Marantz SR serie - piep toon in standby

Gestart door Peerke82, december 12, 2012, 09:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Peerke82

Hallo,

Ik ben sinds vorige week ook lid van de marantz club....heb mezelf een SR6007 kado gedaan  pompom

Ik ben erg onder de indruk van het schitterende geluid in combinatie met de evereens nieuwe monitor audio radius speakers, maar ben toch heb ik een vraagje over de Marantz:
Als deze in standby staat maakt (denk ik) de voeding een hele hoge pieptoon. Uiteraard dacht ik dat deze defect was en ben hem gaan omruilen tegen een nieuw exemplaar....helaas, hetzelfde verhaal  :no: Ik weer naar de hifi zaak waar er 3 in de luisterruimte staan. Ook bij deze hoorde ik de pieptoon.

Kunnen jullie mij misschien vertellen of het normaal is dat de voeding een hoge toon genereerd in standby? je moet wel echt je oor bij de receiver houden, maar in een stille kamer hoor ik het zelfs op meters afstand...

Dank je!

Marnic

Hoi, ik heb zelf de Marantz SR6006 en hoor als het helemaal stil is in de kamer of als ik met mijn oor boven de receiver hang ook een lichte zoem. Ik heb ook weleens getwijfeld of dat hoort, maar eigenlijk nooit wat mee gedaan. Apparaat werkt inderdaad super.

Peerke82

Citaat van: Marnic op december 12, 2012, 10:58:54
Hoi, ik heb zelf de Marantz SR6006 en hoor als het helemaal stil is in de kamer of als ik met mijn oor boven de receiver hang ook een lichte zoem. Ik heb ook weleens getwijfeld of dat hoort, maar eigenlijk nooit wat mee gedaan. Apparaat werkt inderdaad super.

Dank je!

Ben ik toch niet gek aan het worden  :wink: Bij mij is het overigens meer een hoge pieptoon dan een zoem.

Exxar

Ik heb hier een Denon dvd 1740 die dat ook doet.
Van zodra het toestel ingeschakeld wordt, verdwijnt die pieptoon.

Dit komt van een van de componenten binnen het voedingsgedeelte, maar zolang het geen problemen oplevert, zou ik er niet wakker door liggen.

QuattroNL

Draai de stekker eens om in het stopcontact  :angel:

Maar ik zou er bij een nieuw apparaat geen genoegen mee nemen. Ookal kan het technisch gezien geen kwaad, het hoort niet.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

klaas1965

De stand-by heeft een geschakelde voeding die met een hoge frequentie werkt.
Wat je hoort is de resonantie van een spoeltje in deze voeding.
Als je oud genoeg word lost dit probleem zich vanzelf op, dan hoor je deze frequentie niet meer.
Komt ook vaak voor bij laders van telefoons, ik hoor het niet maar mijn vriendin wel, die heeft betere oren maar luistert weer niet goed :schater:

Marvin


Peerke82

Citaat van: klaas1965 op december 12, 2012, 23:24:39
... ik hoor het niet maar mijn vriendin wel, die heeft betere oren maar luistert weer niet goed :schater:

Dat is een ander probleem waar ik last van heb  :-D

Peerke82

Citaat van: QuattroNL op december 12, 2012, 20:04:31
Draai de stekker eens om in het stopcontact  :angel:

Maar ik zou er bij een nieuw apparaat geen genoegen mee nemen. Ookal kan het technisch gezien geen kwaad, het hoort niet.

Dat stekker omdraai idee had ik ook al geprobeerd....maar helaas.

Peerke82

Citaat van: marvin op december 12, 2012, 23:27:06
Gewoon echt uit zetten, opgelost...

Hij staat "echt" uit voor zover ik weet (geen netwerk standby of HDMI CEC aan). Een schakelaar op het netsnoer maken helpt misschien nog  :-o