final s220 afstellen

Gestart door Dutchmuscle, december 12, 2012, 18:32:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchmuscle

Hoi,

Ik heb een marantz sr 7007 met b&w cm9's en final s220 subwoofer aangeschaft.
Geluid is goed alleen krijg ik de bass op de luisterplek niet naar me zin.
Ik heb een audyssey meting gedaan en die zet me sub op -5db, volume op sub staat ongeveer op 9 a 10 uur.
De cross op de sub staat helemaal open en lfe in receiver staat op 120hz speakers staan op small en 60hz.
De sub staat ook op een subdude en staat bijna links in de hoek zo'n 20 cm uit de hoek.
Phase staat op 0 maar ik heb ook een variable phase knop maar die staat nu uit zeg maar.
Ik weet dat de sub beter kan want toen ik hem kocht stond het volume half open op sub en de cross op sub nog op 40hz en toen trilde me broekspijpen bij master and commander HB.
Hij stond toen dus veel te hard maar nu vindt ik het te zacht nopompom.
Kan iemand mij helpen me sub goed te krijgen???

Stadium III

De Audyssey heeft je sub goed ingeregeld
Maar wat je nu zult moeten doen is luisteren en wennen want de meeste mensen zetten hun subwoofer veel te hard

Heb je wel meer als 1 meting gedaan ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Dutchmuscle

Ik heb 8 metingen gedaan met mic standaard.
Me bank staat ongeveer 90 cm van de muur af.
Achter mij aan de muur hangt een paneel van 1.30 bij 1.80m en aan het plafon 2 van 1 bij 1.20m
Aan de raam kant en balkon deur hangen over de gehele lengte zwarte gordijnen.
Afstand tot front speakers is 2.67m en tot sub is 3.51m
De fronts staan 2m uit elkaar en gedraaid in een hoek van 25 graden naar luister plek.
Wel hoor ik als ik naar de zijkant van de kamer loop of achterkant meer bass.

Stadium III

Ik heb het vermoeden daar je in een dal zit kwa laag golf
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Dutchmuscle

Zoiets dacht ik zelf ook al maar het is alleen rond de luister plek dat is wel weer vreemd.
Hoe los ik dit op??
misschien door aan de variable phase knop te draaien???

Marvin

Andere plek voor je subwoofer zoeken?


--Verstuurd zonder netwerk--

Maus

Ik weet niet waar de speaker zit in de sub, maar je kunt hem misschien anders richten? Ik zet ze nog weleens achterstevoren, met de unit naar de muur en er dan 10/20cm vanaf. Krijg je vaak rustiger laag van.


JohnWx

Citaat van: Maus op december 13, 2012, 00:46:50
Ik weet niet waar de speaker zit in de sub, maar je kunt hem misschien anders richten? Ik zet ze nog weleens achterstevoren, met de unit naar de muur en er dan 10/20cm vanaf. Krijg je vaak rustiger laag van.

zei ik ook tegen me ex vrouw klonk stuk beter  (oohhh nee ik noem haar altijd de moeder van mijn kids)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus


Dutchmuscle

Zo vandaag sub verplaatst uit de hoek langs de muur links van me nu.
Wil ik mijn meting doen begint de onder buurman met z'n kut muziek shutup violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 :evil:
Na dat hij klaar was meting gedaan nu staat hij op -3.5 maar nog steeds niet naar me zin nopompom
Dan maar proberen aan de kant van de verwarming......

Dutchmuscle

sinds waneer is k-u-t vleeswaren :schater: :schater: :schater:

Stadium III

Citaat van: Dutchmuscle op december 13, 2012, 17:23:32
Zo vandaag sub verplaatst uit de hoek langs de muur links van me nu.
Wil ik mijn meting doen begint de onder buurman met z'n vleeswaren muziek shutup violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 :evil:
Na dat hij klaar was meting gedaan nu staat hij op -3.5 maar nog steeds niet naar me zin nopompom
Dan maar proberen aan de kant van de verwarming......

Mocht je problemen blijven houden wie weet woont er een forum lid in de buurt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Dutchmuscle

Zo na weer 3 metingen verder heb ik een beter plek gevonden pompom
Nu staat hij tussen de tv en de speaker in aan de rechter kant en op -5.5db
Ik hoef nu ook het volume van de sub niet bij te stellen in de receiver om een goede bass te krijgen.
Ik denk dat ik zo eens een tijdje ga luisteren.
Voor die genen die denken mij nog verder te kunnen helpen en een filmpje willen komen doen, ik woon in Eindhoven.

Marvin

Dat is aan de andere kant van de wereld, gelukkig kan ik bij mij thuis ook een heerlijk filmpje kijken. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Stadium III

Eindhoven is een 30 min

al bij meer leden daar wat afgesteld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4