airplay en itunes op Mac?

Gestart door Paulus123, december 16, 2012, 21:25:58

Vorige topic - Volgende topic

Paulus123

Hallo allemaal,

Sinds een maandje ben ik in het gelukkige bezit van een Marantz SR5007 en UD5007, Samsung SE8000 en KEF suround boxen. Daarnaast heb ik een Mac. Na van alles geprobeerd te hebben lukt het me met geen mogelijkheid mijn itunes muziek te streamen naar de Marantz. M.n. het in allerlei artikelen genoemde icoontje van airplay wil maar niet verschijnen in mijn itunes. Thuis is alles bedraad, 1 glasvezel modem, kan in mijn Marantz apparatuur updates downloaden en via m'n iPhone kan ik wel de tuner in de reciever  aansturen, maar muziek van mijn itunes bibliotheek: vergeet het maar. De tv, Blu-rayspeler en reciever zijn aangesloten op een switch. Ook in mijn Mac staat alles ingesteld zoals je op internet in allerlei artikelen kunt lezen, v.w.b. delen, enz.  Wie helpt? Groeten,

Paul.

Paulus123

Sorry,

Moet natuurlijk niet airport maar airplay in de titel van de vraag staan.

Marvin

Dat had ik begrepen, welkom trouwens.

Maar ik zou het even niet weten, sorry.

Janver

Citaat van: Paulus123 op december 16, 2012, 21:28:52
Sorry,

Moet natuurlijk niet airport maar airplay in de titel van de vraag staan.

Kun je aanpassen door het eerste bericht te veranderen; daarbij kun je ook titel veranderen.
Hier kan uw reclame staan!

harteman

Ik heb ook de SR5007 en UD5007 en het werkt hier vanaf het begin prima. Zowel de Marantz Remote app op iPhone en Sony Experia werken top. Streamen vanaf NAS gaat via Marantz App, Twonky zowel iPhone als Sony. Ook streamen via iTunes op Macbook Pro doet het goed.

Jouw receiver zit duidelijk wel in je netwerk. Airplay software probleem?

Groet,
Harteman

Paulus123

Hoi Allemaal,

Vandaag contact gehad met de helpdesk van Marantz in Eindhoven. In de bijlage het antwoord.  Als ik nog wat rond google is mijn probleem niet uniek. Later contact opgenomen met KPN glasvezel. Leuke knul die het probleem herkende en er naar gaat kijken en hopelijk met een oplossing komt. Spotify premium werkt op een zelfde manier, dus als het niet lukt heb ik hier ook niet veel aan. Ik laat jullie weten hoe het afloopt, groet,

Paul.

Marvin

Bonjour wordt al het goed is direct met iTunes geïnstalleerd.

--Verstuurd zonder netwerk--

Paulus123

Beste lezers,

Waarschijnlijk dat dit nooit gaat lukken. Als je even goochelt op Experiabox V8 en Airplay vind je vrachten aan problemen en dat de Experiabox never en nooit niet het Airplay gaat ondersteunen, maakt niet uit welke en hoeveel poorten je gaat openzetten. Ik ga nu in de slag met de KPN om een ander modem/router vor m'n glasvezel te krijgen. Ik houd me nog steeds aanbevolen voor tips, groet,

Paulus123

Audiotic

Hmmmm, je kan ook een ander accesspunt erbij zetten misschien, zo, dat het niet via de Experiabox hoeft?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Paulus123

Heb ik ook geprobeerd, m'n oude draadloze router. Uiteindelijk gaat het signaal toch via de Experia en dan gaat het domweg niet.

Audiotic

Ok, nou dan ga ik dus niet over op KPN's of XS4ALL's aanbieding voor TV + internet, want dan zou ik ook zo'n %#^*t-box krijgen :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Paulus123

Geloof het of niet! 2 weken geleden plotseling het airplay icoon op m'n iPhone en het werkte met de Marantz. Proberen via mijn Mac en iTunes: nada! Maar nu sinds gisteren, ik weet niet waarom, werkt mijn airplay vanaf iPhone en Mac (iTunes). Dit is precies wat ik wilde maar vraag me niet waarom alles nu ineens wel werkt. Nu maarhopen dat het blijft werken. Nog meer gebruikers met dezelfde reactie?

Paulus123

P.Diepeveen

Ik had hetzelfde probleem, maar het hielp mij om de stroom even van de Marantz te halen. Daarna zag ik in het schermpje even de mededeling dat hij een update of upgrade deed en toe was dat verholpen. Misschien dat jouw stroom er ook even af is geweest?
Ik heb zelf een vergelijkbaar probleem, maar daarvoor heb ik een draadje geplaatst: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10476.0.html
Hopelijk heeft hier iemand een reactie op.

Paulus123

Heeft iemand een idee waarom Aiplay het dan weer wel en dan weer niet doet. Ik zie wisselend het icoontje wel en dan weer niet en soms kan er als het icoontje in Itunes wel zichtbaar is geen verbinding gemaakt worden met de Marantz. Ik kan zelf geen enkel verband vinden wanneer wel en wanneer niet. Er moet toch iets zijn dat elke keer de boel verstoord, of ben ik nou gek?

Gerkro

Misschien een beetje oude koeien, maar hoe staat het er nu voor?

Ik heb zelf een airport express achter mijn marantz hangen en tja wat zal ik zeggen..... onze iPad mini wordt misbruikt om spotify te streamen naar de receiver en dat gaat prima, totdat je meer dan 4 tot 5 meter bij de express vandaan bent, dan is er ineens geen muziek meer.

Nu weet ik niet precies hoe dat zit met een receiver waar AirPlay ingebakken zit, maar het luisterd heel nauw...
Je kan eens proberen om dichter bij de receiver de MacBook neer te zetten en vervolgens verder weg, puur om te kijken of je een trend kunt vinden daarin??

Het is maar een idee!