Audyssey XT32 vs Anti mode 8033C

Gestart door Cobraatje, november 29, 2012, 18:41:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Ik heb sinds kort een Integra 80.2 met Audyssey XT32. Nu heb ik Audyssey ingeregeld en mijn subwoofer(1) klinkt beter als ik de Anti mode ertussen gebruik. In de bypass mode van de Anti mode, dus alleen XT32, klinkt de bass boemeriger en minder strak.
Is de Anti mode een betere sub equalizer of doe ik iets verkeerd?

xander32

Citaat van: Cobraatje op november 29, 2012, 18:41:14
Ik heb sinds kort een Integra 80.2 met Audyssey XT32. Nu heb ik Audyssey ingeregeld en mijn subwoofer(1) klinkt beter als ik de Anti mode ertussen gebruik. In de bypass mode van de Anti mode, dus alleen XT32, klinkt de bass boemeriger en minder strak.
Is de Anti mode een betere sub equalizer of doe ik iets verkeerd?
De AM is een dedicated sub EQ maar of die beter is dan het inregelsysteem van de Integra weet ik niet. Destijds had ik een SR8002 met een zeer beperkte dsp/eq en toen deed de AM iig. veel goeds.

Cobraatje

Bij mijn Marantz SR6006, XTversie, was de anti mode een duidelijke verbetering.
Ik las op internet dat de XT32 en anti mode gelijkwaardig zouden moeten zijn.
Maar het klinkt nu toch beter met de anti mode, how come?

Cobraatje

Vandaag via meerdere metingen Audyssey uitgeprobeerd en elke keer was de Anti mode toch beter.
Blijkbaar is in mijn kamer/met mijn gehoor/plaats sub de Anti mode een goede aanvulling.

Perfect_audio

Citaat van: Cobraatje op november 30, 2012, 12:29:46
Vandaag via meerdere metingen Audyssey uitgeprobeerd en elke keer was de Anti mode toch beter.
Blijkbaar is in mijn kamer/met mijn gehoor/plaats sub de Anti mode een goede aanvulling.

Om een goede beoordeling/vergelijking te maken van het resultaat is een uitgebreidere beschrijving van de processen noodzakelijk. Met alleen een subjectieve beleving kun je er op afstand weinig over zeggen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Cobraatje

Hallo Ron,

Zou XT32 in principe hetzelfde resultaat moeten kunnen bereiken als de Anti mode?
Dit met de Supercube Reference.
Ik heb deze guide aangehouden http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=159948

gr Marcel

Zoldar

die link is de beste uitleg die ooit heb gezien over audyssey.  hello

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cobraatje

Citaat van: Zoldar op december 01, 2012, 14:01:17
die link is de beste uitleg die ooit heb gezien over audyssey.  hello

Inderdaad hulde voor de maker, dat is een hele klus geweest.

Perfect_audio

Citaat van: Cobraatje op december 01, 2012, 18:01:00
Inderdaad hulde voor de maker, dat is een hele klus geweest.

Het stond vroeger ook allemaal op www.audyssey.eu, in het nederlands. Helaas heeft Audyssey USA mij gedwongen de content te verwijderen.......

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: Cobraatje op november 30, 2012, 15:08:28
Hallo Ron,

Zou XT32 in principe hetzelfde resultaat moeten kunnen bereiken als de Anti mode?
Dit met de Supercube Reference.
Ik heb deze guide aangehouden http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=159948

gr Marcel

Het beste resultaat behaal je met audyssey pro. Dan kun je de AM weer verkopen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

Citaat van: Perfect_audio op december 06, 2012, 17:27:12
Het beste resultaat behaal je met audyssey pro. Dan kun je de AM weer verkopen.

ron
Zitten er ook nadelen aan de pro setting?

Cornelis1921

Citaat van: Perfect_audio op december 06, 2012, 17:25:40
Het stond vroeger ook allemaal op www.audyssey.eu, in het nederlands. Helaas heeft Audyssey USA mij gedwongen de content te verwijderen.......

ron
Goede dienstverlening van die Amerikanen... :no: puke
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Perfect_audio

Citaat van: xander32 op december 07, 2012, 06:56:20
Zitten er ook nadelen aan de pro setting?

Tja, ik zou zeggen van niet. Of het zouden de kosten moeten zijn. Maar uiteindelijk krijg je gewoon een gewelgig resultaat. Voor de meesten betekent het rust na een lange zoektocht naar perfectie.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.