Vervangen Marantz PM16?

Gestart door Cobraatje, december 23, 2012, 12:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Na jaren bezig te zijn geweest met de opbouw van mijn set ben ik(vooralsnog) bijna klaar.
Mijn set:
Stereo -- Marantz cd14 + Marantz PM16
Home Cinema -- Integra dhc 80.2 + Proceed Amp 5 (Marantz UD7007+Toshiba XE1)
Ik heb een 5.1 opstelling voor home cinema en gebruik mijn Aurum Cantus Melody 102 SE's voor stereo en home cinema.

Ik gebruik voor het schakelen tussen stereo en HT een schakelkastje en daar wil ik graag vanaf.
Streamen e.d. wacht ik nog mee tot dat verder ontwikkeld is.
Mij leek het makkelijkste een geïntegreerde stereoversterker te kopen. Maar welke dan, ik wil er niet in geluid op achteruitgaan. Ik zou dan maar 3 kanalen van de Proceed Amp 5 gebuiken, is dat een probleem?

Ik sta open voor alle oplossingen, graag advies.


birdy

Hallo, ik heb nog een PM14 MKII KI te koop staan die ik altijd als eindversterker voor mijn fronts gebruikte. Deze heeft een main ingang waardoor hij puur als stereo eindversterker te gebruiken in is. door het schakelaartje aan de achterzijde om te zetten. Op de huidige PM11 S3 zit zon schakelaar aan de voorzijde zelfs. De PM11 S1 en S2 ontberen een main ingang helaas, Maar voor mijn was de overgang naar de PM11 S2 meer voor het stereo gedeelte.

Groet Bert
Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM-10, Marantz SA-11 S2,  Marantz ST-15, Marantz SR-6004, Marantz BD-7004, B&W 804 D3, B&W Nautilus HTM2,  B&W LM1, Panasonic Plasma TX-P42VT30E, Philips AF977

Cobraatje

Hallo Bert,

Dat omschakelen kan alleen via de achterzijde, niet via een afstandbediening?

birdy

Helaas het is een klein zwart schakelaartje op de achterzijde, dus als je hem niet boven op het rack of in een kast hebt staan is het niet handig. Kan niet via de AB helaas, op de PM11 S3 wel,
Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM-10, Marantz SA-11 S2,  Marantz ST-15, Marantz SR-6004, Marantz BD-7004, B&W 804 D3, B&W Nautilus HTM2,  B&W LM1, Panasonic Plasma TX-P42VT30E, Philips AF977

Cobraatje

Citaat van: birdy op december 24, 2012, 09:16:50
Helaas het is een klein zwart schakelaartje op de achterzijde, dus als je hem niet boven op het rack of in een kast hebt staan is het niet handig. Kan niet via de AB helaas, op de PM11 S3 wel,

Jammer, ik kan slecht bij de achterzijde van mijn rack en dus helaas.

jowa

Citaat van: birdy op december 24, 2012, 09:16:50
Helaas het is een klein zwart schakelaartje op de achterzijde, dus als je hem niet boven op het rack of in een kast hebt staan is het niet handig. Kan niet via de AB helaas, op de PM11 S3 wel,

Je kan de PM11S3 alleen op P-direct krijgen door het "P.Direct IN" knopje op de versterker minimaal 2 seconde in te drukken. Werkt niet via de a.b.

"Druk gedurende 2 seconden of langer op P.DIRECT IN op het toestel.
• De instelling van de directe voedingsmodus verandert als volgt met iedere druk op de toets:
   Uit (standaardfabrieksinstelling)
   Aan
• als de modus is ingeschakeld, toont het display: "POWER AMP DIRECT".
   Aan: hierdoor kan het toestel met de Power Amp Direct-connector worden verbonden om te worden afgespeeld.
   Uit: hierdoor kan de programmabron worden geselecteerd met gebruik van INPUT SELECTOR om te worden afgespeeld."

QuattroNL

De PM15S2 en PM11S2 kunnen dit ook, ook met een knopje aan de voorkant.
Ik gebruik het rgelmatig, ideale uitvinding!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

jowa

Op de PM11S2 zit geen P.Direct In.
Zoek de handleiding van de PM11S1 of 2 maar op, kan je het checken.

QuattroNL

Citaat van: jowa op december 24, 2012, 21:55:48
Op de PM11S2 zit geen P.Direct In.
Zoek de handleiding van de PM11S1 of 2 maar op, kan je het checken.
Ow, dacht dat alle S2's die functie hadden.
My bad  redface
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cobraatje

De Pm11S3 is ver buiten budget, dus dat is helaas geen optie.

QuattroNL

Citaat van: Cobraatje op december 24, 2012, 22:10:46
De Pm11S3 is ver buiten budget, dus dat is helaas geen optie.
Wat is je budget dan ongeveer?
Wellicht past een (2e hands) PM15S2 wel daarbinnen? Zijn voor rond de 900,- wel te vinden.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cobraatje

Citaat van: QuattroNL op december 25, 2012, 11:14:20
Wat is je budget dan ongeveer?
Wellicht past een (2e hands) PM15S2 wel daarbinnen? Zijn voor rond de 900,- wel te vinden.
Dat past wel binnen het budget. Weet jij hoe die zich klankmatig verhoudt tot de PM16?

QuattroNL

Citaat van: Cobraatje op december 25, 2012, 12:06:36
Dat past wel binnen het budget. Weet jij hoe die zich klankmatig verhoudt tot de PM16?
Helaas geen ervaring met een PM16  :-(
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

AkTeVox

#13
Zonde om die mooie PM16 weg te doen. Ik merk geen verschil tussen de PM16 & PM17.
Ik weet ook dat een PM17 geen PM15S2 is maar is dit niet de opvolger ?
De PM11S3 zal wel in een heel andere liga spelen.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject