STR-DB930 -> SR6007 / SR7007?

Gestart door Crewone, december 05, 2012, 22:20:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Crewone

Na een dikke 10 jaar word het (misschien) tijd om mijn Sony STR-DB930 met pensioen te sturen.

Speakers staan naast een Panasonic 65VT50 en zijn van het relatief onbekende merk TMA Audio. Zijn wel  hoog in het middensegment speakertjes, de menuetto's met de contrabasso subwoover.

http://www.tmaaudio.com/menuetto.html

Ik zoek een receiver die redelijk no-nonsense goed geluid geeft, gekoppeld aan een HTPC en die voornamelijk DTS en FLAC richting de receiver gaat gooien. HDMI gaat waarschijnlijk direct van de HTPC naar de TV, om gedoe te voorkomen. Er hangt toch maar 1 component aan de TV, dus waarom zou ik er iets tussenzetten?

Receiver word SP/DIF aangestuurd door de PC. Netwerk-streaming is een duidelijke pre.

Ik kwam eigenlijk op een Onkyo NR818 uit maar die bugs in de HDMI (24/23.976fps) en netwerkfunctionaliteit (trage UI) daar word ik toch een beetje bang van. Dus uiteindelijk kom ik dan richting de SR6007 en SR7007. De verschillen zijn me echter na een middag op interweb, nauwelijks duidelijk.

Ik ga er van uit dat ik de extra gimmicks (2e zone, e.d) op de SR7007 niet nodig heb. Ik heb 1 kamer waar ik het ding wil gebruiken. Audessey lijkt me nu wel weer interessant, en dat is waarom die Onkyo ook wel interessant was.

Wat ik me nu afvraag is of de SR7007 echt beter klinkt? Of bestaat het verschil louter uit extra snufjes en aansluitingen?

Ik realiseer me dat de beste manier om hier achter te komen is om zo'n ding in huis te halen, maar ik hoop op deze manier wat ervaringen van (on)tevreden gebruikers te krijgen :)

Overigens is het nog altijd mogelijk de Sony nog even te handhaven. Prima ding :)

QuattroNL

In stereo schijnt de 7007 toch wel een stuk beter te zijn dan de 6007.
Werd me aangegeven door een sponsor van het zusterforum toen het bij mij ging kriebelen om zoiets aan te gaan schaffen.
Gelukkig heb ik het bij m'n PM15 gehouden  clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB