pre-out aansluiting Marantz Pearl lite

Gestart door danny47, december 04, 2012, 14:45:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danny47

Ik heb de volgende vraag: Ik heb een Marantz Pearl lite waar een pre-out op zit, die ik wil aansluiten op een subwoofer, daar gebruik ik een stereo audio rca tulp snoer voor, op de sub kan ik 1 aansluiting kwijt, mono dus, nu wil ik aan de andere kant dan een splitkabel 2 x female en 1 male aan koppelen, kan dat kwaad voor de versterker?

Maus

Het kan geen kwaad, alleen krijg je soms rare effecten als de fases van links en rechts niet gelijk lopen. Je kunt het beste van iedere + vanaf de marantz (dus de 'pin' van de tulpstekkers) een weerstandje doen van 120ohm en dan naar de sub.

In het kort:
Links+ >  weerstandje  > |
                                     |+ Sub
Rechts+ > weerstandje >|

De massa's(de ronde rand van de plug) kunnen aan elkaar.

danny47

hartelijk dank voor de snelle en duidelijke uitleg, maar is het niet zo dat de weerstanden er voor zorgen dat het signaal naar de sub nog zachter wordt? omdat het nu al vrij zacht is namelijk en de sub voor 3/4 open moet zetten om hem te kunnen horen.

Maus

Je hebt 2 keer zoveel signaal. Je kunt het ook eerst met 1 aansluiting proberen.

danny47


Marvin

Gewoon een Y-splitter moet toch voldoen?
Of is het geen sub pre-out?

danny47


Marvin

Zit er geen Hi-level aansluiting op die subwoofer?

Nog makkelijker misschien, welke subwoofer hebben we het over?


--Verstuurd zonder netwerk--

danny47

Ik heb de BK XXLS400, er zit inderdaad een Hi-level aansluiting op, echter ik heb er ook nog een anti-mode tussen zitten, die heeft een mono aansluiting voor de sub, dus ik ga met een stereo tulp rca kabel vanaf de marantz pre-out naar een  splitkabel en mono naar de anti mode en volgens de leverancier mag dat dus niet. Ik vroeg mij dus af of de pre-out speciaal voor een sub is?

Zoldar

lijkt me niet. anders stond er sub out bij.

maar is het niet eenvoudiger om de pre out in stereo aan te sluiten op de BK? job done
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Omdat zo'n splitkabel doodleuk links en rechts aan elkaar hangt, dan krijg je dus rare dingen.
Met een beetje pech ook op je linksrechts gewone speakers. Je knoopt immers de bron aan elkaar.

Zoldar

ik heb ook een bk xxxl40 bla die bla en daar zit gewoon een stereo aansluiting op. zit in het ontwerp. dus wat is het probleem?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Danny heeft al tips gekregen van PerfectAudio op het HTforum; mr. Antimode himself.
Hier kan uw reclame staan!

danny47

Zoldar: jouw oplossing kan niet omdat er een antimode tussen zit.

maar het is al opgelost, ik heb een mooi kabeltje besteld en daar is het mee opgelost.

Maus