Instellingen SR5007, samsung SE8000 en glasvezel

Gestart door Paulus123, december 15, 2012, 09:25:36

Vorige topic - Volgende topic

Paulus123

Beste forumgenoten,

Ik ben nieuw  dit forum, maar na een aantal weken zoeken heb ik hulp nodig en als ik zo eens rondkijk in dit forum zit er nogal wat kennis! Sinds een maand heb ik glasvezel van de KPN waar ik zeer tevreden over ben. M'n glasvezelmodem is van motorola (VIP1853). Via HDMI aangesloten op de SR5007 en deze weer via HDMI op de Samsung TV (ARCaansluiting). Als ik alle apparaten aanzet komt er in eerste instantie beeld en geluid en de SR7005 geeft in de display cab/sat aan. Tot even later de tv de SR5007 begint aan te sturen en de SR5007 naar de instelling tv springt, waardoor de aansluiting met de motorola het niet meer doet en ik geen beeld/geluid meer heb. Als ik dan de SR5007 weer instel op cab/sat schakelt alles normaal en blijft ook zo staan. Waarom gebeurt dit en hoe kan ik het zo instellen dat alles ineens goed verloopt? Ben verder zeer tevreden over m'n Marantz SR5007, UD5007, Samsung tv en m'n KEF boxen (KHT3005SE). Ben benieuwd naar jullie reactie's, groeten,

Paul.

sattie

De arc overheerst op dat moment, je moet in de setup van de marantz aangeven welke HDMI ingang bij TV hoort.

Paulus123

Beste Sattie,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. De HDMI kabel van de tv is aangesloten op de HDMI out (Monitor,ARC) van de Marantz en de HDMI2 (ARC) van de Samsung. Ik kan  de keuze voor de TV HDMI out of in niet maken. Ook heb ik de HDMI op een andere ingang va de tv aangesloten: geen verschil. Als ik in de setup de HDMI bediening uitschakel verandert er ook niets? ra,ra, ra? Heb je nog een andere tip? Groet,

Paul.

Dutchmuscle

Zet anynet op je samsung tv uit, dit lost als het goed is je probleem op.
Hdmi van je sr arc naar hdmi1 van je tv en hdmi van je tvkastje in de hdmi cbl/sat van je sr.
Stel ook je bronnen van je sr goed in, dus cbl/sat op je sr is dan hdmi1.
Op je samsung tv stel je ook de bronlijst in op hdmi1, als het goed is staat daar ook je anynet.

Paulus123

Beste Dutchmuscle.

Ik heb precies gedaan wat je hebt beschreven en ook alle apparaten enkele minuten van netspanning gehaald: geen effect. Als ik anynet+ uitzet, heb ik in eerste instantie alleen nog geluid van m'n tv. Uiteindelijk schakelt anynet+ zichzelf weer in. Ik begrijp er niets van. Ook alle HDMI instellingen en aansluitingen heb ik gecontroleerd. De sr is via een hdmi kabel aangesloten op de samsung tv (HDMI1, dus niet de arc aansluiting). Op het moment dat ik het vulome van de sr verander komt onder in beeld wel de anynet+ balk waarin je de volumeregeling kunt zien. Hopenlijk heb je nog andere ideën? Groeten,

Paul.

Dutchmuscle

Oke je hebt iets niet goed zitten, zal het goed uitleggen voor je.
Haal alle hdmi's overuit.
-De hdmi arc van je sr naar hdmi1 van je tv.
-De hdmi van je tv kastje naar de cbl/sat hdmi van je sr.
-Ga nu naar het menu van je tv zet het geluid van je tv uit en anynet uit en zet de bronlijst op hdmi 1.
-Ga nu naar het menu van je sr ingangen-ingang toewijzen en dan je cbl/sat zet je op hdmi 1.

Dit moet het zijn.
Kom je er niet uit pm me maar dan kan je me bellen lopen we het samen door.

Paulus123

Hallo Duchmuscle,

Weer bedankt voor je reactie. Alles geprobeerd zoals je geadviseerd hebt. Geen verschil. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en  gebeld met Audio Service in Elst en de Marantz helpdesk in Eindhoven. Beide techneuten hebben me verzekerd dat je 2 keuzes hebt: de toestand zoals ik die nu heb (dus na een kort moment opnieuw op het knopje cab/sat drukken) of de HDMI bediening uitschakelen maar dan moet je wel elk apparaat apart gaan bedienen. Oorzaak: elke fabrikant heeft z'n eigen gedoetje om de HDMI aan te sturen, waarbij m.n. Samsung vooral goed communiceert met ..je raadt het al: Samsung. Ik kies op dit moment voor de situatie no. 1. Mocht je echt denken: "die is gek", neem ik graag nog contact met je op. Hartelijke groet,

Paul.

Dutchmuscle

Ik zelf heb ook een samsung tv en een samsung pc scherm en alles werkt.
Hdmi bediening heb ik bij mij uit staan op de sr.
Ik had eerst ook hetzelfde probleem als jou.
Ik zet alles aan kreeg beeld en geluid even en daarna weg beeld en geluid tot ik weer op de cbl/sat knop drukte.
Het probleem met die 10.000 afstandsbedieningen op tafel heb ik opgelost door een logitech harmony one+ te kopen.
Je programeert de logitech via je pc en met 1 druk op de knop voert hij alles uit.
Ik hoor het wel als ik je verder kan helpen of als je nog vragen hebt byebye

Paulus123

Prima advies Dutchmuscle,

Ik heb gisteren de Harmony 900 aangeschaft. Het is nu al een verademing. Kost enige moeite om alles perfect ingesteld te krijgen maar m.b.v. het Harmony forum gaat het zeker lukken. Hartelijk dank voor de goede tip. Groet,

Paul.

Paulus123

Ik bleef maar problemen houden met het geluid  tussen het gewone en Smart gedeelte van de Samsung tv. Nu ben ik  weer een heel stuk verder! Vanmiddag toevallig bij de MediaMarkt in Eindhoven geweest en daar m'n probleem ook nog eens besproken (aardige mensen en ze nemen de tijd om naar je probleem te luisteren). Het blijkt dat het Smart gebeuren van de Samsung buiten het gewone tv-gedeelte omgaat, vandaar geen geluid als je de HDMI regeling in de Marantz uitzet. Hun advies: maak voor het Smart gedeelte een optische verbinding tussen TV en AV-reciever op een ingang die je toch niet gebruikt: in mijn geval de DVD ingang. IN het HDMI menu van de Marantz instellen dat deze ingang optisch is en voilà....Het werkt. Zorg wel dat anynet is uitgeschakeld op je Samsung. Ik heb nu een nieuwe activiteit in de Harmony 900 gemaakt: Smart tv kijken voor het Smartgebruik van de Samsung, harde schijf gebruik en een gehuurde film via internet (dit bedien ik dan met een draadloos toetsenbordje). De Marantz schakelt nu naar de DVD ingang (optisch) en het werkt! Heb dus op dit moment alleen mijn Harmony 900 en een draadloos Samsung toetsenbordje in gebruik voor de tv. Daarnaast een app op mijn iPhone om de internet-radio van de Marantz te bedienen. Vriendelijke groet,

Paulus123

BenK

Beste Paulus,

Ik heb een SR7007 met een Samsung UE55ES8000 met CI+ module van @smith en Ziggo smartcard en daarnaast ook nog een Humax kabelontvanger (iHDR-5200C) met Ziggo smartcard aangesloten op de SR7007, alles ingesteld op HDMI aan (CEC) en ARC verbonden, daarnaast Anynet+ ingesteld en alles werkt vanaf het eerste begin feilloos, zowel via tv kijken als Smart tv gebruik. Ik kan rustig radio luisteren zonder dat de tv aangaat. Als ik tv wil kijken, kan ik tv kijken met geluid van de tv of ik kan de SR7007 inschakelen. Als ik de tv uitzet gaat ook gelijk de SR7007 uit, ik moet zeggen ideaal. Ik begrijp dan ook niet dat jij zoveel problemen hebt. Ik heb wel gebruik gemaakt van HDMI kabel met 4k, 3D en Ethernet specificaties van 1,5 mtr..

Paulus123

Hallo Ben K

Mijn probleem is niet dat een en ander niet werkte. Vooral de 5 afstandsbedieningen (KPN glasvezel, blu-ray, reciever, tv en draadloos toetsenbord) was ik behoorlijk zat. Heb nu alleen een logitech Harmony 900 en draadloos toetsenbord van Samsung. Bevalt me veel beter. Nog een gelukkig nieuwjaar!

Paulus123

BenK

Hallo Paulus,

Jij ook de beste wensen. De afstandsbediening die bij de SR7007 is flink uitgebreid en is prima te gebruiken (als universele AB) voor de Blu-Ray, DVD, TV en kabelontvanger. Ik vind hem zelfs persoonlijk beter dan de Logitech ab's. Ik heb zelfs de Philips Prestigo SRT8215 en de Logitech Harmony One en Smart Touch (flinke tegenvaller) de deur weer uitgedaan.