UD5007 zowel analoog als via HDMI aansluiten, zin en onzin?

Gestart door Bertuz, december 04, 2012, 10:19:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bertuz

Heeft het zin om de UD5007 voor cds/super audio cds aan te sluiten via een analoge interlinks op mijn SR5006?

Ik heb alleen maar een stereo opstelling en ben benieuwd of dit tot betere resultaten moet leiden voor normale stereo.

Ik moet mn UD5007 eerst op pure direct afstellen vervolgens op play drukken en dan de input van mn SR naar CD switchen. Kan dat niet automatisch? Dat mn SR op CD blijft staan en niet hele tijd wil wisselen naar BD?


JohnWx

Citaat van: Bertuz op december 04, 2012, 10:19:11
Heeft het zin om de UD5007 voor cds/super audio cds aan te sluiten via een analoge interlinks op mijn SR5006?

Ik heb alleen maar een stereo opstelling en ben benieuwd of dit tot betere resultaten moet leiden voor normale stereo.

Ik moet mn UD5007 eerst op pure direct afstellen vervolgens op play drukken en dan de input van mn SR naar CD switchen. Kan dat niet automatisch? Dat mn SR op CD blijft staan en niet hele tijd wil wisselen naar BD?

sacd kan alleen maar analoog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WilliamB

John, geen SACD via HDMI ? Heb weer wat geleerd. :yes:

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

hanslinux

Een UD5005 doet wel degelijk SACD via HDMI.
UD5005 ook analoog aangesloten op een NR1603 voor, naar mijn gevoel, beter stereo geluid.

Citaat van: wbrands op december 04, 2012, 15:22:56
John, geen SACD via HDMI ? Heb weer wat geleerd. :yes:

Gr William

Zoldar

SACD gaat wel over HDMI. Wel eerst goed kijken naar de specs van de speler EN de AVR. Want de een moet SACD over HDMI exporteren en de ander moet DSD kunnen converteren.

Er is ook een hele rits spelers die DSD converteren naar LPCM (meestal 24/48khz)en het dan doorsturen naar de AVR.

Beter dan analoog? Lekker uitproberen zou ik zeggen. Kun je op voorhand niet zeggen welke Dac beter is, die in de speler of AVR.








Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: wbrands op december 04, 2012, 17:27:38
Oke, dus toch via HDMI!!   :yes:

ik dacht dat sacd geen digitaal signaal uitstuurde en dacht HDMi is digitaal, ben ook nog van de betamax
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

hieronder een link naar spelers die SACD (DSD) over hdmi zetten.

http://www.avsforum.com/t/1155206/dsd-over-hdmi-players


video2000 kun je op 2 kanten afspelen he john?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 04, 2012, 18:54:06
hieronder een link naar spelers die SACD (DSD) over hdmi zetten.

http://www.avsforum.com/t/1155206/dsd-over-hdmi-players


video2000 kun je op 2 kanten afspelen he john?

Yep Links op ene kant Rechts op andere kant  :wink: :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus


JohnWx

Mijn SACD speler doet het ook  pompom hello


Heb alleen geen ding om hem aan te sluiten behalve tv  :|


Maar ik heb toch maar weer mooi met mijn gemodificeerde SONY BDP-S470 hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject