SR 6007 Speaker instellingen

Gestart door m2rantz, december 11, 2012, 22:15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

m2rantz

Hallo,

Ik ben bezig geweest met het instellen van de Marantz, maar heb het idee dat ik in het laag wat mis?

Ik heb 2 front luidsprekers (Vifa Carat) en een Center luidspreker (ook een vifa Carat). Heb geen subwoofer. Dit was met deze speakers  met mijn vorige Marantz ook echt niet nodig!

De luidsprekers staan wel als groot ingesteld en ik heb de Audysi setup doorlopen. Ik heb echt het idee dat ik wat mis.

Heeft iemande een tip?

Gr,
Robin

Niber

Subwoofer aanschaffen... byebye

Te makkelijk??

Set-up nog een keer doen, misschien toch een foutje gemaakt en staan ze wel per ongeluk op small.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cobraatje

#2
Audyssey nogmaals uitvoeren, zorgen voor totale stilte en de 8 metingen/plaatsen microfoon iets anders uitvoeren. Verder kun je de instellingen DB's per speaker ook nog aanpassen en EQ instellingen toepassen.

m2rantz

Ok, bedankt. Heb nu een beetje gespeeld met de luidspreker niveaus.
Aantal db's omhoog naar 10 db. Dat gaat nu de goede kant op.

Kan ik dit volume ongestraft omhoog zetten? Heb het idee dat de setup met Audyssey niet geheel goed gaat (ligt misschien aan mij setup). Jammer dat er niet een handleiding is hoe je dit zelf handmatig kunt inregelen. Of is die er wel?

Alvast bedankt!

Janver

Manueel is erg moeilijk en je hebt minimaal een db meter nodig.

Zoals eerder gemeld: opnieuw inmeten.

Alle 8 metingen op verschillende plaatsen (midden, rechts, links, linksvoor, linksmidden, rechtsvoor, linksachter, rechtsachter).

Volledige stilte in de kamer
Gebruik een statief, geen kussens
Ga niet in of nabij de geluidsweg zitten

Nadien zou er niet of nauwelijks afgesteld moeten worden.

Hier kan uw reclame staan!

Stadium III

Audyssey meting doen zoals aangegeven en wil je meer laag naar een goeie correctie subwoofer aanschaffen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Janver

En check even de speaker opstelling, misschien is daar een klein beetje aan veranderd.
Hier kan uw reclame staan!