstonden, ben ik op zoek naar een versterker ht bypass.
Inmiddels mij aan het oriënteren geweest en ik twijfel tussen Marantz PM14(moet ik oplossing vinden hoe ik het bypassknopje aan de achterzijde kan omschakelen), Marantz 15S2 en de KI Pearl. Wie weet hoe ik deze tav elkaar moet inschatten.
Verder kwam ik de Vincent SV 234 tegen, wie heeft ervaring met Vincent?

JohnWx

Citaat van: Cobraatje op december 26, 2012, 21:52:45
Zekers, maar nadat vriendin, via het luidsprekerschakelkastje, tussen stereo en home cinema heeft geschakeld terwijl beide versterkers aanstonden, ben ik op zoek naar een versterker ht bypass.
Inmiddels mij aan het oriënteren geweest en ik twijfel tussen Marantz PM14(moet ik oplossing vinden hoe ik het bypassknopje aan de achterzijde kan omschakelen), Marantz 15S2 en de KI Pearl. Wie weet hoe ik deze tav elkaar moet inschatten.
Verder kwam ik de Vincent SV 234 tegen, wie heeft ervaring met Vincent?

Das logisch zou Johan dan zeggen  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

kdt

Ik zou voor de PM15 LE gaan, nog mooier de KI Pearl, maar die is niet meer of erg moeilijk te krijgen.
Vindt AkteVox de PM 15 beter of slechter dan de PM 17?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

AkTeVox

#18
Citaat van: kdt op december 27, 2012, 10:16:16
Ik zou voor de PM15 LE gaan, nog mooier de KI Pearl, maar die is niet meer of erg moeilijk te krijgen.
Vindt AkteVox de PM 15 beter of slechter dan de PM 17?

Met de PM15 geen ervaring. Tussen PM16 & PM17 geen verschil, de PM16 heeft wel en pak meer power.
De SR14 die ik heb als HT moet het dik afleggen op hifi vlak van de PM16.  :wink:

Cobraatje

Ik heb begrepen dat de nieuwere series van Marantz, minder warm klinken dan de oude 16 en 14 serie.
De nieuwe 15-serie(en alle andere) zou frisser en gedetailleerder klinken.
Dit ga ik zelf nog uitproberen, maar als dat klopt; wordt het dus een Pm14 met het gedoe van de ht bypass op de achterzijde of ik moet naar een ander merk uitkijken :angel:.

HAL9000

Ik heb  heel de  serie op mijn tafel gehad nu.  De  Pm17 is erg leuk De MKII  is  meest uitgebreidste  van de serie 17's. De versterkers blijven hetzelfde alleen wat meer opties.  De  Pm16 is een  meer vermogende  versterker dan de 17, deze  zou bijvoorbeeld ook moeilijke  speakers aan kunnen sturen. (laag rendement,vreemd impedantie verloop)

De 14 is een totaal andere versterker intern, lijkt op een PM90se  van binnen.  Eindversterker  bestaat uit een dubbele  push-pull trap  ipv  een single.  (P & N)  (PP & NN).  Vind de  14 het  beste  qua klank vind  deze even wat meer  diepgang hebben.  Stereo beeld  en hoog-midden zijn identiek aan de  16 & 17.   

Maar met deze  serie  blijf je met  alle  modellen een behoorlijk apparaat in bezit te hebben.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 stupid Jon, dank voor jouw heldere reply. notworthy byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op december 27, 2012, 13:14:44
Met de PM15 geen ervaring. Tussen PM16 & PM17 geen verschil, de PM16 heeft wel en pak meer power.
De SR14 die ik heb als HT moet het dik afleggen op hifi vlak van de PM16.  :wink:

Maar ja tis wel weer een mooie SR  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cobraatje

#23
Bedankt voor alle reacties en informatie :lol:.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de vervanging wordt, maar dat de PM16 gaat is wel zeker.
Wat zou ik er voor kunnen vragen, de PM16 ziet er uit als nieuw en is in 2011 volledig geserviced.

SB_Marantz

De PM-16 doet zijn werk correct en persoonlijk zou ik geen betere aan durven wijzen.
In de zin van versterkende eigenschappen dan.

Al deze versterkers hebben een paar meter tin hard nodig.
Een re-cap is niet direct aan de orde. ( in de meeste gevallen)

Ook is het erg makkelijk deze te integreren in een HT set-up middels een erg makkelijke manier.
Deze heb ik al meerdere malen uit de doeken gedaan.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

birdy

Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM-10, Marantz SA-11 S2,  Marantz ST-15, Marantz SR-6004, Marantz BD-7004, B&W 804 D3, B&W Nautilus HTM2,  B&W LM1, Panasonic Plasma TX-P42VT30E, Philips AF977

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cobraatje

Citaat van: birdy op december 30, 2012, 20:49:29
mijn PM14 MKII KI is nog steeds te koop...

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/149429/Wegens-upgrade-te-koop-Marantz-PM14-MKII-KI.html

Ik weet het, de pm14 staat in mijn watchlist. Toch besloten om niet te doen ivm de schakelaar op de achterzijde en de voor mij verkeerde kleur.