UD5005 hikje?

Gestart door janhifi, december 03, 2012, 20:43:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

janhifi

Ik heb gemerkt dat mijn bd/dvd/cd speler UD5005 met verschillende cd's een hikje vertoond.
Het geluid stopt gewoon een seconde en gaat daarna door.
Erg hinderlijk.



Dit gebeurt vrij random bij meerdere cd's waardoor ik maar niet kan vaststellen hoe dit komt.


Zijn er meerdere bezitters die dit probleem ook herkennen?




Audiotic

Gebeurt het ook op een willekeurige plek, of steeds bij ongeveer dezelfde speeltijd?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

sattie

Wordt de speler in multi zone gebruikt dmv HDMI en analoge uitgang ?
Heb je de laatste software geinstalleerd ?


janhifi

Citaat van: Audiotic op december 03, 2012, 21:11:51
Gebeurt het ook op een willekeurige plek, of steeds bij ongeveer dezelfde speeltijd?


Nee, niet op de zelfde plek, niet bij de zelfde cd. Niet bij de het begin traject van de cd of eind, of midden segment.

Audiotic

Dus geen mechanisch probleem dus. Tja. Lijkt me een gevalletje garantie.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

janhifi

Citaat van: sattie op december 03, 2012, 21:58:31
Wordt de speler in multi zone gebruikt dmv HDMI en analoge uitgang ?
Heb je de laatste software geinstalleerd ?


Speler is aangesloten via HDMi op de SR7005.
Multizone: alleen de mainzone.


Geluidsmodus: multi channel stereo

BCUS

Beste Janhifi,

Ik ondervind dat ook bij het kijken van TV, via ziggo decoder op hdmi aansluiting 1 van de SR7007 (vergelijkbaar met SR7005).

Wellicht is het bij jou ook dat onder tabblad audio van de actieve bluray op de SR7005 ingang en dan -> audyssy -> "dynamic volume / verschil tussen harde en zachte geluiden" in de SR settings ook op -> light/ medium/ heavy staat? Kan het daar aan liggen?

Want bij mij is dit enkel bij HDMI 1 / TV aan de orde en bij de andere ingangen staat de bovengenoemde setting op "uit". Ik hoor dus ook incidenteel een korte 1 seconde onderbreking. Ik denk oprecht dat het hier aan kan liggen...

GR. Bart
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

BenK

Beste Bart,

Kijk jij TV via Ziggo met CI+ module en aangesloten op je SR7007 valt dan af en toe het geluid weg?
Heb je toevallig een Philips TV?

Ik kijk ziggo tv met CI+ plus via de SR7007 en om de 26 minuten valt bij het TV kijken het geluid voor 1 a 2 seconden weg, zowel geluid via ARC als via Optisch! Herken jij dit probleem?

BCUS

@benK,

wanneer ik tv audio op de SR7007 gebruik vanuit de decoder via een optical out kabel icm met eerder genoemde setting op "light" heb ik dezelfde 1 seconde onderbreking en dan sporadisch.. dus ofwel het zit in de decoder of het heeft echt samenhang met de setting zoals eerder beantwoord naar Janhifi.

Let wel, ik heb dus geen ci+ module. Ik heb nu dus ook uitgesloten dat het aanARC kan liggen (en dat het ook niet aan jouw philips tv "kan" liggen danwel mijn Sony Bravia.... denk ik dan. Daar de optical out kabel vanuit de decoder rechtstreeks naar de SR7007 gaat en het zelfde voorval zich toont.

Resteert enkel de setting onder audyssy...Ik zal deze week op dit kanaal de setting uit zetten en kijken of dat helpt. Misschien kan jij dat ook eens doen en checken of dat het is? Je zult dan wel het volume meer moeten opendraaien, daar deze setting bij mij meer volume geeft wanneer het is ingeschakeld.

Gr. Bart
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

BenK

@Bart,

Nadat ik hem had uitgezet bleef ik de geluidsonderbreking na ca. 26 minuten houden, voor mij is dit dus niet de oplossing.