PM14 Ki tikt random

Gestart door andriessen, november 29, 2012, 19:50:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andriessen

Ik heb sinds kort een 'probleem' met mijn PM14 , je hoort namelijk af en toe een tik uit de versterker zelf komen.
Dit is echter alleen als hij volledig opgewarmd is.
Er hangen nu andere luidsprekers aan maar volgens mij was het met de vorige luidsprekers ook al zo , maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ook staat mijn CD14 er boven op maar deze heeft er altijd al op gestaan.(Hieraan dacht ik i.v.m warmteontwikkeling in de versterker)

Of misschien wordt het veroorzaakt door stof ? Hij staat wel laag bij de grond.

Of kan het iets met de luidsprekers te maken hebben of is hij toe aan een onderhoudsbeurt?

HAL9000

Onderhoudsbeurt.  Er  zit ergens  een slechte bindingen die  tikken veroorzaakt.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Elke versterker uit die range is aan een beurt toe.

De 14 wordt niet warm maar het getik op bedrijfs temp kan op iets simpels duiden.
Je weet wanneer iets warm wordt dat het uitzet.

Wordt de versterker aan beide kanten even warm?
Misschien een bias issue........

Maar daar kan ik op dit moment niets over zeggen daar ik het apparaat niet op de tafel heb staan.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

andriessen

Citaat van: SB_Marantz op november 29, 2012, 22:07:49
Elke versterker uit die range is aan een beurt toe.

De 14 wordt niet warm maar het getik op bedrijfs temp kan op iets simpels duiden.
Je weet wanneer iets warm wordt dat het uitzet.

Wordt de versterker aan beide kanten even warm?
Misschien een bias issue........

Maar daar kan ik op dit moment niets over zeggen daar ik het apparaat niet op de tafel heb staan.

Het is natuurlijk lastig om er iets over te zeggen met deze informatie.
Echter voelt de buitenkant totaal niet warm aan , gewoon kamertemperatuur aan beiden kanten.
Binnenkort toch maar een laten servicen als ik weer wat geld heb.
Kan sowieso nooit kwaad natuurlijk daar hij nog nooit een servicebeurt gehad heeft..

Cornelis1921

 stupid Mijn PM7200 liet ook random getik horen op bedrijfstemperatuur. Na de servicebeurt echter niet meer voorgekomen. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *