Sr5006 hdmi geluid valt weg beeld blijft

Gestart door WilfriedMarantz, december 05, 2012, 14:54:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WilfriedMarantz

Het geluid dat via de hdmi binnen komt valt regelmatig weg versterker geeft klikend geluid, geluid komt spontaan terug of door op de mute knop te drukken doet dit op diverse hdmi ingangen met diverse apparaten. Het beeld blijft onaangetast. Wie herkent dit en weet een oplossing. Ik denk dat de hdmi ingang kapot is. Maar voor ik hem weg breng voor reperatie is er misschien een ander oplossing mogelijk

WilliamB

Ik herken het probleem een beetje, maar bij mij is het niet zo storend.

Ik heb zelf een SR7005 en deze was vroeger aangesloten met een 1.3 HDMI kabel en een oude Epson beamer. Vroeger kon ik met een muziek DVD de beamer na een tijdje uitschaken en verder genieten van de muziek zonder beeld.
Maar nu met mijn nieuwe HDMI 1.4 kabel en nieuwe beamer kan dit niet meer.

Als ik tijdens een muziek DVD de beamer uit zet, dan valt na ongeveer 30 seconde het geluid volledig weg. Op het display zie je nog twee streepjes staan wat betekent dat de volume geheel is terug gedraaid.
Ik kan het geluid ook niet meer harder zetten. Maar als ik de SR weer aanzet, heb ik weer geluid, en kan ik genieten van het geluid zonder beeld.

Ik vind het bij mij niet zo storend want zo vaak luister ik niet naar een muziek DVD zonder beeld.
Misschien kan iemand hier antwoord geven op jou probleem.

Veel succes.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3