De set van Chiel

Gestart door Chiel, december 16, 2012, 11:35:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Chiel

Hoi!

Ik ben Chiel, 27 jaar uit drenthe.
Mijn set is nog niet heel erg uitgebreid, maar ik ben al wel erg tevreden. Voornamelijk gebruik ik het om muziek af te spelen, af en toe een film of een game.

Ongeveer een jaar geleden was ik opzoek naar een fatsoenlijke surround set ter vervanging van mij 10 jaar oude Pioneer set die wat kuren vertoonde. In een fatsoenlijke HiFi winkel heb ik eens rondgekeken en geluisterd, een 123 setje van Bose leek me wel wat... Tegenvaller, de weergave van het geluid viel me echt behoorlijk tegen en ook veel te veel bas..
Na mijn reactie liet de eigenaar van de winkel me zien wat er nog meer op de markt te verkrijgen is.
Hij zette een Marantz M-ER803 met een setje B&W cm1 bij elkaar, totaal niet te vergelijken met de Bose set en ook nog eens veel mooier om te zien.
De speakers heb ik gekocht, over de M-ER803 twijfelde ik nog aangezien er niet echt uitbreidings mogelijkheden zijn.




Deze twee speakers heb ik aangesloten op mijn oude Pioneer versterker en dat klonk lang niet zo gek. Wel kon ik merken dat de versterker iets aan kracht miste..
Aangezien ik nog steeds een oerlelijke zilverkleurige center speaker had vond ik het ook wel tijd voor een B&W cmc, staat mooi, klinkt goed en best handig als je een film kijkt!




De dvd speler heb ik vervangen voor een PS3. Ik heb eigenlijk niet zoveel met gamen, behalve GT5 kan ik lekker oefenen voor een andere hobby van mij. ;)
De ouderwetschen kijkbuis vervangen voor een nieuwe Panasonic 42" Plasma, naar mijn mening verreweg de beste beeldkwaliteit van alles wat er binnen mijn prijs viel.

En sinds 2 weken staat er bij mij ook een Marantz in huis. Via Marktplaats heb ik een 6 maand oude sr6006 gekocht, slechts 10km van mijn huis en ook nog eens bij de buurman van een vriend van mij. Erg eerlijke verkoper, en naar mijn idee betrouwbaar.
Hij heeft me een heleboel uitgelegd, maar je zult er toch zelf flink mee moeten kloten voordat je er handig in wordt.
Het geluid wat er nu uitkomt is wel even heel wat anders, geweldige combinatie Marantz/B&W!



Alles staat er tegenwoordig zo bij. Wat je van mijn meubel denkt mag je zelf weten, zal niet de smaak van iedereen zijn.
Erg tevreden tot nu toe dus, ook met name met de airplay.

Wat betreft uitbreiden wil ik nog graag een CD speler en een Blu-ray speler van Marantz, met de PS3 is het niet zo handig om even een cd'tje af te spelen.
Een subwoofer lijkt me ook nog erg fijn. Het lijkt me leuk om de B&W asw10cm te hebben omdat die perfect matcht met de speakers, alleen zoveel geld heb ik er niet voor over.. Ik moet nog even op zoek naar alternatieven.
Zowel voor de subwoofer als voor CD- en/of Blu-ray speler zijn ideeën welkom!

lo

Welkom op ons forum Chiel, mooie stappen heb je gemaakt en een mooie set heb je nu staan. Veel lees en post plezier hier!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Hielke

Mooie set, hierbij zou een UD 7006 niet misstaan heb je goeie cd en bluray in een en is als uitloopmodel al voor relatief weinig geld te verkrijgen.

Gr Hielke
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Chiel

Hoe zit het met de snelheid van die blu-ray apparaten tov. de cd spelers van Marantz?
Mijn vader heeft bijvoorbeeld een cd speler en een dvd speler van Sony, prima spul maar die dvd speler is echt achterlijk traag. Ik ben behoorlijk geduldig maar als ik er een cd in wil heb ik geen zin om een minuut te wachten voor dat de lade open gaat..
Ik heb ooit ergens gelezen dat de Blu-ray spelers van Marantz ook wel eens wat traag kunnen zijn, klopt dit? Of zijn de cd spelers dat misschien ook?


Marantz 81

Welkom hier  :-)  leuk omschreven zoals je het opgebouwd hebt en je enthousiasme  pompom

Ik heb een UD5005 ding is ook zo irritant langzaam met opstarten enzo  :gaap: hij moet zelfs nadenken om uit te gaan  :schater: verder een goed apparaat dat wel ,als je graag muziek luistert heeft een cd speler wel een meerwaarde , veel plezier van de set

Rij je ralley of circuit ?

WimPeu

Welkom op het forum Chiel. Altijd leuk om een mede Drent te zien.  hello 

Geniet van je mooie set en het forum..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Welkom op het forum Chiel. Mooie SET.

Veel luisterplezier.

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Welkom hier!

Heel erg mooie speakers en dus ook set! Meubel is op deze manier erg origineel; vind het wel wat hebben bij de strakke vloer.

Een simpele Marantz speler(zoals CD67 of dergelijke) spelen best goed muziek af en zijn niet duur.

Check bij subwoofers ook eens Rel of BK; veel subwoofer voor een goede prijs.

Hier kan uw reclame staan!

xander32

Welcome, veel lees- en postplezier   :-).

Cornelis1921

Citaat van: lo op december 16, 2012, 11:49:13
Welkom op ons forum Chiel, mooie stappen heb je gemaakt en een mooie set heb je nu staan. Veel lees en post plezier hier!
Niet bijster origineel om te citeren, maar Leo drukt precies uit wat ik ook wilde zeggen n.l.: van harte welkom! byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Chiel

Wat een warm welkom! byebye

Citaat van: Marantz 81 op december 16, 2012, 17:39:05
Welkom hier  :-)  leuk omschreven zoals je het opgebouwd hebt en je enthousiasme  pompom

Ik heb een UD5005 ding is ook zo irritant langzaam met opstarten enzo  :gaap: hij moet zelfs nadenken om uit te gaan  :schater: verder een goed apparaat dat wel ,als je graag muziek luistert heeft een cd speler wel een meerwaarde , veel plezier van de set

Rij je ralley of circuit ?

Ik pak af en toe een circuit dagje, gewoon voor de gezelligheid met wat vrienden. Assen, zandvoort en in de zomer gaan we vaak een weekje kamperen bij de Nürburgring.

Wat de blu-ray speler betreft is dus precies waar ik bang voor was, niks voor mij dat wachten..  :no:
Een losse cd speler lijkt me een betere optie, maar dan wel een nieuwer model die bij de sr6006 past. Met schuine zijkanten dus..
Een tweedehandsje is mij ook prima, die zijn in prijs vaak veel aantrekkelijker..

Citaat van: Janver op december 16, 2012, 20:11:05
Welkom hier!

Heel erg mooie speakers en dus ook set! Meubel is op deze manier erg origineel; vind het wel wat hebben bij de strakke vloer.

Een simpele Marantz speler(zoals CD67 of dergelijke) spelen best goed muziek af en zijn niet duur.

Check bij subwoofers ook eens Rel of BK; veel subwoofer voor een goede prijs.




Het meubel past mij ook wel, 't is eigenlijk een stevig rek voor in de schuur die ik bij de gamma in de aanbieding gekocht heb. Ik zal een kijken of ik een foto van de volledige kamer kan maken, heb nog wel meer leuke meubels..  :wink:

Rel en BK, die merken heb ik wel eens ergens voorbij zien komen inderdaad, zal er eens goed naar kijken.
Wat is ongeveer de grote die ik zou moeten hebben?
Zowel voor film als muziek luister ik niet altijd hard, maar ik wil wel dat dat kan zonder enige problemen. De cm1 speakers zijn klein maar kunnen behoorlijk wat hebben, een sub die daarbij past maar eventueel ook nog eens wat kan toevoegen als ik grotere front-speakers neem.. Lastig..

JohnWx

Vind het meubel erg gaaf en laden van een BR lekker belangrijk zou ik zeggen als je een film van anderhalf uur gaat kijken  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Chiel

Voor een filmpje is het laden niet zo'n probleem, maar voor een cd'tje.. frusty

Chiel

Heb even gezocht naar de subs van Rel en BK.. Kan misschien leuk klinken maar echt mooi vind ik ze niet. Morgen ga ik even een b&w asw610 vergelijken met de asw610xp, ben benieuwd!

JohnWx

Citaat van: Chiel op december 17, 2012, 11:21:19
Voor een filmpje is het laden niet zo'n probleem, maar voor een cd'tje.. frusty

cd duurt ongeveer ook een uur ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject